Ma'ariv

Maariv (en ivrit, מעריב, "tadre") es un djurnal yisraelí, en ivrit. Es el sigundo djurnal de mayor sirkulasion enel paez dempues de Yediot Ahronot, kon una midia de 136.000 egzemplares diarios.

Endemas del djurnal i las sus gazetas, el grup ke lo produze tiene otros djurnales lokales, una division de gazetas i una pajina web yamada NRG, la kuala publika gran parte del kontenido del djurnal impreso. La famiya Nimrodi mantiene el kontrolo del djurnal M'aariv, i Yaakov Nimrodi es el prezidente del direktorio. Los editores en shefe son Doron Galezer i Ruth Yuval. El djurnal tiene fokos en las diferentes visyones egzistentes en la sosyeté yisraelí, tiniendo djurnalistas de diferentes tendensias del polítikas i sosyalas.

Maariv
Ma'ariv House, la frágua sede del djurnal

Gazetas

Los diyas de semana, Ma'ariv publika varias gazetas chikas.

  • Diyas de la semana:
    • "Hamagazin" (Opinión i editoriala, komentario polítiko i opiniones, salud, puzzle, kultura, entretenimyénto, programasiyon de radio i televizyón)
    • Seksiyon finansiera
    • Espor
  • Alhad - Bekef (turismo, viajes i kuzina)
  • Lunes - Style (gazeta femenina)
  • Jueves - Asakim (gazeta finansiera)
  • Viernes -
    • Musaf Hashabat (análisis polítiko i komentarios, analisis de ovras literarias, seksiyon de umor)
    • Sofshavua (gazeta de fin de semana)
    • Promo (kultura i entretenimyento, programasion de radio i televizyón)
    • Un djurnal chiko lokal afiliado (semanal), dependiendo de la rejion

Atamientos eksternos

Haaretz

Haaretz (en ivrit:הָאָרֶץ, "La Tyérra", en referensia a la Tyérra de Israel) es un djurnal yisraeli fondado enel anyo 1919. Se puvlika en ivrit, kon una versiyon achikada en inglez la kuala es distribuyida djunto kon la edisiyon del International Herald Tribune en Israel. En Internet egzisten versiyones en ivrit i en inglez.

La línea editoriala del djurnal fue definida por Gershon Schocken, el su redaktor shefe entre 1939 i 1990. Haaretz pertenese a la famiya Schocken. En la aktualitá el djurnal lo dirijen David Landau i Tami Litani, los kualos tomaron los puestos de Hanoh Marmari i Yoel Esterón en Abril de 2004.

En komparasiyon kon los dos mayores djurnales en ivrit, Ma'ariv i Yediot Ahronot, Haaretz tiene artikolos má lungos, tipo de letra más chiko, menos fotografiyas i má espasio dedikado a siensia i literatura. La su visiyon kon respekto al konflikto arabo-yisraeli es la del zionismo i serkana a la de la siedra polítika de Israel, en espesial en lo ke se refiere a los artikolos de Amira Hass i Gideon Levi. Haaretz apoyó desididamente los Akódros de Oslo con la OLP. La postura del djurnal enel espektro relijioso de Israel es markadamente sekular. Anke se da espasio a menudo a asuntos de djustisia sosyala (komo las kolumnas de Ruth Sinai en lo referente a estos temas), la línea editoriala del djurnal en lo relativo a la ekonomiya es liberala, similar a la kuala sige The Economist. Defiende la privatisasiyon, achikamyénto del gasto del govyerno, libre komersio, menores empuestos i práktikas fiskalas estriktas.

Keren Peles

Keren Peles (en ivrit קרן פלס) es una kantadera yisraeli, kompositora i tanyedora de piano. Eya nasió en la moshava Yavne'el el 11 de Marso de 1979

Merkaz ARav

Merkaz ARav (en ivrit, מרכז הרב, sentro del Rav (Kook)) o Merkaz ARav Kook (מרכז הרב קוק), es una yeshiva nasional-relijioza en la maále de Givat Shaul en Yerushalayim, Medinat Yisrael, fondada enel anyo 1924 por el Sinyor haham Avraam Itzhak Kook. Kuando la jente avla del Rav Kook i sus shiurim i ovras, avla de Merkaz ARav. Es la yeshiva mas konosida i emportante del movimento nasional relijiozo en todo el mundo. Los hahamim lideres del movimento, ansina komo munchos roshei yeshiva, hahamim de sivdades i morim en lisés relijiozos, an sido elevos de esta yeshiva, la kuala es sentrala enel dezvelopamyénto del zionismo relijiozo. La yeshiva fue fondada enel anyo 1924, kuando el rav Avraam Itzhak Kook era ainda Rabino Shefe Ashkenazi de Israel i esta konsiderada komo la priméra yeshiva zionista. El Rav Kook la yamava "la yeshiva sentrala mondiala", ubikada en Yerushalayim kon el buto de ser una lampa espirituala i de Tora para Israel i el Galut. El rav Kook konvidó al Rav Avraam Borstein para ser endjuntamente rosh yeshiva kon el, ma murió dos anyos dempués. Kuando el Rav Kook murió, el nombre de la yeshiva fue trokado a "Merkaz ARav" en su onor.

Dempues de la muerte del Rav Kook, su elevo el Rav Yaakov Moshe Harlap fue el Rosh Yeshiva. Dempués de la muerte del Rav Harlap enel anyo 1952, el ijo del Rav Kook, el Rav Zvi Yehuda Kook, tomó el lugar del su padre. En 1982, dempues de la muerte del Rav Zvi Yehuda Kook, el Rav Avraham Shapira pasó a ser el rosh yeshiva asta su muerte enel anyo 2007, kuando su ijo, el Rav Yaakov Shapira shlit"a, tomó el su lugar. Oy endiya, la yeshiva tiene unos 500 elevos, unos 200 de eyos elevos del kollel de la yeshiva.

En las primeras anyadas, la yeshiva tinía pokos elevos, ma en la anyada de los '50, arrivaron munchos elevos de las eskolas relijiozas del movimento Bnei Akiva en buskhida de edukasiyon relijioza i para esos diyas la unika yeshiva zionista era Merkaz ARav; el rav Moshe Zvi Neria, elevo del Rav Kook, enkorajó a sus elevos ambezar en Merkaz ARav.

YNet

YNet es una pajina web de notisias de Israel. Anke la pajina es del djurnal Yediot Ahronot, el djurnal yisraelí de mayor sirkulasión i endemas inkluye artíkolos de la edisión impresa, la mayor parte del kontenido publikado en la pájina web es orijinal, eskrito por djurnalistas semi independientes. Orijinalmente lansado en dos versiyones, una en ivrit i la otra en arabo («YNet» i «ArabYNet»), esta última akabó de fonksionar en Mayo del anyo 2005. Aktualmente egziste también una edisión en inglez, («YNetNews»). Los mayores kompetidores de Ynet son Walla!, Haaretz i NRG, el kualo esta operado por el su kompetidor en la prensa eskrita, el djurnal Ma'ariv.

Yair Lapid

Yair Lapid (en ivrit יאיר לפיד), nasido el 5 de Novembro de 1963 en Tel Aviv, es un eskritor, djornalista i apresentador de TV yisraeli.

El es ijo del politiko Yosef (Tommy) Lapid i la eskritora Shulamit Lapid. Esta kazado kon la djornalista Lihi Lapid, la kuala el konosió durante el su miluim en la armada yisraeli. Lapid empiesó la su karriera profisional komo korresponsalo militar para la revista de la Tzavá Ba-Mahane ("En el kampo"), i eskribiendo para el djornal Ma'ariv. Enel anyo 1988, el fue nombrado editor de un djornal de la sivdad de Tel Aviv el kualo era parte del grupo Yediot Ahronot. Enel anyo 1991, el empiesó a eskribir una kolona settimanal en una revista de publikasiyon nasional, al empiese para la del djornal Ma'ariv i dempués para el del su kompetidor, Yediot Ahronot.

La su karriera dempues se iva ekstender a la television. Enel anyo 1994 el empiesó a ser el apresentador del prinsipal programa de entrevistas del Kanal 1 i ese mismo anyo tambien iva aktuar en un filmo yisraeli, “El kante de la sirena” Dempués el fue el apresentador de otro programa en el Kanal 3, i desde el anyo 1999 es el apresentador de un programa en Arutz 2. El es el autor de 7 livros i endemas eskrivió una serie de drama yamada "Sala de Gerra", ke fue transmitida por el kanal Arutz 2 enel anyo 2004. En Jenero del anyo 2008, Yair Lapid empiesó a apresentar el programa de notisias del kanal 2, Ulpan Shishi. En este anyo mismo, la su priméra eskritura para teatro, "La edad djústa para el amor", ke fue apresentada en el teatro HaKameri, en Tel Aviv.

Yediot Ahronot

Yediot Ahronot (en ivrit, ידיעות אחרונות; "ultimas notisias") es el mayor djurnal en ivrit puvlikado en Israel. Desde la anyada de los 70 es el djurnal kon la má grande sirkulasiyon enel paez.

Fue fondado en 1939 por Nachum Komarov i poko tiempo dempués fue komprado por Yehuda Mozes. El su primer editor en shefe fue Noah Mozes, el ijo de Yehuda Mozes.

En 1948, un gran grupo de djurnalistas y myémbros de personal liderados por Azriel Carlebach, el kualo era editor en ese momento, se fueron del djurnal para formar otro, yamado Yediot Ma'ariv, endagora konosido como Ma'ariv. Carlebach fue sustutiyido por Herzl Rosenblum. Esto empiesó una gerra por la sirkulasiyon i prestijio entre los djurnales rivales.

Oy endiya, el djurnal es dirijido por el ijo de Noah Mozes, Arnon Mozes. Por munchos anyos fue editado por el ijo de Herzl Rosenblum, Moshe Vardi, el kualo fue trokado en 2005 por Rafi Ginat.

El djurnal konforma parte del Yedioth Ahronoth Group, el kualo endemás tiene partisipasiyon en varias entreprisas yisraelis, komo el Kanal 2, una kadena komersial de televizyón; HOT, la entreprisa de televizyón por kable; "Yediot Tikshoret", un grupo de djurnales settimanales lokales; "Vesti", un djurnal eskrito en idioma ruso; revistas; i otras entreprisas no relasionadas con la komunikasiyon de masas. Shilo De-Beer fue promovido a editor en Abril del anyo 2007.

En otras linguas

This page is based on a Wikipedia article written by authors (here).
Text is available under the CC BY-SA 3.0 license; additional terms may apply.
Images, videos and audio are available under their respective licenses.