The New York Times International Edition

The New York Times International Edition is an English-language newspaper printed at 38 sites throughout the world and sold in more than 160 countries and territories. Founded under the title Paris Herald in 1887 in Paris as the European edition of the New York Herald, it changed owners and was renamed several times: it became the Paris Herald Tribune, global edition of the New York Herald Tribune in 1924, then the International Herald Tribune in 1967, with The Washington Post and The New York Times as joint parent newspapers.

In 2002, The New York Times Company took control of the International Herald Tribune, which was subtitled since then The Global Edition of the New York Times. On October 15, 2013, the paper was renamed The International New York Times,[1][2] and in October 2016, it was fully integrated with its parent and renamed The New York Times International Edition.[3] Autumn that year also saw the closing of editing and preproduction operations in the Paris newsroom,[4] where the paper, under its various names, had been headquartered since 1887.[5]

The New York Times International Edition
The-New-York-Times-International-Edition-8-August-2017
The New York Times International Edition (8 August 2017)
TypeDaily newspaper
FormatBroadsheet
Owner(s)The New York Times Company
PublisherA. G. Sulzberger
Founded1887
Political alignmentNone
HeadquartersLa Défense, France
Several international offices
Circulation242,073
ISSN0294-8052
OCLC number185273721
Websitewww.nytimes.com
International-Herald-Tribune-5-7-April-1968
The front page of the page announcing death of Martin Luther King Jr.
International-Herals-Tribune-26-August-2013
The front page of an issue of the International Herald Tribune before it was renamed the International New York Times
International-New-York-Times-first-issue
Front page of the International New York Times of October 15, 2013, the first to be issued under this name before being integrated into The New York Times International Edition in October 2016

History

The Paris Herald was founded on 4 October 1887, as the European edition of the New York Herald by the parent paper’s owner, James Gordon Bennett, Jr.[6][7] The company was based in Neuilly-sur-Seine, a suburb of Paris, France.

After the death of Bennett in 1918, Frank Andrew Munsey bought the New York Herald and the Paris Herald. Munsey sold the Herald newspapers in 1924 to the New York Tribune, and the Paris Herald became the Paris Herald Tribune, while the New York paper became New York Herald Tribune.

The newspaper became a mainstay of American expatriate culture in Europe. In Ernest Hemingway’s 1926 novel, The Sun Also Rises, the first thing the novel’s protagonist Jake Barnes does on returning from Spain to France is to buy the New York Herald from a kiosk in Bayonne and read it at a cafe.[8] In Jean-Luc Godard’s 1960 film Breathless, the female lead character Patricia (played by Jean Seberg) is an American student journalist who sells the New York Herald Tribune on the streets of Paris.[8] Pages from the day’s paper can be seen tacked up through the office windows, a tradition that was to continue with the International Herald Tribune.

In 1959 John Hay Whitney, a businessman and United States Ambassador to the United Kingdom, bought the New York Herald Tribune and its European edition. In 1966 the New York Herald Tribune was merged into the short-lived New York World Journal Tribune and ceased publication, but the Whitney family kept the Paris paper going through partnerships. In December 1966 The Washington Post became a joint owner.

The New York Times became a joint owner of the Paris Herald Tribune in May 1967, whereupon the newspaper became known as the International Herald Tribune (IHT).[6]

In 1974, the IHT began transmitting facsimile pages of the paper between nations and opened a printing site near London. In 1977 the paper opened a second site in Zürich.

The IHT began transmitting electronic images of newspaper pages from Paris to Hong Kong via satellite in 1980, making the paper simultaneously available on opposite sides of the planet. This was the first such intercontinental transmission of an English-language daily newspaper and followed the pioneering efforts of the Chinese-language newspaper Sing Tao Daily (星島日報).

In 1991, The Washington Post and The New York Times became sole and equal shareholders of the IHT. In February 2005 it opened its Asia newsroom in Hong Kong.

In April 2001, the Japanese newspaper Asahi Shimbun (朝日新聞) tied up with the IHT and published an English-language newspaper, the International Herald Tribune/Asahi Shimbun.[9] After The Washington Post sold their stake in the IHT, it continued being published under the name International Herald Tribune/Asahi Shimbun, but it was discontinued on February 2011.[9]

Acquisition by The New York Times Company

On 30 December 2002 The New York Times Company took control of the paper by buying the 50% stake owned by The Washington Post Company. The takeover ended a 35-year partnership between the two US domestic competitors. The Post was forced to sell when the Times threatened to pull out and start a competing paper. As a result, the Post entered into an agreement to publish selected Post articles in The Wall Street Journal’s European edition. After the takeover the IHT was subtitled The Global Edition of the New York Times instead of Published by The New York Times and The Washington Post.

In 2008, the NYT Company announced the merger of the New York Times and IHT websites. In March 2009 the IHT website became the global version of NYTimes.com. In 2013, the New York Times Company announced that the newspaper itself would be renamed The International New York Times to reflect the company’s focus on its core New York Times newspaper and to build its international presence.[1] On 14 October 2013 the International Herald Tribune appeared on newsstands for the last time. It came with a supplemental section, titled Turning the Page, a retrospective on the Herald Tribune’s past articles, photographs and place in newspaper history. On October 15, 2013, the International New York Times debuted with a ‘Premier Edition’ flash above the masthead. It came with a supplement titled Turning the Page II, which discussed and predicted likely developments in many global areas including energy, finance, technology and media.

In October 2016, the newspaper was fully integrated with its parent and renamed The New York Times International Edition.

While the International Edition shares many columnists with The New York Times, it has its own voice, particularly in the field of culture. Well-known commentators include Alice Rawsthorn on design and Souren Melikian on art.

The New York Times International Weekly

Besides the daily edition, a weekly 16-page edition is published as The New York Times International Weekly featuring the best of New York Times articles for a week. Designed to complement and extend local reporting, it offers readers globally resonant coverage of ideas and trends, business and politics, science and lifestyles and more. Host papers can monetize the IW through built-in advertising space, sponsorship and other opportunities to generate revenue.[10]

Affiliations

Typically, the affiliation consists of an English-language edition of the local newspaper circulated together with the New York Times International Weekly.

Affiliations with international newspapers include:

References

  1. ^ a b Herald Tribune to Be Renamed The International New York Times Archived July 9, 2013, at the Wayback Machine
  2. ^ The New York Times Company Announces Plan to Rebrand the International Herald Tribune as the International New York Times February 25, 2013 Archived July 9, 2013, at the Wayback Machine
  3. ^ Greenslade, Roy (11 October 2016). "The New York Times introduces its new 'International Edition'". the Guardian. Retrieved 25 March 2018.
  4. ^ "International New York Times closes in Paris". rfi.fr. 29 September 2016. Retrieved 25 March 2018.
  5. ^ "The International Herald Tribune". Ihtinfo.com. Archived from the original on April 11, 2012.
  6. ^ a b "History". International Herald Tribune. Archived from the original on March 3, 2010. Retrieved 2010-07-04. Entrepreneur James Gordon Bennett Jr. founded the New York Herald’s European edition in 1887. Cosmopolitan and innovative, Bennett was the embodiment of an international spirit that thrived through changes of ownership and name until the newspaper became the International Herald Tribune in 1967.
  7. ^ James L. Crouthamel (1989). Bennett’s New York Herald and the Rise of the Popular Press. Syracuse University Press.
  8. ^ a b "End of an era as venerable 'Herald Tribune' to be reborn as 'International New York Times'". Irish Times. 12 October 2013.
  9. ^ a b The Diplomat TOKYO NOTES (December 7, 2010). Asahi to Drop English Daily. Retrieved June 1, 2015.
  10. ^ NYT Licencing: The New York Times International Weekly

External links

Anna Kisselgoff

Anna Kisselgoff (born 12 January 1938) is a dance critic and cultural news reporter for The New York Times. She began at the Times as a dance critic and cultural news reporter in 1968, and became its Chief Dance Critic in 1977, a role she held until 2005. She left the Times as an employee at the end of 2006, but still contributes to the paper.

Ara (newspaper)

Ara (Catalan pronunciation: [ˈaɾə], meaning Now in English) is a Catalan daily newspaper that began publication on 28 November 2010, coinciding with the Catalan parliamentary elections. It is the third most read daily newspaper in Catalonia, and the most read daily newspaper written exclusively in the Catalan language. Its regional edition, Ara Balears, is the most popular Catalan language newspaper on the Balearic Islands. ARA’s online edition had nearly 3.2M visitors in September 2017, making it the most popular online newspaper in Catalan language.The founding editor was Carles Capdevila and the current editor is Esther Vera. The president is Ferran Rodés and the CEO is Salvador Garcia. The newspaper's advisory council includes journalists Antoni Bassas, Albert Om and Toni Soler, all known for their work with the Catalan public TV broadcaster, TV3. Ara's content includes Catalan translations of reports and articles from the New York Times International Edition.

Ara's founding shareholders were, among others, Ferran Rodés, Fundació Carulla, Víctor Font and the group Cultura 03, which also publishes magazines Sàpiens, TimeOut Barcelona, Descobrir and Cuina. Cultura 03 is not currently a shareholder. In September 2010, Antoni Bassas announced that he would participate as a shareholder.

Edwin Leland James

Edwin Leland James (June 25, 1890 – December 3, 1951) was an American journalist and war correspondent who covered World War I and served as the chief European correspondent for The New York Times after the war. He worked as the paper's managing editor from 1932 until his death, during which time he continued to cover international affairs.

James was born in Irvington, Virginia in 1890. He received a bachelor's degree from Randolph–Macon College in 1909. From 1910 to 1912 he worked as a reporter for The Baltimore Sun, and went on to join the Pittsburgh Dispatch as an assistant news editor. In 1915 he joined The New York Times as a copy editor and quickly became a reporter. He was appointed as the Paris correspondent and covered on the war in Europe.After the war he worked as the Times' chief European correspondent and reported from across the continent. He covered the rise of fascism in Italy and conducted several interviews with Benito Mussolini. In 1932 he became managing editor and expanded the New York Times International Edition.He was the first cousin of Russell Baker's mother.

Françoise Demulder

Françoise Demulder (9 June 1947 – 3 September 2008) was a French war photographer who in 1976 became the first woman to win the World Press Photo of the Year award. The winning image was a black and white photo of a Palestinian woman raising her hands at a masked militiaman in Beirut's war-ravaged La Quarantaine district.

Frida Ghitis

Frida Ghitis, a former CNN correspondent and producer, is a regular contributor to CNN Opinion and a Contributing Columnist for the Washington Post Global Opinions. She writes a weekly column on global affairs for World Politics Review. Ghitis is a frequent on-air commentator on CNN, CNN International and CNN Español as well as other radio and television networks around the world.

She worked for 18 years in various capacities for CNN and used that experience to write The End of Revolution: A Changing World in the Age of Live Television (2002). Ghitis' writing has appeared in newspapers worldwide, including The Washington Post, Chicago Tribune, and The Philadelphia Inquirer, the International Herald Tribune (the New York Times international edition), the NRC Handelsblad (Netherlands) and many others.She has worked in more than 60 countries, reporting from places as varied as the Amazon jungle, Tibet, Kosovo, Iraq, Gaza, Sri Lanka, Cuba, Brazil, Argentina, and many others.

Hong Kong

Hong Kong ( (listen); Chinese: 香港, Hong Kong Cantonese: [hœ́ːŋ.kɔ̌ːŋ] (listen)), officially the Hong Kong Special Administrative Region of the People's Republic of China, is a special administrative region on the eastern side of the Pearl River estuary in southern China. With over 7.4 million people of various nationalities in a 1,104-square-kilometre (426 sq mi) territory, Hong Kong is the world's fourth most densely populated region.

Hong Kong became a colony of the British Empire after Qing China ceded Hong Kong Island at the end of the First Opium War in 1842. The colony expanded to the Kowloon Peninsula in 1860 after the Second Opium War, and was further extended when Britain obtained a 99-year lease of the New Territories in 1898. The territory was transferred to China in 1997. As a special administrative region, Hong Kong's system of government is separate from that of mainland China and its people overwhelmingly identify as Hongkongers rather than Chinese.Originally a sparsely populated area of farming and fishing villages, the territory has become one of the world's most significant financial centres and commercial ports. It is the world's seventh-largest trading entity, and its legal tender (the Hong Kong dollar) is the world's 13th-most traded currency. Although the city has one of the highest per capita incomes in the world, it has severe income inequality.The territory has the largest number of skyscrapers in the world, most surrounding Victoria Harbour. Hong Kong ranks seventh on the UN Human Development Index, and has the sixth-longest life expectancy in the world. Although over 90 per cent of its population uses public transportation, air pollution from neighbouring industrial areas of mainland China has resulted in a high level of atmospheric particulates.

James Gordon Bennett Jr.

James Gordon Bennett Jr. (May 10, 1841 – May 14, 1918) was publisher of the New York Herald, founded by his father, James Gordon Bennett Sr. (1795–1872), who emigrated from Scotland. He was generally known as Gordon Bennett to distinguish him from his father. Among his many sports-related accomplishments he organized both the first polo match and the first tennis match in the United States, and he personally won the first trans-oceanic yacht race. He sponsored explorers including Henry Morton Stanley's trip to Africa to find David Livingstone, and the ill-fated USS Jeannette attempt on the North Pole.

List of assets owned by The New York Times Company

This is a list of assets owned by The New York Times Company.

Michael Katz (journalist)

Michael Katz (born December 2, 1939) is an American sportswriter.

Nedeljnik

Nedeljnik (Serbian Cyrillic: Недељник) is a weekly newsmagazine published in Belgrade, Serbia.

Since October 2012 Nedeljnik has been published by an independent group of journalists, who are also the magazine’s founders.

New York Herald

The New York Herald was a large-distribution newspaper based in New York City that existed between 1835, and 1924 when it merged with the New-York Tribune.

New York Herald Tribune

The New York Herald Tribune was a newspaper published between 1924 and 1966. It was created in 1924 when the New York Tribune acquired the New York Herald. It was widely regarded as a "writer's newspaper" and competed with The New York Times in the daily morning market. The paper won at least nine Pulitzer Prizes during its lifetime.A "Republican paper, a Protestant paper and a paper more representative of the suburbs than the ethnic mix of the city", the Tribune generally did not match the comprehensiveness of The New York Times' coverage, but its national, international and business coverage was generally viewed as among the best in the industry, as was its overall style. At one time or another, the paper was home to such writers as Dorothy Thompson, Red Smith, Roger Kahn, Richard Watts, Jr., Homer Bigart, Walter Kerr, Walter Lippmann, St. Clair McKelway, Judith Crist, Dick Schaap, Tom Wolfe, John Steinbeck, and Jimmy Breslin. Editorially, the newspaper was the voice for eastern Republicans, later referred to as Rockefeller Republicans, and espoused a pro-business, internationalist viewpoint.

The paper, first owned by the Reid family, struggled financially for most of its life and rarely generated enough profit for growth or capital improvements; the Reids subsidized the Herald Tribune through the paper's early years. However, it enjoyed prosperity during World War II and by the end of the conflict had pulled close to the Times in ad revenue. A series of disastrous business decisions, combined with aggressive competition from the Times and poor leadership from the Reid family, left the Herald Tribune far behind its rival.

In 1958, the Reids sold the Herald Tribune to John Hay Whitney, a multimillionaire Wall Street investor who was serving as ambassador to the United Kingdom at the time. Under his leadership, the Tribune experimented with new layouts and new approaches to reporting the news, and made important contributions to the body of New Journalism that developed in the 1960s. The paper steadily revived under Whitney, but a 114-day newspaper strike stopped the Herald Tribune's gains and ushered in four years of strife with labor unions, particularly the local chapter of the International Typographical Union. Faced with mounting losses, Whitney attempted to merge the Herald Tribune with the New York World-Telegram and the New York Journal-American in the spring of 1966; the proposed merger led to another lengthy strike, and on August 15, 1966, Whitney announced the closure of the Herald Tribune. Combined with investments in the World Journal Tribune, Whitney spent $39.5 million (equivalent to $304,835,696 in 2018 dollars) in his attempts to keep the newspaper alive.After the New York Herald Tribune closed, the Times and The Washington Post, joined by Whitney, entered an agreement to operate the International Herald Tribune, the paper's former Paris publication. The International Herald Tribune was renamed the International New York Times in 2013 and is now named The New York Times International Edition. New York magazine, created as the Herald Tribune's Sunday magazine in 1963, was revived by editor Clay Felker in 1968, and continues to publish today.

New York Times Building (41 Park Row)

The New York Times Building, at 41 Park Row in the Civic Center neighborhood of Manhattan, New York City, was the home of The New York Times from 1889 to 1903, when it moved to Longacre Square, now known as Times Square. The building stands as the oldest of the surviving buildings of what was once "Newspaper Row", and is owned by Pace University. A bronze statue of Benjamin Franklin holding a copy of his Pennsylvania Gazette stands in front of the building across the street in Printing-House Square, currently known as 1 Pace Plaza.

Newspaper

A newspaper is a periodical publication containing written information about current events.

Newspapers can cover a wide variety of fields such as politics, business, sports and art, and often include materials such as opinion columns, weather forecasts, reviews of local services, obituaries, birth notices, crosswords, editorial cartoons, comic strips, and advice columns.

Most newspapers are businesses, and they pay their expenses with a mixture of subscription revenue, newsstand sales, and advertising revenue. The journalism organizations that publish newspapers are themselves often metonymically called newspapers.

Newspapers have traditionally been published in print (usually on cheap, low-grade paper called newsprint). However, today most newspapers are also published on websites as online newspapers, and some have even abandoned their print versions entirely.

Newspapers developed in the 17th century, as information sheets for businessmen. By the early 19th century, many cities in Europe, as well as North and South America, published newspapers.

Some newspapers with high editorial independence, high journalism quality, and large circulation are viewed as newspapers of record.

Pamela Druckerman

Pamela Druckerman is an American writer and journalist living in Paris, France. In fall 2013, she became a contributing opinion writer for The New York Times International Edition.

Ramnath Goenka Excellence in Journalism Awards

Ramnath Goenka Excellence in Journalism Awards are one the most prestigious awards in India in the field of journalism. Named after Ramnath Goenka, the awards have been held annually since 2006, with the 12th edition being held in 2017. The awards are given for both print journalism as well as broadcast journalism, with a total of 25 different prizes being awarded in 2017 for excellence in journalism during 2016.Past winners include not only some of the biggest names in Indian journalism and writing, but also newcomers. Past winners have included Kuldip Nayar (Lifetime award), Siddharth Varadarajan (The Hindu), Arnab Goswami (Times Now), Shashi Tharoor, Reji Joseph Pulluthuruthiyil,Dionne Bunsha, Muzamil Jaleel (The Indian Express), Kishalay Bhattacharjee, Ravish Kumar, Nidhi Razdan (NDTV), Neelesh Mishra (Hindustan Times), Christophe Jaffrelot (The Caravan) and Mark Tully among others. Foreign journalists to have won the 'Best Foreign Correspondent covering India' include Amelia Gentleman (The New York Times International Edition) and Stephanie Nolen (The Globe and Mail).The chief guest during the second award ceremony in 2007 was the former President of India, A.P.J Abdul Kalam. Over the years chief guests at the event have included Prime Minister of India Narendra Modi, former Chief Justice of India K.G. Balakrishnan, Vice- President of India Venkaiah Naidu, Finance Minister of India Arun Jaitley, former Prime Minister Manmohan Singh, Lok Sabha Speaker Sumitra Mahajan, former vice president Hamid Ansari, former president Pratibha Patil and former chief justice of India P Sathasivam. The Ramnath Goenka Memorial Debate, started in 2007, is also held during the event.

The Japan Times

The Japan Times is Japan's largest and oldest English-language daily newspaper. It is published by The Japan Times, Ltd. (株式会社ジャパンタイムズ, Kabushiki gaisha Japan Taimuzu), a subsidiary of News2u Holdings, Inc.. It is headquartered in the Kioicho Building (紀尾井町ビル, Kioicho Biru) in Kioicho, Chiyoda, Tokyo.

The New York Times Company

The New York Times Company is an American media company which publishes its namesake newspaper, The New York Times. Arthur Ochs Sulzberger Jr. has served as chairman since 1997. It is headquartered in Manhattan, New York.

This page is based on a Wikipedia article written by authors (here).
Text is available under the CC BY-SA 3.0 license; additional terms may apply.
Images, videos and audio are available under their respective licenses.