Brèsil

Lo Brèsil est un payis d’Amèrica. La vela capitâla est Brasilia.

B down.svg Cél articllo est ècrit en arpetan supradialèctâl / ORB lârge. Lo blâson panarpetan
Noms arpetans
Administracion
G·eografia
Dèmografia
Èconomia
De totes sôrtes

G·eografia fesica

Cllimat

Sociètât

Mèdias

Cultura

Sport

Vêde avouéc

Notes et refèrences

Payis d’Amèrica

Amèrica du Nord : Canada · Ètats-Unis d’Amèrica · Mexique

Amèrica centrâla : Belize · Costa Rica · Goatemala · Honduras · Nicaragoa · Panama · Salvador

Antiles : Antigoa-et-Barbuda · Bahamas · Barbâda · Cuba · Domenica · Rèpublica domeniquêna · Grenâda · Hayiti · J·amayica · Santa-Lucie · Sant-Cretôflle-et-Nievès · Sant-Vincent-et-les Grenadenes · Trinitât-et-Tobagô

Amèrica du Sud : Argentina · Bolivie · Brèsil · Ch·ili · Colombie · Èquator · Guyana · Paragoayi · Pèrou · Suriname · Urugoayi · Venezuèla

Ôtres entitâts politiques : Antiles nêrlandêses · Bèrmudes · Iles Cayimans · Goadeloupe · Grônlande · Guyana francêsa · Martinique · Montsarrat · Pôrto Rico · Iles Turques et Cayiques · Iles Vièrges amèriquênes et britaniques

Antiles nêrlandêses

Les Antiles nêrlandêses sont un tèrritouèro des Antiles dèpendent des Payis-Bâs.

Bolivie

La Bolivie est un payis d’Amèrica du Sud.

Bèrmudes

Les Bèrmudes sont un tèrritouèro des Antiles dèpendent du Royômo-Uni.

Canada

Lo Canada est un payis d’Amèrica du Nord.

Ch·ili

Lo Ch·ili est un payis d’Amèrica. La vela capitâla est Santiago.

France

França

La France, des côps asse-ben la França et pués oficièlament la Rèpublica francêsa (France et République française en francês), est un Ètat transcontinentâl sôveren, que sè trôve surtot en Eropa cuchientenche,, mas que presente avouéc de tèrritouèros dedens los ocèans Endien, Atlantico et Pacefico et pués sur lo continent sud-amèriquen. La France est na rèpublica constitucionâla unitèra qu’at un règ·imo mié-prèsidenciâl. La vela de Paris est sa capitâla, la lengoua oficièla lo francês, la monéya oficièla l’erô et lo franc Pacefico sur sos tèrritouèros de l’ocèan Pacefico. La devisa de la France est « Libèrtât, Ègalitât, Fratèrnitât », et pués son drapél est constituâ de três bendes drêtes règuliéres blua, blanche et roge. L’himno nacionâl est La Marselyêsa.

La France est un payis formâ u comencement de l’Hôt Moyen Âjo, que tire son nom des Francs. Dês lo comencement du XVIIo siècllo tant qu’a la premiére mêtiêt du XXo siècllo, el at un vâsto empiro coloniâl. Dês los ans 1950, el est yon des actors de la construccion de l’Union eropèèna. El est la trêsiéma pouessience nuclèâra mondiâla, yon des cinq membros pèrmanents du Consèly de sècuritât de les Nacions unies et yon des membros de l’OTAN. El est asse-ben membro du G7, du G20, de la zona erô, de l’Èspâço Schengen, de la Comission de l’ocèan Endien et pués abrite la sièta du Consèly de l’Eropa, du Parlement eropèen et de l’UNÈSCÔ. La France at un’enfluence cognua en matiére politica, èconomica, militèra et culturâla en Eropa et dedens la résta du mondo.

Solèt payis u mondo a ègzèrciér sa sôverenetât sur de tèrritouèros distribuâs dessus três ocèans et doux continents,,, sa presence g·eopolitica est importanta u nivél mondiâl, s’apoye sur na baragne d’ambassades et de consulats ètendua, la seconda u mondo dèrriér cela des Ètats-Unis, et pués at de bâses militères sur tôs los continents. La France at la seconda ples granta zona èconomica èxcllusiva (èspâço maritimo) u mondo, qu’y s’apond un’èxtension du platél continentâl de 579 000 km² en 2015, et sè renge premiére pouessience maritima mondiâla per sa divèrsitât et sa biodivèrsitât.

La France est, en 2014, la trêsiéma pouessience èconomica eropèèna dèrriér les Alemagnes et lo Reyômo-Uni, et pués est la siésiéma pouessience èconomica mondiâla per FDB nominâl (nôviéma a paritât de povêr d’emplèta), et afiche un nivél de via « rudo hôt » [[Lista des payis per EDH|(Modèlo:20o u cllassement EDH en 2014)]]. Figure permié los numerôs yon mondiâls dedens los sèctors de l’agroalimentèro, de l’aèronôtica, de l’ôtomobila, de les marchandies de luxo, du tourismo et du nuclèâr. U 1ér de janviér 2016, la populacion totâla de la France est de vers los 65,8 milyons d’habitents, d’aprés les èstimacions publeyêes per l’Insee, que 63 697 865 dedens les règ·ions mètropolitanes et 1 866 891 dedens les règ·ions ultramarenes en defôr de Mayota et pués 217 091 a Mayota (recensement 2012). Per alyor 604 400 vivont dedens les colèctivitâts d’outre-mar et en Novèla-Calèdonia.

La France est lo second payis lo ples poplâ de l’Union eropèèna dèrriér les Alemagnes. El est avouéc lo ples vâsto de l’Union eropèèna et lo trêsiémo payis lo ples vâsto d’Eropa. Vielye pouessience coloniâla, sa cultura et sa civilisacion sont èpatâyes per los payis francèyants a travèrs lo mondo, unis dedens l’Organisacion entèrnacionâla de la francèyancie. Lo francês est la diéziéma lengoua matèrnâla la ples prègiêe u mondo et pués est yona de les lengoues avouéc la ples granta difusion, tradicionalament empleyê coment lengoua de la diplomacia. El est yona de les siéx lengoues oficièles et yona de les doves lengoues d’ôvra avouéc l’angllès de l’Organisacion de les Nacions unies, et pués lengoua oficièla ou ben d’ôvra d’un mouél d’organisacions entèrnacionâles ou ben règ·ionâles. Lo francês est asse-ben yona de les três lengoues d’ôvra de l’Union eropèèna — avouéc l’alemand et l’angllès.

Goadeloupe

La Goadeloupe (en francês Guadeloupe, en crèolo goadeloupèen Gwadloup) est u côp una règ·ion francêsa d’outre-mar et un dèpartement francês d’outre-mar.

Grônlande

Lo Grônlande (en grônlandês Kalaallit Nunaat, en danouès Grønland) est un tèrritouèro d'Amèrica dèpendent du Danemârc.

Guyana francêsa

La Guyana francêsa (en francês Guyane française, en crèolo guyanês Lagwiyann fransèz) est u côp una règ·ion francêsa d’outre-mar et un dèpartement francês d’outre-mar.

Iles Cayimans

Les Iles Cayimans sont un tèrritouèro des Antiles dèpendent du Royômo-Uni.

Iles Turques et Cayiques

Les Iles Turques et Cayiques sont un tèrritouèro des Antiles dèpendent du Royômo-Uni.

Iles Vièrges amèriquênes

Les Iles Vièrges amèriquênes sont un tèrritouèro des Antiles dèpendent des Ètats-Unis.

Iles Vièrges britaniques

Les Iles Vièrges britaniques sont un tèrritouèro des Antiles dèpendent du Royômo-Uni.

Martinica

La Martinique, tot-pariér Martinica, (en francês Martinique, en crèolo martiniquen Matinik) est u côp una règ·ion francêsa d’outre-mar et un dèpartement francês d’outre-mar.

Montsarrat

Montserrat est un tèrritouèro des Antiles dèpendent du Royômo-Uni.

Português

Lo português (português: português) est una lengoua romana.

Parla en Brèsil, Portugal, Andorra, Angola, Mozambique, Cap-Vèrd, Timor orientâl, Macau, el est recognue lengoua oficièla par l'Union eropèèna. Avouéc 240 millions de locutors a travèrs lo mondo, lo português est cllassifiâ en la 7e posicion mondiala, el est asse la premiére lengoua parlâ por pèrsones non-eropèènes et la premiére parlâ en America de lo sud, en Brèsil et en Urugoayi notament.

Pôrto Rico

Puerto Rico

Pôrto Rico ou ben Puerto Rico est un tèrritouèro de les Antilyes associyê ux Ètats-Unis.

Ètats-Unis

Los Ètats-Unis d’Amèrica sont un payis d’Amèrica. La vela capitâla est Washington.

En ôtres lengoues

This page is based on a Wikipedia article written by authors (here).
Text is available under the CC BY-SA 3.0 license; additional terms may apply.
Images, videos and audio are available under their respective licenses.