Voice of Russia

The Voice of Russia (Russian: Голос России, tr. Golos Rossii), commonly abbreviated VOR, was the Russian government's international radio broadcasting service from 1993 until 2014, when it was reorganised as Radio Sputnik.[1] Its interval signal was a chime version of 'Majestic' chorus from the Great Gate of Kiev portion of Pictures at an Exhibition by Mussorgsky.

The Voice of Russia
TypeRadio network
Country
AvailabilityInternational
OwnerRossiya Segodnya
(owner before 9 Dec 2013:
All-Russia State Television and Radio Company)
Launch date
22 December 1993
Dissolved9 November 2014
Former names
Radio Moscow
Official website
http://rus.ruvr.ru (inactive)
Replaced bySputnik

History

On 22 December 1993, Russian President Boris Yeltsin issued a decree which reorganised Radio Moscow with a new name: The Voice of Russia.[2]

A popular feature of The Voice of Russia was Moscow Mailbag, which answered listeners' questions in English about Russia. Until 2005, the programme was presented by Joe Adamov, who was known for his command of the English language and his good humour.

On 9 December 2013, Russian President Vladimir Putin issued a presidential decree liquidating The Voice of Russia as an agency, and merging it with RIA Novosti to form the Rossiya Segodnya international news agency.[3]

Several reports published in 2013 claimed that The Voice of Russia was to cease its shortwave radio service as of 1 January 2014 due to budget cuts. However, service continued into the new year.[4] Margarita Simonyan, editor-in-chief of the Rossiya Segodnya, said in March 2014 that "We will stop using obsolete radio broadcasting models, when the signal is transmitted without any control and when it is impossible to calculate who listens to it and where."[5] The Voice of Russia ceased shortwave and European mediumwave broadcasting effective 1 April 2014.[6] The service had continued to be available worldwide via the internet, in selected regions on satellite, and in several cities on FM, AM (in North America) or local digital radio.

On 10 November 2014, The Voice of Russia was replaced by Radio Sputnik, part of the Sputnik News multimedia platform operated by Rossiya Segodnya.[1]

Former transmission network

Quadratantenne Wachenbrunn
Antenna of The Voice of Russia in Wachenbrunn, Germany

The transmission network consisted of at least 30 high-power transmission sites (West to East, with first transmission dates):

The Voice of Russia had broadcast in short, medium and longwave formats, in DAB+, Digital Radio Mondiale (DRM), HD Radio, as well as through cable, satellite transmission, and in mobile networks. VOR's internet coverage was available in as many as thirty-eight languages.

WNSW in Newark, New Jersey, simulcast an English-language version of The Voice of Russia until 2014.

Broadcast languages

In 2013, The Voice of Russia had broadcast in thirty-eight (38) languages, including:[7]

References

  1. ^ a b "The Voice of Russia becomes Sputnik". uk.SputnikNews.com. The Voice of Russia. 10 November 2014. Archived from the original on 29 November 2014. Retrieved 18 November 2014.
  2. ^ "Boris Yeltsin's decree in Russian language". InnovBusiness.ru.
  3. ^ "President Vladimir Putin issues decree to reorganize Voice of Russia, RIA Novosti to Rossia Segodnya news wire". VoiceofRussia.com. 9 December 2013. Retrieved 9 December 2013.
  4. ^ "Voice of Russia Radio stops shortwave service". RIA Novosti. 21 August 2013. Retrieved 21 August 2013.
  5. ^ "Russia Today's English newswire to be launched in April". VoiceofRussia.com. 23 March 2014. Retrieved 23 April 2014.
  6. ^ "Voice of Russia to abandon shortwave in April 2014". The SWLing Post blog. 20 March 2014. Retrieved 13 April 2017.
  7. ^ "About us". VoiceofRussia.com. Retrieved 28 November 2013.
2012 YQ1

2012 YQ1 is a sub-kilometer asteroid, classified as a near-Earth object and a potentially hazardous asteroid of the Apollo group, approximately 200 meters in diameter. It was first observed on 19 December 2012, by astronomers Andrey Oreshko and Timur Kryachko at the Elena Remote Observatory (G32) located in the Chilean Atacama desert.

Aleksandr Panayotov

Aleksandr Sergeevich Panayotov (Russian: Александр Серге́евич Панайотов; born July 1, 1984), is a Russian pop musician and songwriter who has recorded two albums.

Armen Oganesyan

Armen Garnikovich Oganesyan (Russian: Оганесян, Армен Гарникович; born April 4, 1954)

is the CEO of Russian state radio station Voice of Russia. He was educated at Moscow State University, Department of Journalism.

Bolshakovo

Bolshakovo (Russian: Большако́во, Polish: Skajzgiry, Lithuanian: Didieji Skaisgiriai), also referred to as Bolshakovo-Novoye (Russian: Большако́во-Новое); until 1938—Groß Skaisgirren, from 1938 to 1946—Kreuzingen) is a settlement located in the southern part of Slavsky District of Kaliningrad Oblast, Russia, 90 km from Kaliningrad. The adjective "Novoye" (new) is sometimes used to distinguish it from an eponymous village in Ivanovo Oblast of Russia.

It is situated on the road from Talpaki to Sovetsk. There are also roads from Bolshakovo to Polessk and to Chernyakhovsk. Bolshakovo is a railway station on the Kaliningrad–Sovetsk line.

Bolshakovo lies on the border of Polessk Lowland in a marsh landscape and has approximately 2,000 inhabitants. Until the end of World War II, the biggest livestock railway station of Germany was located here.

Bolshakovo is a transmission site of the Voice of Russia broadcasting station, the Bolshakovo transmitter.

Gas Exporting Countries Forum

The Gas Exporting Countries Forum (GECF) is an intergovernmental organization of 11 of the world's leading natural gas producers made up of Algeria, Bolivia, Egypt, Equatorial Guinea, Iran, Libya, Nigeria, Qatar, Russia, Trinidad and Tobago and Venezuela. GECF members together control over 70% of the world's natural gas reserves, 38% of the pipeline trade and 85% of the liquefied natural gas (LNG) production. The three largest reserve-holders in the GECF – Russia, Iran and Qatar – together hold about 57% of global gas reserves.

Jamila Bey

Jamila Bey is an African-American journalist and public speaker. She was host of a weekly radio program The Sex, Politics And Religion Hour: SPAR With Jamila on Voice of Russia, and writes for The Washington Post's blog, She the People. Before working for the Washington Post and the Voice of Russia, Bey spent around a decade working as a producer and editor for National Public Radio, including for Morning Edition.Besides her journalistic activities, Bey is notable as an outspoken African-American atheist, who has publicly stated that she believes religion to be actively detrimental to African-Americans, suggesting that religion both contributed to the physical enslavement of African Americans, and continues to contribute to their mental enslavement. She objects to the common characterization of the civil rights movement as a religious one, stating that although churches were significantly involved in the movement, "humans did all the work." A 2012 campaign by African Americans for Humanism placed billboards depicting Bey and other contemporary activists and organizers alongside historically prominent African American humanists Zora Neale Hurston, Langston Hughes, and Frederick Douglass.In 2015 Bey became the first atheist activist to address the Conservative Political Action Conference’s annual meeting.

Montsinéry-Tonnegrande

Montsinéry-Tonnegrande is a commune of French Guiana, an overseas region and department of France located in South America.

Montsinéry-Tonnegrande is to the south-west of Cayenne. It contains an Amazon zoo and various walking trails. The town was formerly host to an internment camp for Indochinese prisoners in the 1930s.

The commune was previously known as Tonnegrande-Montsinéry, but on 27 March 1969 the name was officially changed into Montsinéry-Tonnegrande.

Montsinéry is home to a shortwave transmission facility operated by the TDF Group that is designed to target listeners in the Americas and West Africa. The site is capable of DRM digital shortwave transmissions. An image of the rotatable curtain array antenna in Montsinéry can be found by searching Flickr for "Montsinery antenne". One of their broadcasting frequencies is the 7335 kHz slot that CHU (Canada) recently abandoned.

Recently the Voice of Russia began transmitting to North America from Montsinéry — its first transmissions from the western hemisphere since the early 1990s (it previously broadcast from Havana).

Nagasaki (Schnittke)

Nagasaki is an oratorio composed by Soviet composer Alfred Schnittke in 1958, at the age of 25. It was Schnittke's graduation composition in the Moscow Conservatory, and the topic was suggested by his teacher Evgeny Golubev. The work was considered formalistic, and Schnittke was accused of forgetting the principles of Realism in music. Thus, he suppressed the expressionistic central movement depicting the nuclear explosion and modified the finale. It was recorded by the Moscow Radio Symphony in 1959 and broadcast to Japan through Voice of Russia, but it wasn't printed and it didn't receive any subsequent performances. Nagasaki was finally given its public premiere in its original form in Cape Town on 23 November 2006, eight years after Schnittke's death, by Hanneli Rupert and the Cape Philharmonic conducted by Owain Arwel Hughes.It consists of five movements, on Soviet and Japanese lyrics:

"Nagasaki, City of Grief" (Anatoly Sofronov)

"The Morning" (Toson Shimazaki)

"On that Fateful Day" (A. Sofronov)

"On the Ashes" (Yoneda Eisaku)

"The Sun of Peace" (A. Sofronov)

Natalia Poklonskaya

Natalia Vladimirovna Poklonskaya (Russian: Ната́лья Влади́мировна Покло́нская, IPA: [nɐˈtalʲjə pɐkˈlonskəjə], Ukrainian: Наталія Володимирівна Поклонська; born 18 March 1980) is a Russian politician, serving as Deputy of the State Duma of Russia from 5 October 2016.She was the Prosecutor of the Autonomous Republic of Crimea from 11 to 17 March 2014. From 2 May 2014 to 6 October 2016, she served as Prosecutor of the Republic of Crimea and in 2015 as State Counselor of Justice 3rd Class.

Poklonskaya was a Ukrainian prosecutor from 2002 to February 2014, working in various Prosecutor's Offices or as an assistant district attorney. During the 2014 Crimean crisis, she resigned from Ukrainian service and was appointed Prosecutor General of Crimea on 11 March 2014; a press conference given by Poklonskaya on that day resulted in her becoming an Internet phenomenon. After Crimea was annexed by Russia during the 2014 Crimean crisis, Poklonskaya's appointment was confirmed by Russian authorities on 25 March, around the same time Ukrainian judicial authorities declared her a wanted criminal.Poklonskaya resigned as Prosecutor General on 6 October 2016 due to her election to the State Duma during the 2016 Russian legislative election.

Nekrasov

Nekrasov, also Nekrassov (Russian: Некра́сов), or Nekrasova (feminine; Некра́сова), is a Russian surname. Notable people with the surname include:

Aleksandr Nekrasov (1883–1957), Russian mathematician and academician

Alexander Nekrasov (sergeant) (1925–1944), Soviet army officer and Hero of the Soviet Union

Alexander Nekrassov, The Voice of Russia news correspondent in London

Aleksei Nekrasov (born 1979), Russian footballer

Andrei Nekrasov (born 1958), contemporary Russian filmmaker from St. Petersburg

Andrei Sergeevich Nekrasov (1907-1987), Soviet writer

Andrey Nekrasov (sergeant) (1909–1993), Soviet army officer and Hero of the Soviet Union

Boris Nekrasov (1899-?), Soviet chemist

Ignat Nekrasov (c.1660-1737), original leader of Nekrasovites (Nekrasov Cossacks)

Ivan Nekrasov (1892–1964), Soviet army officer and Hero of the Soviet Union

Leopold Nekrasov (1923–1945), Soviet army officer and Hero of the Soviet Union

Nikita Nekrasov (1973- ), Russian-French theoretical and mathematical physicist

Nikolay Nekrasov (1821–1878), Russian poet

Nikolay Nikolayevich Nekrasov (1906-?), Soviet economist and academician

Nikolai Vissarionovich Nekrasov (1879–1940), Russian politician

Nikolai Vladimirovich Nekrasov (1900–1938), Soviet journalist and esperantist

Viktor Nekrasov (1911–1987), Soviet writer

Vsevolod Nekrasov (1934–2009), Russian poet

RIA Novosti

RIA Novosti (Russian: РИА Новости), sometimes RIA (Russian: РИА) for short, was Russia's international news agency until 2013 and continues to be the name of a state-operated domestic Russian-language news agency. Operating under the purview of the Russian Ministry of Communications and Mass Media, RIA Novosti is headquartered in Moscow and operated about 80 bureaus internationally. On 9 December 2013 President of Russia Vladimir Putin ordered RIA Novosti's liquidation and the creation of a Russian international news agency Rossiya Segodnya. Dmitry Kiselev, an anchorman of the Russia-1 channel was appointed to be the first president of the new information agency. RIA Novosti was scheduled to be closed down in 2014; starting in March 2014, staff were informed that they had the option of transferring their contracts to Rossiya Segodnya or accepting voluntary redundancy. On 10 November 2014, Rossiya Segodnya launched the Sputnik multimedia platform as the international replacement of RIA Novosti and Voice of Russia. Within Russia itself, however, Rossiya Segodnya continues to operate its Russian language news service under the name RIA Novosti with its ria.ru website.The agency published news and analysis of social-political, economic, scientific and financial subjects on the Internet and via e-mail in the main European languages, as well as in Persian, Japanese and Arabic. It had a correspondent network in the Russian Federation, CIS and over 40 non-CIS countries. Its clients include the presidential administration, Russian government, Federation Council, State Duma, leading ministries and government departments, administrations of Russian regions, representatives of Russian and foreign business communities, diplomatic missions, and public organizations.RIA Novosti was an award-winning news agency. The last editor-in-chief of RIA Novosti was Svetlana Mironyuk, the first woman appointed to the role in the agency's history. According to the organisation's Charter, enterprise's property was federally owned (because federal unitary enterprise) and was indivisible. According to the agency, it was partially government-subsidized (2.7–2.9 billion roubles in 2013), but maintained full editorial independence.Its Russian name was Federal State Unitary Enterprise Russian Agency of International Information «RIA Novosti» (Russian: Федеральное государственное унитарное предприятие Российское агентство международной информации «РИА Новости», Federal'noye Gosudarstvennoye Unitarnoye Predpyatye Rossiyskoye Agentsvo Mezhdunarodnoy Informatsii), FGUP RAMI «RIA Novosti» (Russian: ФГУП РАМИ «РИА Новости») for short. Its formal English name was Russian News & Information Agency "RIA Novosti". Early in 1990s it had the name state enterprise RIA «Novosti» (named after Soviet Press Agency «Novosti» and Information Agency «Novosti»). RIA means Russian Information Agency and Novosti means News in Russian. The common abbreviation in Russian is RIA.

Radio Moscow

Radio Moscow (Russian: Pадио Москва, tr. Radio Moskva), also known as Radio Moscow World Service, was the official international broadcasting station of the Union of Soviet Socialist Republics until 1993. It was reorganized with a new name: Voice of Russia., which has also since been reorganized and renamed Radio Sputnik. At its peak, Radio Moscow broadcast in over 70 languages using transmitters in the Soviet Union, Eastern Europe, and Cuba.

Radio Moscow's interval signal was 'Wide Is My Motherland' (Russian: Широка́ страна́ моя́ родна́я, tr. Shiroká straná moyá rodnáya).

Rossiya Segodnya

Rossiya Segodnya (Russian: Россия Сегодня, tr. Rossíya Sevódnya, IPA: [rɐˈsʲijə sʲɪˈvodʲnʲə]) is a news agency owned and operated by the Russian government, created by an Executive Order of the President of Russia on December 9, 2013. "Rossiya Segodnya" directly translates from Russian into English as "Russia Today", but should not be confused with the TV network RT, which was known as Russia Today prior to 2009. However, the station is still sometimes referred to as "Russia Today" or the "New Russia Today" in foreign media.Rossiya Segodnya incorporates the former RIA Novosti news service and the international radio service Voice of Russia (formerly Radio Moscow). According to the Decree of the President of Russia, the mandate of the new agency is to "provide information on Russian state policy and Russian life and society for audiences abroad." Vladimir Putin's chief of staff, Sergei Ivanov, said that Rossiya Segodnya was being created in order to increase the cost efficiency in Russian state media. However, RIA Novosti's own report about the move speculated it was an attempt to consolidate state control over the media sector and Western news outlets stated that this was also a move by Putin to propagate a more pleasant image of Russia abroad.According to a report on the RT news channel, Rossiya Segodnya is "in no way related" to the RT news channel despite the similarity in name (RT was known as Russia Today prior to its rebranding in 2009). However, a report by the BBC states that it "seems likely [...] that [Rossiya Segodnya] will complement the work of the state-funded foreign-language TV station, RT." On 31 December 2013, Margarita Simonyan was appointed editor-in-chief of the news agency, as well as being RT's news channel editor-in-chief. She will serve in both positions concurrently.On 10 November 2014, the agency launched the Sputnik multimedia platform with Radio Sputnik as its audio component, replacing the Voice of Russia. The radio service is available internationally on FM, digital DAB/DAB+ (Digital Radio Broadcasting), HD-Radio, as well as mobile phones and the Internet. Within Russia itself, Rossiya Segodnya continues to use the RIA Novosti brand as its Russian-language news agency using the website ria.ru.

Russians in Iran

Iranian Russians are Russians living in Iran or Iranians of Russian descent. Russians populate various regions, but mostly in those regions which had been under direct Russian military occupation in the past, thus in Russia's sphere of influence. This was an indirect result of the outcome of the last Russo-Persian Wars. Nowadays there are Russians located in the southern regions of the country as well (such as Bushehr), where many of them work as technicians and nuclear experts, on for example the Bushehr Nuclear Power Plant.

Although the community has shrunk significantly since the Second World War, the following Iran crisis of 1946 and the Iranian Revolution, Russians are known to be living in Iran since the time of the Safavids.

Sevak Khanagyan

Sevak Khanagyan (Armenian: Սևակ Խանաղյան, Russian: Севак Ханагян; born 28 July 1987) is a Russian-Armenian singer and songwriter. Khanagyan came to prominence while competing in season four of The Voice of Russia in 2015, and he later won season seven of X-Factor Ukraine the following year. He has been a coach on The Voice of Armenia since its fourth season in 2017. Khanagyan represented Armenia in the Eurovision Song Contest 2018 with the song "Qami" (Wind).

Sputnik (news agency)

Sputnik (Russian pronunciation: [ˈsputnʲɪk]; formerly The Voice of Russia and RIA Novosti) is a news agency, news website platform and radio broadcast service established by the Russian government-owned news agency Rossiya Segodnya. Headquartered in Moscow, Sputnik has regional editorial offices in Washington, Cairo, Beijing, Paris, Berlin, London and Edinburgh. Sputnik focuses on global politics and economics and is geared towards a non-Russian audience.According to The New York Times Sputnik engages in deliberate disinformation, and has often been described as a Russian propaganda outlet. Sputnik employees run social media pages and blogs posing as citizens of various countries, and purchased paid advertisement to disseminate fake and misleading content according to CNN Business.Sputnik currently operates news websites, featuring reporting and commentary, in over 30 languages including English, Spanish, Polish and Serbian. The websites also house over 800 hours of radio broadcasting material each day and its newswire service runs around the clock.

The Voice (Russian TV series)

The Voice (Russian: Голос) is a Russian singing competition television series broadcast on Channel One. Based on the original The Voice of Holland, it has aired six seasons and aims to find currently unsigned singing talent (solo or duets, professional and amateur) contested by aspiring singers, age 17 or over, drawn from public auditions. The winner is determined by television viewers voting by telephone, SMS text, and The Voice App. The winners of the seven seasons have been: Dina Garipova, Sergey Volchkov, Alexandra Vorobyova, Hieromonk Fotiy, Darya Antonyuk, Selim Alakhyarov, and Petr Zakharov.

The series employs a panel of four coaches who critique the artists' performances and guide their teams of selected artists through the remainder of the season. They also compete to ensure that their act wins the competition, thus making them the winning coach. The original panel featured Dima Bilan (seasons 1–3, 5–6), Pelageya (seasons 1–3, and 6), Alexander Gradsky (seasons 1–4, and 6), and Leonid Agutin (seasons 1–3, 5–6). Other coaches from previous seasons include Basta (seasons 4 and 7), Polina Gagarina (seasons 4–5), Grigory Leps (seasons 4–5), Ani Lorak (season 7), Sergey Shnurov (season 7), and Konstantin Meladze (season 7).

The Voice began airing on October 5, 2012, as an autumn-winter TV season programme. The show proved to be a hit for Channel One. The series premiered its seventh season on October 12, 2018.

WNSW

WNSW (1430 AM) is a Religious formatted broadcast radio station licensed to Newark, New Jersey, serving the New York Metropolitan area. Since 2014, the station has been owned and operated by Starboard Broadcasting's Relevant Radio Roman Catholic radio network. Its transmitters are located in Clifton, New Jersey.

Yelena Ovchinnikova

Yelena Valeryevna Ovchinnikova (Russian: Елена Валерьевна Овчинникова) (born 17 July 1982 in Moscow) is a Russian competitor in synchronized swimming. She won a gold medal in team competition at the 2008 Summer Olympics.

Now She Is Presenter For The Voice Of Russia

History
Pioneers
Transmission
media
Network topology
and switching
Multiplexing
Networks

This page is based on a Wikipedia article written by authors (here).
Text is available under the CC BY-SA 3.0 license; additional terms may apply.
Images, videos and audio are available under their respective licenses.