The Nation (Thailand)

This page was last edited on 7 January 2018, at 02:04.

The Nation is a broadsheet, English-language daily newspaper founded in 1971 and published in Bangkok, Thailand, and is owned by the Nation Multimedia Group.

The Nation is a member of the Asia News Network. It is one of two English-language dailies in Bangkok, the other being the Bangkok Post.

The Nation
The Nation Logo
Type Daily newspaper
Format Broadsheet
Owner(s) Nation Multimedia Group
Publisher Suthichai Yoon, group editor in chief
Thepchai Yong, group editor
Pana Janviroj, NMG News Co. Ltd.
Editor Tulsathit Taptim, editor
Thanong Khanthong, managing editor
Founded July 1, 1971
Language English
Headquarters Bang Na, Bangkok


The Nation was founded by journalists in 1971 as The Voice of the Nation. The name was eventually shortened to "The Nation."

The paper changed considerably in 1991, when several Thai journalists from the Bangkok Post defected to The Nation.

In 2008, The Nation laid off substantial numbers of staff and under the new editorship of former business editor Thanong Khanthong recast itself as a business newspaper, moving international wire copy to a free tabloid insert, the Daily Xpress.[1]

Editorial line

The Nation and the Bangkok Post are similar in their coverage of international news. Their target audience is English-speaking Thai upper and upper-middle classes. After Prime Minister Thaksin Shinawatra was elected in 2001, several companies associated with him ceased to advertise in The Nation. The newspaper reported the advertising cuts and adopted a vehemently anti-Thaksin editorial line.[2]

Satirical reaction

In December 2007 an unknown person started a satirical website called Not The Nation, a send-up of The Nation's website and coverage of Thai affairs. For a while the website was non-functioning, for unknown reasons. Its pages once featured an image of Abhisit with the quotation: "A perfectly legal site. but we're working on that" and another of Thaksin with the legend, "didn't I sue them out of existence in 2004?"[3] The site later satirized itself with a link to Who Do We Wrongly Think Is Behind NTN?[4]

Linking directly to the site post-2014 Thai coup d'état redirects to a site-suspension notice modified Thu 30 Sep 2010 22:59:26 UTC with image of a hat-rack, hat and orange beach shirt, and the legend: This site has stepped out for a bit.[5] On 3 March 2015, the site restarted "with a new executive staff appointed by Thailand’s military government."[6]

See also


  1. ^ "The Nation creates history". The Nation. February 27, 2008.
  2. ^ The Asia Sentinel, "Gunpoint Democracy", 27 October 2006
  3. ^ Anonymous (28 September 2011). "About". Not The Nation. Archived from the original on 2013-01-23. Retrieved 28 September 2011. Not The Nation is for entertainment purposes only. Redistribution of Not The Nation content with attribution is permitted. Some photos and images used on Not The Nation are taken from the Internet. If one of them is yours, we apologize and are grateful. The author(s) of Not The Nation choose(s) to remain anonymous.
  4. ^ Anonymous (4 December 2012). "Who Do We Wrongly Think Is Behind NTN?". Not The Nation. Archived from the original on 2013-01-23. Retrieved 23 January 2012.
  5. ^ This site has stepped out for a bit
  6. ^ Anonymous (3 March 2015). "NTN Welcomes Glorious New Junta-Appointed Editor-in-Chief". Not The Nation. Archived from the original on 2015-05-15. Retrieved 14 May 2015. The new editor-in-chief, Brigadier General Somyut Phraemonwichitmuang, was presented at a press conference to exhibit his credentials and to announce the exciting future of the now junta-controlled news operation.

External links

This page is based on a Wikipedia article written by authors (here).
Text is available under the CC BY-SA 3.0 license; additional terms may apply.
Images, videos and audio are available under their respective licenses.