Estreya de David

La Estreya de David o Eskudo de David (Magen David en ivrit, מָגֵן דָּוִד kon nikkudot o מגן דוד sin nikudot, transkrito Māḡēn Dāwīḏ por los akademikos, pronunsiado maˈɡen daˈvid en ivrit moderno i Mogein Dovid en ivrit ashkenazi i en idish), es un simbolo jeneralmente rekonosido de identidad djudia i de djudaismo.

Resive el su nombre de David Ameleh de la Istorya antika de Yisrael i de Yehuda; i el su uzo má komun empiesó en la Edad Media djunto kon el de la Menorá. Jeometrikamente es un exagrama. Kon el establesimiento del Estado de Yisrael enel anyo 1948 i la Estreya de David en la Bandeira de Yisrael tambien se a trokado a ser un simbolo de la mediná, i esta asosiado direktamente kon el movimento zionista.

Star of David
La Estreya de David
Burgos

Burgos es una viya ke se topa al norte de Espanya. Es la kapitala i sivdad mas emportante de la provinsia omonima. Burgos fue fondada enel anyo 884 por menester de un "burgo" de la armada. La sivdad tuvo una emportante komunita djudia i la su aljama fue de las más emportantes del reino.

En la su katedral en la portada prinsipala se pueden ver dos Estreyas de David i como parteluz de otra puerta figura el antiko haham de la sivdad, el kualo dempues sería arzobispo katoliko.

La sivdad tiene munchos parkos alderedor i un seriado de fraguas i monumentos Erensia de la Umanidad komo la katedrala de Santa María, el Monasterio de Santa María la Real de Las Huelgas i la cartuja de Miraflores. Endemás, por la sivdad pasa el Kamino de Santiago, el kualo es Erensia de la Umanidad i la sivdad se topa a menos de 15 km de Atapuerca, lugar de emportansia arkeolojika basho kudio de la UNESCO desde 2000. El 13 de Djulio de 2010, fue aperturado el Muzeyo de la Evoluziyon Umana.

Magen David Adom

El Magen David Adom (Estreya de David Kolorada), (En Ivrit מגן דוד אדום) es el servisyo nasyonal de emerjensiya i asistensiya medikal, de dizastre i ambulansiya, ansi komo el Banko de sangre.

Mueva Esnoga de Harbin

La Mueva Esnoga de Harbin es la esnoga i sentro kulturalo djudio má emportante del Nord de Kina. El su fraguamyénto empiesó enel anyo 1916 i fue aperturada enel anyo 1921. Oy endiya, es el Sentro de Istorya Djudia i Paviyón Kulturalo de Harbin. En el su momento, la esnoga iva ser la esnoga má grande del Nordeste de Kina, kon una superfisie de má de 1230 metros kuadrados i kon una kapachitad de asta 800 personas para meldar. La esnoga no es uzada por dinguna komunita desde la anyada de los '50, kuando la mayor parte de la komunita deshó la sivdad.

La esnoga antonses no iva ser sólu un emportante lugar de arrogamiento i edukasiyon komunitaria de la sivdad de Harbin, ama también una libreria publika. Oy endia, la entrada al Paviyón de Kultura i Istorya Djudia de Harbin tiene una grande menora de syete brasos a la su entrada. En las paredes egzisten dos eskulturas amostrando las rutas de emigramiento de los djudios de la sivdad. La esnoga esta fraguada yena de arkitektura de estil djudio, kon una Estreya de David prominente. Enel foyer de la frágua, se amostra un filmo sobre el Olokósto kon titolos en kinezo. Los dos pisos de la frágua estan yenos de fotos blankas i pretas ke amostran komo iva ser la vida de la komunita djudia en la sivdad: La kuzina i los gizados, las kandilikas de shabat, el movimento djovenil Beitar, la organisazion de bienfezensia de mujeres, las butikas, los komersantes, las plantas, la biblioteka, la orkesta djudia, kantadores djudios, los kumbites, esportistas djudios. La eksposizion de la komunita de akeos tyempos es konozida como "The Jew of World Famous", en inglez i kinezo i esta disponible para la kolektividad de la sivdad i para turistas.

Olokósto

El Olokosto o Shoá (del gréko ὁλόκαυστον olókauston, de ὁλον ‘kompletamente’ i καυστον ‘kemado’, referido a un antiko ritual relijioso), tambien konosido komo HaShoá o ‘’katastrófe’’ (en ivrit השואה; en idish, האלאקאוסט, Alokaust, o má presisamente חורבן, Hurbán), es el nombre ke se aplika al jenosidio de aproksimadamente sesh milyones de djudios evropeos, i de otros munshos grupos de Evropa i el Magreb, durante la Dosen Gerra Mundial. El Olokosto iva ser planifikado i eksekutado por la Almania Nazi, dirijida por Adolf Hitler, komo parte de un programa de eksterminio ke iva inkluir el amortamyento industrialisado i organisado. Los almanes yamavan "la solusyon final del problema djudio".

Otros puevlos ivan tambien ser amortados por los Nazis, komo djinganos; sovyetikos, sobre tódo emprizionados de gerra; komunistas; polakos; otros puevlos slavos; los diskapasitados; ombres omoseksuales i disidentes politikos i relijiosos almanes. Afilu, munchos no van inkluyir a estos grupos en la definision de Olokosto, deshando el nombre sólu para los amortamientos de djudios dentro de la Solusyon Final."

El 12 de Avril de 1951, la Knesset establesió el dia nasional de rikódro Yom HaShoa ("Diya de la Katastrófe").

Subliminal (rapero)

Ya'akov "Kobi" Shimoni (en ivrit: יעקב "קובי" שמעוני, nasido el 13 de Noviembro de 1979) jeneralmente konosido por el su nombre artístiko Subliminal (en ivrit: סאבלימינל), es un rapero yisraeli i un produktor de músika.

En otras linguas

This page is based on a Wikipedia article written by authors (here).
Text is available under the CC BY-SA 3.0 license; additional terms may apply.
Images, videos and audio are available under their respective licenses.