TV Guide

TV Guide is a bi-weekly American magazine that provides television program listings information as well as television-related news, celebrity interviews and gossip, film reviews, crossword puzzles, and, in some issues, horoscopes. The print magazine is owned by NTVB Media, while its digital properties are controlled by the CBS Interactive division of CBS Corporation; the TV Guide name and associated editorial content from the publication are licensed by CBS Interactive for use on the website and mobile app through an agreement with the magazine's parent subsidiary TVGM Holdings, Inc.[3][4]

TV Guide Magazine
TV Guide logo 2016
Editor-in-ChiefMichael P. Fell
CategoriesEntertainment news
FounderLee Wagner
Year founded1948
(entered as second class mailer August 10, 1948, at P.O. New York, NY)
First issueApril 3, 1953
CompanyNTVB Media
CountryUnited States
Based inNew York City, New York
LanguageAmerican English[2]
TV Guide Digital
TV Guide Digital
Logo for TV Guide Digital, used since March 2010; the logo was also incorporated into that used by TV Guide Network (now Pop) from March 2010 until it rebranded as TVGN on April 14, 2013.
Type of site
Television listings
Entertainment news
Available inEnglish
New York City, New York
OwnerCBS Interactive
(CBS Corporation)
EditorMickey O'Connor
Alexa rankNegative increase 2,540
(Global; March 2018)
LaunchedMarch 7, 1996
Current statusActive



The prototype of what would become TV Guide magazine, was developed by Lee Wagner (1910–1993),[5] who was the circulation director of MacFadden Publications in New York City in the 1930s – and later, by the time of the predecessor publication's creation, for Cowles Media Company – distributing magazines focusing on movie celebrities.

In 1948, he printed New York City area listings magazine The TeleVision Guide, which was first released on local newsstands on June 14 of that year. Silent film star Gloria Swanson, who then starred of the short-lived variety series The Gloria Swanson Hour, appeared on the cover of the first issue. Wagner later began publishing regional editions of The TeleVision Guide for New England and the BaltimoreWashington area. Five years later, he sold the editions to Walter Annenberg, who folded it into his publishing and broadcasting company Triangle Publications, but remained as a consultant for the magazine until 1963.[6]

Annenberg/Triangle era

The national TV Guide's first issue was released on April 3, 1953, accumulating a total circulation of 1,560,000 copies that were sold in the ten U.S. cities where it was distributed. The inaugural cover featured a photograph of Lucille Ball's newborn son Desi Arnaz, Jr., with a downscaled inset photo of Ball placed in the top corner under the issue's headline: "Lucy's $50,000,000 baby".[7] The magazine was published in digest size, which remained its printed format for 52 years. From its first issue until the July 2–8, 1954, issue, listings within each edition of TV Guide began on Friday and ended on Thursday; the July 9–16, 1954, issue began on a Friday and ended on the following Friday. Then, beginning with the July 17–23, 1954, issue, the listings in each week's issue changed to start on Saturday and end on Friday, which remained the listings format for all local editions until April 2004. The formation of TV Guide as a national publication resulted from Triangle Publications' purchase of numerous regional television listing publications such as TV Forecast (which was circulated in the Chicago area and, upon its first publication on May 9, 1948, was the first continuously published television listings magazine), TV Digest (which was distributed in Philadelphia and Pittsburgh, and was originally distributed under the title, the Local Televiser, when it was first released on November 7, 1948), and the New York-based Television Guide (which had its title abbreviated to TV Guide on March 18, 1950).[8][9] Each of the cities that had their own local TV listings magazine folded into TV Guide were among the initial cities where the magazine conducted its national launch.

The launch as a national magazine with local listings in April 1953 became an almost instant success; however, the circulation decreased over subsequent weeks, even as the magazine's distribution expanded to five additional cities (Pittsburgh, Rochester, Detroit, Cleveland and San Francisco) throughout the summer of 1953. By mid-August of that year, sales of the magazine had dropped 200,000 copies below that of the first issue. TV Guide's fortunes began to turn around with the September 4–10, 1953, issue – the magazine's first "Fall Preview" issue – when circulation hit 1,746,327 copies; circulation levels increased steadily over time, to the point where TV Guide eventually became the most read and circulated magazine in the United States by the 1960s.[10] The initial cost of each issue was 15¢ per copy (equivalent to $1.40 today; the price of each issue has gradually risen over the years, selling for $4.99 per copy as of 2019). In addition to subscriptions, TV Guide was sold at the checkout counters of grocery stores nationwide. Until the 1980s, the feature pieces included in each issue were promoted in a television commercial. Under Triangle, TV Guide continued to grow not only in circulation, but in recognition as the authority on television programming with articles – the majority of which typically appear in the color section – from both staff and contributing writers.

Historic TV Guide logos
Past logos used by the publication (l–r): 1953–1962, 1962–1968, 1968–1988 and 1988–2003.

Over the decades, the shape of the TV Guide logo has changed to reflect the modernization of the television screen, eventually adopting a widescreen appearance in September 2003, and then to its current flatscreen appearance in September 2016 (different versions of the logo – the only cosmetic difference being the utilization of different typefaces – are currently used respectively for the magazine and the separately owned, CBS-managed digital properties). At first, the logo had various colored backgrounds (usually black, white, blue or green) until the familiar red background became the standard in the 1960s with occasional customizations being utilized for special editions.

TV Guide first issue
The first issue of TV Guide (April 3, 1953), featuring Desi Arnaz Jr., the oldest of Lucille Ball (seen at upper right inset) and Desi Arnaz's two children; Ball's pregnancy with Arnaz Jr. was incorporated into her I Love Lucy character's storyline, with his January 1953 birth coinciding with that of the fictional "Little Ricky" Ricardo.

The magazine was first based in a small office in downtown Philadelphia, before moving to more spacious national headquarters in Radnor, Pennsylvania, in the late 1950s. The new facility, complete with a large lighted TV Guide logo at the building's entrance, based its management, editors, production personnel and subscription processors as well as a vast computer system holding data on every television show and movie available for listing in the popular weekly publication. Printing of the national color section of TV Guide – which incorporates television-related stories, and select feature columns such as program reviews – took place at Triangle's Gravure Division plant – which was known for performing some of the highest quality printing in the industry, with almost always perfect registration – located adjacent to the company's landmark Inquirer Building on North Broad Street in Philadelphia. The color section was then sent to regional printers to be wrapped around the local listing sections.

In addition to TV Guide and its flagship newspaper The Philadelphia Inquirer, Triangle Publications also owned the Philadelphia Daily News; ten radio and six television stations (WFIL AM-FM-TV in Philadelphia, WNHC AM-FM-TV in New Haven, Connecticut, KFRE AM-FM-TV in Fresno, California, WNBF AM-FM-TV in Binghamton, New York, WFBG AM-FM-TV in Altoona, Pennsylvania and WLYH-TV in LancasterLebanon, Pennsylvania); The Daily Racing Form; The Morning Telegraph; Seventeen; and various cable television interests. (It was under Triangle's ownership of WFIL-TV that American Bandstand came to popularity, which, in turn, led to host Dick Clark ascending to become a major television personality.) Triangle Publications sold its Philadelphia newspapers to Knight Newspapers in 1969, its radio and television stations during the early 1970s to Capital Cities Communications (the television stations that are now known as KFSN-TV and WPVI-TV were subsequently acquired by ABC through its 1986 merger with Capital Cities) and various other interests, retaining only TV Guide, Seventeen and The Daily Racing Form.

For the magazine's first 52 years of publication, listings information was displayed in a "log" format, a mainly text-based list of programs organized by both start time and channel, which was the sole method – eventually, primary once prime time grids were incorporated, and later secondary for the final two years of its inclusion of local listings – of displaying program information in TV Guide until the switch to national listings in 2005; this allowed for the display of full titles for each program as well as the inclusion of synopses for movies and most programs. Most listing entries in the log included program genres (and for national news programs, anchors) after the program's title, while its running time (which was mentioned only if a program lasted a minimum of one hour – later 35 minutes – in length) was listed (in hours and minutes) in the synopses.

Channel numbers were set in a tiny round icon (known as a "bullet") at the beginning of the listing; this bullet was soon modified to be the shape of a TV screen, similar to the shape of the TV Guide logo. Stations serving a particular edition's immediate local coverage area were denoted with a white numeral for its channel number set inside a black TV-shaped bullet; stations serving neighboring communities outside the immediate area, but which could also be viewed in the primary local area, were denoted with a black numeral inside a white TV-shaped bullet outlined in black (for example, in the San Francisco edition, stations based in San Francisco or Oakland had their channel numbers listed as white-on-black TV-shaped bullets, while stations serving neighboring Sacramento or Salinas/Monterey (but could still be viewed in parts of San Francisco or Oakland, including their suburbs, as fringe reception) had their channel numbers listed as black-on-white icons). A particular listing could begin with as many as three or more channel bullets depending upon the number of stations in the immediate and surrounding areas broadcasting the same program at that particular time (usually different affiliates of the same network, based in the primary city as well as in neighboring areas). See the subsection "Listings section," in the "Editions" section below, for a detailed explanation.

Originally, the majority of programs listed in the log each issue featured brief synopses, except for local and national newscasts, and programs airing on certain stations in various timeslots. As other broadcast television stations and cable channels were added, due to set space requirements for the local listings section, detailed synopses were gradually restricted to series and specials – usually those airing in evening "prime time" timeslots – as well as movies airing on broadcast television, while shorter synopses were used for programs seen on broadcast stations outside of the edition's home market and select cable channels; and only the title along with basic supplementary information (such as genre and/or program length) for most other broadcast and cable programs. In addition, black-and-white ads for programs scheduled to air on broadcast stations – and later, cable channels – during prime time (with local airtimes, and for broadcast stations, information for network-affiliated stations featured in the edition which were scheduled to air the advertised show) were included within the listings. Ads for major network programs were generally produced by the networks themselves (and often, the networks would run a full-page or even a double-truck ad for an entire night of programming, or for a major movie or special, or for the season premiere of a Saturday morning cartoon lineup); ads for locally-produced programs, including local newscasts, were produced by individual stations (network affiliates as well as independent stations). Such locally-provided ads almost always used the distinctive logos used by particular stations (for example, the "Circle 7" logo used for many years primarily by stations either owned by, or affiliated with, ABC). (Black-and-white ads for general products, services and special offers, similar to those seen in other national magazines, were also placed in the listings section.)

A regular feature of the listings section was "Close-Up," usually a half-page segment, which provided expanded reviews of select programs airing each day (various editions of "Close-Up" were eventually used for different types of programs, from premieres of new series to shows airing on cable). Over time, other regular and recurring features (most of them television-related) were included alongside the listings including "Insider" (a television news and interview section in the lead pages of the color section); "Cheers and Jeers" (a critique page about various aspects of television programming); "Hits and Misses" (featuring brief reviews of select programs in the coming week, rated on a score from 0 to 10); "Guidelines" (a half-page daily section featuring highlights of five or six programs of interest); horoscopes; recaps of the previous week's storylines on network daytime soap operas; a page reviewing new home video (and later, DVD) releases; dedicated pages that respectively listed select sporting events, children's programs and "four-star" movies being broadcast during that week; and crossword puzzles. Although its issues usually focus on different television-related stories week to week, TV Guide also incorporates recurring issues that appear a few times each year, most notably the "Fall Preview" (an issue featured since the magazine's inaugural year in 1953, which features reviews of new series premiering during the fall television season), "Returning Favorites" (first published in 1996, featuring previews of series renewed from the previous television season returning for the upcoming fall schedule), "Winter Preview" (first published in 1994 and later known as the "(year) TV Preview" from 2006 to 2009, featuring previews of midseason series) and "The Best Children's Shows on TV" (first published in 1989 and later renamed the "Parents' Guide to Children's Television" in 1990, and finally as the "Parent's Guide to Kids' TV" in 1993, featuring stories and reviews on family-oriented programs).

Icons used for other means than identifying listed stations were first added to the magazine around 1956, using the words "SPECIAL" and "COLOR," each set in capital letters inside a rectangular bar, to denote television specials and programs broadcast in color, respectively. TV Guide modified all icons incorporated into the local listings section in May 1969, changing the font for the TV-shaped bullets identifying local stations from Futura to the standard Helvetica and using similarly TV-shaped bullets marked with the abbreviation "C" to denote color programs (replacing the bar/text icons that had been previously used); as color programming became more ubiquitous, in August 1972, the magazine opted to instead identify programs originating in black and white (marked under the abbreviation "BW") within the listings section. In September 1981, listings began to identify programs presented with closed or open captions or with on-screen sign language interpretation.

Addition of cable listings

The advent of cable television would become hard on TV Guide. Cable channels began to be listed in the magazine in 1980 or 1981, depending on the edition; the channels listed also differed with the corresponding edition. Regional and national superstations available on cable systems in the designated market of many editions were the only cable channels listed initially as well as, in certain markets, over-the-air subscription services transmitted over local independent stations (such as ONTV); local subscription television services were often listed as "STV Programming" or "Subscription Television" for the channel carrying the service, with the service listed separately or, in some editions, not at all. Cable-originated channels – such as HBO, CNN (both of which the magazine originally promoted mainly in full-page advertisements), the CBN Cable Network (now Freeform), the Alpha Repertory Television Service (ARTS, later succeeded by A&E through its 1984 merger with The Entertainment Channel) and Nickelodeon – were added gradually between the winter of late 1981 and the first half of 1982, depending on the edition.

To save page space, TV Guide incorporated a grid (a rowed display of listings for programs scheduled to air during the evening hours each night, primarily organized by channel) into the listings in September 1981, which was slotted at a random page within each day's afternoon listings. The grid originated as a single-page feature that provided a summary of programs airing during prime time (from 7:00 to 10:00 p.m. or 8:00 to 11:00 p.m. depending on the start of prime time within a given time zone) on the stations mentioned in the corresponding edition; by 1985, it was expanded to a two-page section – which began to take up roughly three-quarters of the two adjoining pages on which it was placed – that included programs airing during the early access and late fringe periods (from 5:00 to 11:00 p.m. or 6:00 p.m. to 12:00 a.m. local time), with the beginning and end of the magazine-defined prime time daypart (between 7:30 and 11:00 p.m. or between 6:30 and 10:00 p.m. local time on Monday through Saturdays, and between 7:00 and 11:00 p.m. or between 6:00 and 10:00 p.m. local time on Sundays) delineated by a thicker border. Channels listed in the grid were organized by broadcast stations, basic cable channels, and premium channels.

In August 1982, the magazine expanded its coverage of cable programming with the introduction of two feature sections. The first, the "CablePay Section," was a separate color insert that followed the Friday listings, which provided highlights of programs airing on the national basic and premium cable channels (this feature was discontinued in 1985, at which time, cable program highlights were folded into the "Guidelines" feature). The second feature, the "Cable and Pay-TV Movie Guide" (later renamed the "Pay-TV Movie Guide" in 1984 and "Premium Channels Movie Guide" in 1997), initially followed the "CablePay" insert before being moved to the pages immediately following the Friday listings in May 1985, resulting in the national section – which had been cordoned into two sections, both preceding and following the local section – being consolidated into the first half of the pages comprising each issue. The "Movie Guide," which encompassed the final pages of each edition, provided summaries of films scheduled to air over the next one to two weeks on the cable channels included in both the log and grid listings (excluding those featured exclusively in the grids) as well as a first-page summary of the films scheduled to premiere that week (arranged by channel and sub-categorized by title). As the years went on, more cable channels were added into the listings of each edition. To help offset this, the May 11–17, 1985, issue introduced a smaller Helvetica font for the log, along with some other cosmetic changes; in particular, a show's length began to be listed after the show's title instead of at the end of its synopsis. That issue also saw advertising for local stations featured in the corresponding edition be restricted to certain special events, with most program promotions being restricted to those for national broadcast and cable networks.

News Corporation and Gemstar eras

On August 7, 1988, Triangle Publications was sold to the News America Corporation arm of News Corporation for $3 billion,[11][12] one of the largest media acquisitions of the time and the most expensive publication transaction at the time. The November 3–9, 1990, issue saw the addition of VCR Plus+ codes in some of the magazine's regional editions, in order for users with devices incorporating the technology – which was developed by eventual TV Guide parent Gemstar International Group Ltd. – to input into their VCRs to automatically record television programs. (Two-digit PlusCodes corresponding to the channel airing the program that a user wished to record were listed after each channel in the channel directory page; six- to eight-digit codes for individual programs were listed in the log listings section following the title of each program.) The PlusCodes expanded to all local editions beginning with the September 14–20, 1991, issue.[13][14][15] The September 12–18, 1992, issue saw the addition of bullet icons identifying colorized versions of older feature films.

On March 7, 1996, TV Guide launched the iGuide, originally developed by the News Corporation-MCI joint venture Delphi Internet Service Corp. as a web portal, which featured more comprehensive television listings data than those offered by the magazine (with information running two weeks in advance of the present date), as well as news content, TV Guide editorial content and a search feature called CineBooks, which allowed users to access detailed information on about 30,000 film titles. Later that year, content from the print publication was added to iGuide as well as content from News Corporation's other media properties.[16][17] On January 13, 1997, shortly before MCI bowed out of the venture, iGuide was relaunched as the TV Guide Entertainment Network (TVGEN), which was renamed TV Guide Online in 2002. The refocused site covered television, music, movies and sports (with content concerning the latter sourced from Fox Sports), along with wire news and features from Reuters, Daily Variety and The New York Post, free e-mail updates for registered users, and a chat room that was developed to accommodate 5,000 users simultaneously.[18][19][20]

Additional changes to the listings took place with the September 14–20, 1996 edition of the print publication. Starting with that issue, program titles switched from being displayed in all-uppercase to being shown in a mixed case, Franklin Gothic typeface, film titles – which had previously been displayed within the film description – began appearing before a film's synopsis in an italicized format (replacing the generic "MOVIE" header that had been used to identify films since the magazine's inception), and children's programs that were compliant with the Children's Television Act of 1990 began to be designated by a circular "E/I" icon. In addition, infomercials (which had been designated under the boilerplate title "COMMERCIAL PROGRAM[S]" until 1994, and "INFORMERCIAL[S]" thereafter) ceased being listed in the magazine during time periods in which stations aired them. (Time-brokered programs continued to be listed in the magazine, but were primarily restricted to religious programming.) Replacing the text identifiers that had been included within the film synopses, theatrically released films also began to be identified by a black-and-white boxed "M" symbol, accompanied depending on the film by its star rating (a formula, on a scale of one [for "poor"] to four [for "excellent"], based on a consensus of reviews from leading film critics, the quality of the film's cast and director, and the film's box office revenue and award wins). Movie icons also were appropriated to identify direct-to-video (marked as "M→V") or made-for-TV (marked as "M→T") releases, which were not assigned star ratings. Beginning with the January 25–31, 1997, issue, the log listings began incorporating content ratings for programs assigned through the newly implemented TV Parental Guidelines system (the system's content ratings were subsequently added upon their introduction in October 1998).

TV Guide magazine cover
A TV Guide cover from the March 17–23, 1990, issue. The cover story illustrated in the issue focused on the breakout success of the then-freshman Fox series The Simpsons; an interview with Thirtysomething star Timothy Busfield is also previewed in this cover.

News Corporation sold TV Guide to the United Video Satellite Group, parent company of Prevue Networks, on June 11, 1998, for $800 million and 60 million shares of stock worth an additional $1.2 billion (this followed an earlier merger attempt between the two companies in 1996 that eventually fell apart).[21][22] Following the sale, reports suggested that TV Guide would remove program listings from the magazine, shifting them entirely to its new sister cable network Prevue Channel, which would be rebranded as a result of United Video's purchase of TV Guide magazine; News Corporation executives later stated that listings information would remain part of the magazine.[23] That year, United Video acquired TVSM Inc. (publishers of competing listings guides Total TV and The Cable Guide) in a $75 million all-cash acquisition; as a result, TV Guide merged with Total TV, and began printing a version of the magazine in the latter magazine's full-size format (while retaining the original digest size version) effective with the July 11, 1998, issue.[24][25]

Because most cable systems published their own listing magazine reflecting their channel lineup, and now had a separate guide channel or an electronic program guide that can be activated by remote and provide the same information in a more detailed manner – with additional competition coming in the late 1990s from websites that also specialize in providing detailed television program information (such as, then jointly operated with TV Guide Magazine, and Zap2It), a printed listing of programming in a separate magazine became less valuable. The sheer amount and diversity of cable television programming made it hard for TV Guide to provide listings of the extensive array of programming that came directly over the cable system. TV Guide also could not match the ability of the cable box to store personalized listings. Nevertheless, beginning with the September 12–18, 1998, issue, the magazine added several new channels to many of its editions, including those that had previously been mentioned only in a foreword on the channel lineup page as well as those that were available mainly on digital cable and satellite; although most of these newly added channels were placed within the prime time grids, only a few (such as Animal Planet and MSNBC) were also incorporated into the log listings.

Features in the magazine were also revamped with the additions of "The Robins Report" (a review column by writer J. Max Robins), "Family Page" (featuring reviews of family-oriented programs) and picks of select classic films airing that week, as well as the removal of the "Guidelines" feature in the listings section in favor of the new highlight page "Don't Miss" (listing choice programs selected by the magazine's staff for the coming week) in the national color section. Listings for movies within the log also began identifying made-for-TV and direct-to-video films, as well as quality ratings on a scale of one to four stars (signifying movies that have received "poor" to "excellent" reviews).

In 1999, the magazine began hosting the TV Guide Awards, an awards show (which was telecast on Fox) honoring television programs and actors, with the winners being chosen by TV Guide subscribers through a nominee ballot inserted in the magazine; the telecast was discontinued after the 2001 event. The July 17–23, 1999, edition saw the evening grids be scaled down to the designated prime time hours, 8:00 to 11:00 p.m. (or 7:00 to 10:00 p.m.) Monday through Saturdays and 7:00 to 11:00 p.m. (or 6:00 to 10:00 p.m.) on Sundays, to compliment the descriptive log listings for those time periods; this also allowed the grids to be contained to a single page in certain editions that provided listings for more than 20 cable channels.

On October 5, 1999, Gemstar International Group Ltd., the maker of the VCR Plus+ device and schedule system (whose channel and program codes for VCRs using the system for timed recordings were incorporated into the magazine's listings in 1988), and which incidentally was partially owned by News Corporation, purchased United Video Satellite Group; the two companies had previously been involved in a legal battle over the intellectual property rights for their respective interactive program guide systems, VCR Plus+ and TV Guide On Screen, that began in 1994.[26][27] That month, TV Guide debuted a 16-page insert into editions in 22 markets with large Hispanic populations titled TV Guide en Español, which provided programming information from national Spanish language networks (such as Univision and Telemundo) as well as special sections with reviews of the week's notable programs. The magazine discontinued the insert in March 2000 due to difficulties resulting from confusion by advertisers over its marketing as "the first weekly Spanish-language magazine," despite its structure as an insert within the main TV Guide publication.[28]

To commemorate the 50th anniversary of TV Guide as a national magazine, in 2002, the magazine published six special issues:

  • "TV We'll Always Remember (April 6–12): Our Favorite Stars Share Fifty Years of Memories, Moments and Magic"
  • "50 Greatest Shows of All Time (May 4–10): The Ultimate List of the 50 Best TV Series. (Just Try to Guess What's No. 1!)"
    • Note: This was the only one to be presented on television itself (in the form of a two-hour special) and referenced in the book TV Guide: Fifty Years of Television, considering the magazine's purpose to present weekly listings of regularly scheduled series.
  • "Our 50 Greatest Covers of All Time (June 15–21): Fabulous Photos of Your Favorite Shows and Stars Plus: Amazing Behind-the-Scenes Stories"
  • "50 Worst Shows of All Time (July 20–26): Not Just Bad! Really Awful – And We Love Them That Way!"
  • "50 Greatest Cartoon Characters of All Time (August 3–9): Funny! Clever! Drawn to perfection! They're the tops in toons!"
  • "50 Sexiest Stars of All Time (September 28–October 4): Charisma, Curves, Confidence, Charm! Could We Be Having Any More Fun?"

By 2003, the number of cable channels that were only listed in the grids expanded, with the addition of channels such as BBC America, Soapnet and the National Geographic Channel (some editions also featured a limited amount of broadcast stations – either in-market, out-of-market or both – exclusively in the grids); conversely, sister cable network TV Guide Channel (whose listings were added to the magazine after the Gemstar purchase) was relegated from the log listings to the grids in most editions. From its inception until 2003, TV Guide had offered listings for the entire week, 24 hours a day. Numerous changes to the local listings took place beginning with the June 21, 2003 issue – in just a few select markets, when the 5:00 a.m. to 5:00 p.m. Monday through Friday listings were condensed down to four grids: these ran from 5:00 to 8:00 a.m., 8:00 to 11:00 a.m., 11:00 a.m. to 2:00 p.m., and 2:00 to 5:00 p.m. If programming differed from one weekday to the next, the generic descriptor "Various Programs" was listed. The weekday grid maintained day-to-day listings for certain cable channels (primarily movie channels as well as a limited number of basic cable channels such as Lifetime, The History Channel and USA Network), which were organized separately from the other channels. These changes became permanent in all TV Guide editions beginning with the September 13, 2003, "Fall Preview" issue.

Other changes were made to the magazine beginning with the June 21 issue in select markets and the 2003 "Fall Preview" issue elsewhere. A half-page daily prime time highlights section featuring the evening's notable shows, movies and sports events – similar to the former "Guidelines" feature – was re-added to the listings section; a full-page "Weekday Highlights" page was also added featuring guest and topical information for the week's daytime talk and morning shows as well as picks for movies airing during the day on broadcast and cable channels. In addition, while log listings continued in use for prime time listings, program synopses were added to the grids and log, as well as a "NEW" indicator for first-run episodes, replacing the "(Repeat)" indicator in the log's synopses. The "Premium Channels Movie Guide" was also restructured as "The Big Movie Guide," with film listings being expanded to include those airing on all broadcast networks and cable channels featured in each edition (as well as some that were not listed in a particular local edition), as well as movies that were available on pay-per-view (page references to the films included in this section were also incorporated into the prime time grids and log listings). Beginning in January 2004, the midnight to 5:00 a.m. listings (as well as the Saturday and Sunday 5:00 to 8:00 a.m. listings) ceased to include any broadcast stations outside of the edition's home market, leaving only program information for stations within the home market and for cable channels.

The magazine's format was changed beginning with the April 11, 2004, issue to start the week's listings in each issue on Sunday (the day in which television listings magazines supplemented in newspapers traditionally began each week's listings information), rather than Saturday. In July 2004, the overnight listings were removed entirely, replaced by a grid that ran from 11:00 p.m. to 2:00 a.m. that included only the broadcast stations in each edition's home market and a handful of cable channels. It also listed a small selection of late-night movies airing on certain channels. The time period of the listings in the daytime grids also shifted from starting at 5:00 a.m. and ending at 5:00 p.m. to running from 7:00 a.m. to 7:00 p.m. By this point, the log listings were restricted to programs airing from 7:00 to 11:00 p.m. In early 2005, more channels were added to the prime time and late-night grids.

Format overhaul and conversion to national listings

TV Guide Logo
Former logo used from 2003 to 2016; the current logo is based on this design.

On July 26, 2005, Gemstar-TV Guide announced that TV Guide would abandon its longtime digest size format and begin printing as a larger full-size national magazine that would offer more stories and fewer program listings.[29] All 140 local editions were eliminated, being replaced by two editions covering the time zones within the contiguous United States: one for the Eastern and Central time zones, and one for the Pacific and Mountain time zones (which had existed separately from the local editions prior to the change, although their distribution was primarily limited to hotels). The change in format was attributed to the increase in the internet, cable television channels (like TV Guide Network), electronic program guides and digital video recorders as the sources of choice for viewers' program listings. The new version of TV Guide went on sale on October 17, 2005, and featured Extreme Makeover: Home Edition host Ty Pennington on the cover. The listings format, now consisting entirely of grids, also changed to start the listings in each week's issue on Monday rather than Sunday. As a result of the elimination of the local editions, broadcast stations were replaced by broadcast network schedules with the description "Local Programming" being used to denote time periods in which syndicated, locally produced or paid programs would air instead of network shows.

In September 2006, TV Guide launched a redesigned website, with expanded original editorial and user-generated content not included in the print magazine. On December 22, 2006, TV Guide introduced the magazine's first ever two-week edition. The edition, which featured Rachael Ray on the cover, was issued for the period from December 25, 2006 to January 7, 2007. In early 2008, the Monday through Friday daytime and daily late night grids were eliminated from the listings section, and the television highlights section was compressed into a six-page review of the week, rather than the previous two pages for each night. By 2007, TV Guide's circulation had decreased to less than three million copies from a peak of almost 20 million in 1970.

With the $2.8 billion acquisition of Gemstar-TV Guide by Macrovision on May 2, 2008,[30] that company, which purchased the former mostly to take advantage of their lucrative and profitable VCR Plus and electronic program guide patents, stated it wanted to sell both the magazine and TV Guide Network, along with the company's horse racing channel TVG Network to other parties.

TV Guide Talk

On May 18, 2005, TV Guide Talk, a weekly podcast that was available to download for free, was launched. The podcast was headlined by TV Guide reporter/personality Michael Ausiello, and was co-hosted by his colleagues at the magazine, Matt Webb Mitovich,[31] Angel Cohn, Daniel Manu and Maitland McDonagh. Each episode featured commentary from TV Guide staff on the week's entertainment news stories, television programs, and film releases, as well as occasional interviews with actors, producers, and executives. On April 4, 2008 (following Ausiello's move to Entertainment Weekly), it was announced that the podcast would be ending,[32] and the final episode (Episode No. 139) was released on April 10, 2008.[33]

TV Guide Talk podcasts were released every Friday afternoon and averaged an hour in length. They featured the participants discussing and commenting on the past week in television and the entertainment industry in general. The beginning of each podcast was devoted to in-depth discussion on the week's biggest new story in the entertainment industry, whether it be a television program or something outside the scope of television show or movie (such as the Academy Awards or the Emmys). The middle part was devoted to discussion and commentary on individual shows. The podcast emphasized programs that tend to have a large online following even if that following is not necessarily reflected in the programs' Nielsen rating. Examples include American Idol, Heroes, Lost, Survivor, Gilmore Girls, Veronica Mars, and Project Runway (the latter three being examples a low-rated shows which nevertheless have sizable online followings). Each podcast also ended with a weekly review of that weekend's new theatrical releases.

OpenGate Capital era

On October 13, 2008, Macrovision sold the money-losing magazine (which was reportedly posting revenue losses of $20 million per year by that point) to Beverly Hills-based equity fund OpenGate Capital for $1, and a $9.5 million loan at 3% interest.[34] As part of the sale, however, Macrovision retained ownership of the companion website[35] – which was then sold to equity firm One Equity Partners for $300 million –[36][37] which severed all editorial connections between the magazine and website, including the end of critic Matt Roush's presence on[38] The editorial content of the magazine was launched on a new site,, which did not feature TV Guide's listings in any form. was later shut down on June 1, 2010; TV Guide magazine and then entered into a deal to restore content from the magazine to the latter website,[39] which Lionsgate Entertainment had bought along with the TV Guide Network in January 2009.[40]

In January 2009, the magazine cut several networks from its grid listings – including MTV and DIY Network – citing "space concerns"; however, two cuts, those of The CW and TV Guide Network,[41][42] were seen as suspicious and arbitrary, as the magazine carries several channels which have the same schedule night after night or have low viewership and could have easily been cut, while several Fox-owned networks continued to be listed due to agreements with the former News Corporation ownership. It is likely that TV Guide Network's removal from TV Guide's listings was related to the "divorce" of the website and network from the magazine. In early February 2009, The CW and MTV were brought back to the listings after the magazine received numerous emails protesting the move; as a consequence, listings for several low-rated networks were removed.[43] The other channels previously incorporated into the listings before their removal were slowly re-added, until TV Guide Network's schedule returned to the listings pages in June 2010 with its logo prominent within the grids as part of the deal with Lionsgate's TV Guide division. Under OpenGate ownership, TV Guide slowly returned to profitability mainly through cost reductions instituted by its venture capital parent, making significant staffing reductions and switching to bi-weekly editions full-time, reducing the number of issues it published to 29 per year.

In March 2013, CBS Corporation acquired One Equity Partners' stake of their TV Guide assets.[44] The CBS acquisition was finalized later that month for $100 million.[4] On May 31, 2013, CBS bought Lionsgate's share of TV Guide Digital, which includes the website and mobile apps.[4] On January 31, 2014, OpenGate Capital and CBS Interactive announced a deal to cross-promote TV Guide Magazine with and CBS Interactive's other internet properties (including, Metacritic and CNET).[45]

Shift towards features

On June 26, 2014, OpenGate Capital announced that TV Guide would undergo a major redesign beginning with the August 11 issue; the magazine eliminated 14 pages of listings, with the listings pages that remained displaying programming information for only top-rated broadcast and cable networks. It also added "enhanced editorial features," including recommendation sections focusing on traditional television and online programming – such as additional content from senior critic Matt Roush (an expanded "Roush Review" column and an additional column featuring ten picks for each week's programs as selected by Roush) and several new sections ("Upfront," featuring trending television-related stories, infographics, question-and-answer coluumns and ratings charts; "The Guide," containing expanded highlights for each day's television programming, including sports, daytime programming and content available for streaming online; a monthly television-related technology column; "The TV Guide Interview," an occasional feature featuring celebrity interviews focusing on their career; and "On Demand," a review column of movies premiering through streaming and on-demand services). In addition, the magazine's size was reduced from 7³/₈×10¼ inches to 7×10 inches in a cost-saving measure; it also began to be distributed in airport newsstands.[46][47][48]

Sale to NTVB Media

On October 8, 2015, OpenGate Capital sold the magazine and co-owned website to Troy, Michigan-based publishing company NTVB Media for an undisclosed amount, marking TV Guide's third ownership transaction in eight years (OpenGate managing partner Andrew Nikou stated that the purchase price was for "more than $1 and less than $3 billion," while estimates from other industry sources stated that the magazine sold for a price within the range of $12 million). TVGM Holdings chief executive officer David J. Fishman and chief financial officer Joe Clemente as well as the remainder of the magazine's 62-person staff will remain with the company; the magazine's corporate offices in New York City, Los Angeles and Newtown Square, Pennsylvania will also remain in operation – the former two of which also continue to base the magazine's editorial staff.[3][49]

The acquisition made NTVB Media the largest owner of consumer television publications in the United States, with a combined reach of more than 20 million readers. NTVB already owned TV Weekly and Channel Guide, both of which provide national editorial content and – through syndication agreements with 160+ newspapers throughout the country, in which they are distributed as supplementary publications incorporated within each paper's Sunday editions – listings customized for individual regions (the company began distributing its listings magazines in this manner in 2008, as newspapers began to cease publication of their proprietary television listings magazines due to cost-cutting measures spurred by declining circulation and revenue); it also publishes listings publications for pay television providers such as Comcast, Time Warner Cable and Dish Network. As such, it is undetermined whether NTVB will reach deals to distribute TV Guide to newspapers on a separate basis or extend the name to its existing television publications. Staff with TV Guide and NTVB's other titles will collaborate on feature content included in the respective magazines, while the company will fold advertising sales for the magazine with its existing television magazine titles.[50][51][52]


From the magazine's inception until the October 2005 conversion to national listings based on time zone, TV Guide maintained a local-national hybrid format with local editions tailored to a specific region or individual market. Each regional edition generally served either a single city or a designated region (comprising the largest market[s] served by the edition and one or more smaller, adjacent markets, or a single or multiple neighboring states or provinces). South Dakota, Delaware and the U.S. territories did not have their own editions during the local listings era. In the case of the two U.S. states, Rapid City and Sioux Falls, South Dakota (which had their corresponding television stations listed in the Northern Colorado and Nebraska statewide editions, respectively), were presumably both considered too small to have their own editions and were located too far away from one another to be included in one edition; Delaware is split between two markets – New Castle and Kent counties are part of the Philadelphia market (which comprised two editions, the regional Southeast Pennsylvania edition and a market-specific edition for the Philadelphia area), while Sussex County is part of the Salisbury, Maryland, market (which had its stations listed in the Washington-Baltimore edition until 1994, and the Baltimore edition thereafter). Some editions that once provided statewide listings were eventually split off into separate editions that only provided listings for a specific region; in addition, certain markets have been added or dropped from some editions.

By the mid-1990s, nearly 150 editions of the magazine were published; during that decade, TV Guide began to diversify its editions from those for individual cities and multiple media markets within a given state or multi-state region to include editions for certain cable providers in larger television markets[53] – which were later branded as "Ultimate Cable" editions – as well as editions for satellite providers such as DirecTV and Dish Network (which were published in addition to the listings magazines that both providers produced themselves).

Listings section

At left: A channel directory from the North Texas edition (from the October 11–17, 1997, issue); At right: A listings log from the ToledoLima edition for the morning of January 26, 1997, along with a "Cable Close-Up" feature for an Andy Griffith Show marathon on TBS (from the January 25–31, 1997 issue).

TV Guide sample channel directory
TV Guide sample listings log

As noted above, each channel in the listings section was designated by a bullet, which, like the magazine's logo, appeared in the shape of a television screen (the earliest editions, until 1955, used a circle shape). Bullets used for broadcast stations contained a channel number, which had a different layout depending on the identified channel, and were often used in network promotional ads included to identify local affiliates carrying the advertised program. Filled black bullets with a white number overlaid on them designed local broadcast stations located in one of the primary market areas served by a specific edition; white bullets with a black screen outline indicated stations in outlying secondary markets covered by the corresponding edition. Out-of-market stations featured an alphanumeric identifier (with a letter next to the channel number) to disambiguate it from a local station, particularly in feature pages preceding the main listings (such as in the Northern Wisconsin edition, in which "6M" was used to disambiguate WLUC-TV in Marquette, Michigan, from WITI in Milwaukee, which only used a "6" as its identifier).

There were some exceptions to this formatting. For example, the Hawaii edition had the primary Honolulu-based stations listed first, followed by their satellite sister stations, while the Pittsburgh, Pennsylvania, edition had that market's primary stations listed first, followed by the out-of-market outlets; the latter being unique with having the other stations listed below WPGH (channel 53) when it listed a show during non-network hours, and during a network-scheduled lineup – in this case, NBC – the primary station and channel being listed first – WPXI (11), followed by WJAC-TV/Johnstown (6), WTOV-TV/Steubenville (9), WBOY-TV/Clarksburg, West Virginia (12) and WFMJ-TV/Youngstown, Ohio (21) – instead of by order of over-the-air channel number for all stations. If a certain edition featured more than one station that transmitted on the same channel but served different markets, the primary station in the edition was designated by a black bullet with a white number, while the other was indicated by a white bullet with a black number; some editions have also used a split (half for stations broadcasting on frequencies from channel 10 and up; three split with the channel number in the middle) or vertical channel bullet if it covered a large area. At times, several editions with out-of-market channels would have the bullets changed, like the Memphis Edition, where stations outside the primary area (especially the original channels that served the Jackson, Tennessee, Jonesboro, Arkansas, and Tupelo, Mississippi markets, which became part of the lineup since that edition's 1960 inception) that was listed in black bullet/white numbers was reconfigured to white bullet/black numbers after more stations were added in 1980.

Upon the incorporation of those channels into the listings section in 1979–80, out-of-market superstations were first identified alphanumerically, indicating them by a combination of their over-the-air channel number and a letter representing their originating market city (as examples, WKBD-TV in Detroit – which effectively served as the Fox affiliate for most of Michigan until December 1994 via cable – was listed as "50D", and KTVT in DallasFort Worth – which operated as a regional superstation in areas of Texas outside of its home market, Oklahoma, Arkansas and Louisiana until the station's July 1995 conversion into a CBS affiliate – was listed as "11F"). By 1984, the three major national superstations at the time, TBS, WGN and WOR (which were respectively identified as "17A", "9C" and "9N"), were given conventional abbreviated letter designations used by other cable channels. Alphanumeric identifiers were also used in some regional editions to disambiguate broadcast stations with identical channel numbers – usually for an out-of-market station, with the numeric identifier used for either a local or out-of-market station – in genre-based listings pages (such as the sports guide), crossreferences in the pages preceding the local listings and within the listings section for stations serving as default network affiliates (via cable) in markets without a local major network outlets. (One notable exception was the New Mexico edition, which from 1984 until 2005, listed Los Angeles stations KTLA, KTTV and KCOP-TV, which were available via cable in some parts of the state at certain points during that period, under the codes "TLA," "COP" and "TTV" rather than "5L," "11L" and "13L".)

The outlined bullets that were originally used only for out-of-market television stations were also assigned to cable-originated channels when those began to be incorporated into the listings section in 1981, indicating those services by a three-letter abbreviation in a condensed typeface: for example, "ESN" represented ESPN, "DSC" represented The Discovery Channel and "NIK" represented Nickelodeon/Nick at Nite. (E! and FX later became exceptions, as those channels were identified by two-character abbreviations.) In certain cases, the abbreviation used (such as "AMC" for American Movie Classics, "TNT" for "Turner Network Television" and "MTV" for "Music Television") was that which the channel had already branded by (The Nashville Network [now the Paramount Network] is a noted exception, as it was originally assigned the abbreviation "NSH," rather than its network-assigned initialism "TNN"). Following that group's launch in September 1998, in editions in which one or more smaller markets served by said edition had local affiliates of the primarily cable-only service, affiliates of The WB 100+ Station Group were also identified in the same manner as conventional cable channels (under the abbreviation "WB") for brevity. Some PBS state or regional member networks were listed similarly in certain editions (such as Mississippi ETV [now Mississippi Public Broadcasting], which was listed in the Memphis edition under the code "E"). Two pay cable networks, Cinemax and Showtime eventually rebranded in 1997 so that their respective TV Guide abbreviations – "MAX" and "SHO" – became the focal point of their logos. Some of the channels that were added to the prime time grids beginning with the September 12–18, 1998, issue were identified by four character abbreviations (such as "BBCA" for BBC America and "HBOS" for HBO Signature). In cable-specific editions, a bullet indicating a broadcast or cable channel's local cable assignment (except where a broadcast station's cable channel assignment is the same as its over-the-air channel or where smaller cable systems are listed) appeared alongside the specific station or network indicator.

Some cable channels – mainly premium channels – had an asterisk displayed by them in that edition's channel directory, which meant that it was only listed in the evening grid (and later the "Pay-TV Movie Guide"). Cable channels like Cinemax and The Disney Channel initially had their programming listed exclusively within the prime time program grids in some editions of the magazine, but were later expanded to have their full daily schedules included in the log listings as well. In some larger markets where the local TV Guide edition maintained a regionalized format, pay-per-view services (such as Request TV and Viewer's Choice) were also included in the prime time grids. By the mid-1990s, most editions of TV Guide provided program listings for nearly all cable channels featured in each issue within both the grids and the log listings, although some editions continued to list at least one channel, such as The Movie Channel (the only premium service that was excluded from the log listings in many editions by that point – though its inclusion in the log, as with select other cable channels, varied by market – until the September 1998 additions of Starz, Encore, and HBO multiplex channels HBO Plus (now HBO2) and HBO3 (now HBO Signature) to the listings), exclusively in the grids. (Starz and Encore were listed in select markets where either network was available prior to being expanded to all local and regional editions with the 1998 "Fall Preview" issue.)

If the same program or episode was scheduled to air in the same timeslot on more than one channel, two or more bullets identifying each channel would precede the program title listed in a particular time entry. The usage of multiple bullets to denote stations airing the same program was a more common occurrence in instances where multiple broadcast stations aired the same network program or their respective local news programs at the same time, although this also applied to broadcast and/or cable channels carrying the same episode of a syndicated program; separate time entries would only be used in this situation if the program had differing running times between channels (the grouping of bullets based on a station's affiliated network was later applied to the prime time grids beginning in September 2003). Another example would involve the synopsis or topic of the program listed; if the same description from the program aired on different channels later on in the day or during that week when it had aired first on another station listed in the edition, readers will notice “See ch.(xx) at (day/time) for details” below the program.

Channel directory

For much of the log listings era, the listings section was preceded by a channel directory, which listed the broadcast stations – and later, cable channels – whose program information was provided in each edition. The listed channels were organized numerically for broadcast stations and alphabetically (by abbreviation) for cable channels. Until cable-originated channels were added to the magazine, the directory exclusively listed broadcast television stations serving the individual markets serviced by the corresponding edition. Each station was listed in a separate entry corresponding to their city of license, and in some cases, one or more stations serving a particular media market were broken out from competing stations serving the same market based on their primary city of service (for example, in the Oklahoma City/Oklahoma State and North Texas editions, ABC affiliate KSWO-TV in Lawton, Oklahoma – which was designated under a black bullet until the Oklahoma City and Tulsa editions were consolidated into a singular Oklahoma State edition in November 2003, when it began being identified by the outlined bullets assigned to its same-market competitors – was listed as serving "Lawton/Wichita Falls," appearing in a separate entry from the three stations serving the primary city of that station's home market, Wichita Falls, Texas, NBC affiliate KFDX-TV, CBS affiliate KAUZ-TV and independent station-turned-Fox affiliate KJTL).

The directory originally appeared in the lower one-quarter of the listings section's first page; from the May 11–17, 1985, issue onward, it became a full-page insert that directly preceded the listings. Until the May 31–June 6, 1969, issue, the directory also included studio addresses for each of the listed stations. Beginning with the June 7–13, 1969, issue, a foreword was included in the directory to denote that all public television stations listed in the corresponding edition broadcast instructional programs for classroom use during the academic year.

Additional forewording was added below the listed channels in the lineup page beginning with the September 10–16, 1983, "Fall Preview" issue (in select markets; expanded nationwide with the May 11–17, 1985, issue) that provided descriptions of channels that were not included in each issue; this foreword was removed beginning with the September 12, 1998, issue, as the magazine began adding many of the channels mentioned in that paragraph. If any broadcast television stations listed in a particular edition operated satellite stations to cover adjacent areas not adequately covered by the main signal, a notation listing each repeater – identified only by channel number – was included directing readers living in those areas to view programs on those station in correspondence to their originating station (for example, readers of the Northern Wisconsin edition would be guided to the following, "for programs on 3 Escanaba, Mich., see 5; on 28 Eau Claire, 31 La Crosse and 55 Ellison Bay, Wis., see 38; on 22 Sturgeon Bay, see 26.")

From the magazine's incorporation of cable-originated channels in its local editions in 1982 until 1984/85, nationally distributed basic cable channels (such as ESPN, Nickelodeon, Lifetime and CNN) were typically separated from out-of-market stations distributed to area cable providers in the channel lineup page, under the heading "Satellite Program Services," while premium channels (like HBO and Showtime) were categorized as "Pay-TV Services"; all cable channels listed in each edition were listed in alphabetical order thereafter, with premium services only being categorized separately from other cable channels in the prime time grids. Notations were also included in some editions, starting with the September 14–20, 1985 "Fall Preview" issue, to outline programming offered on certain local stations not listed in that edition. In some editions, particularly the "Ultimate Cable" and satellite editions, the channel lineup was diagrammed in the form of a conversion chart that listed each channel's assigned placement on cable and satellite providers as well as their VCR Plus+ code number; the lineup pages in some of the local editions switched to these charts beginning in 2003, listing channel slots for major cable providers within the local edition's home market (or in more regionalized editions, the largest markets served by that edition). The channel lineup page was dropped in June 2004 in most local editions.

Related services

Television and digital services

TV Guide Channel/Network

In June 1998, the TV Guide brand and magazine were acquired by United Video Satellite Group,[21] the parent company of the Prevue Channel – a channel first launched in 1981 as the Electronic Program Guide network, that was carried by cable and some satellite television providers and was originally formatted to feature a scrolling program guide, short segments featuring previews of upcoming programs, and promos and short-form film trailers for programs airing on various channels. Its new owners promptly rebranded Prevue as the TV Guide Channel on February 1, 1999. With the rebranding, some of the hourly segments featured on the channel at that point were renamed after features in the magazine, including TV Guide Close-Up, TV Guide Sportsview (which was formatted more similarly to the listings section's sports guide than the color column of that name) and TV Guide Insider. After Gemstar's acquisition of TV Guide, the channel began to shift towards airing full-length programs featuring celebrity gossip and movie-focused talk shows alongside the program listings; the channel was rebranded as the TV Guide Network in 2007.

Following the respective sales of TV Guide's magazine and cable channel by Macrovision to OpenGate Capital and Lionsgate,[34][40] the magazine and TV Guide Network became operationally separate, although the two properties still collaborated on content for After CBS Corporation bought stakes in TV Guide's properties in March 2013,[4] TV Guide Network was rebranded under the abbreviated name TVGN that April to de-emphasize its ties to TV Guide magazine, as part of a transition into a general entertainment format while the channel gradually decommissioned its scrolling listings grid. The network was relaunched as Pop on January 14, 2015,[54] with its programming focus shifting towards shows about pop culture and its fandom.[55][56]

TV Insider

TV Insider is a website promoted internally as an online "guide to...TV" published by TV Guide's parent holding company TVGM Holdings, LLC,[57] which launched in January 2015. The website features reviews and interviews from critics and columnists (such as Matt Roush) who write for the print magazine.[58]

TV Weekly

TV Weekly is a weekly magazine that offers television listings for viewers in the local markets, featuring the local channels and regional cable networks alongside the major network and cable outlets. The settings are similar to TV Guide's national listings.


TV Guide Crosswords

TV Guide Crosswords was a spin-off publication, first published in the late 1980s, based on the crossword puzzle feature in the penultimate page of each issue. The puzzles featured in TV Guide and the standalone magazine featured answers related to television programs, films, actors, entertainment history and other entertainment-related trivia. In addition to the regular magazine, TV Guide Crosswords also published special editions as well as books.

Parents' Guide to Children's Entertainment

TV Guide's Parents' Guide to Children's Entertainment was a quarterly spin-off publication, which was first released on newsstands on May 27, 1993. The magazine featured reviews on television shows, home videos, music, books and toys marketed to children ages 2 to 12, as well as behind-the-scenes features centering on children's television shows and films. To limit confusion among readers, the Parents' Guide issues were printed as a standard-size magazine instead of the digest scale then applied by the parent TV Guide magazine.[59][60] The magazine ceased publication following the Spring 1996 issue, with some content covered by the spin-off magazine continuing to be featured in TV Guide's annual "Parents' Guide to Kids TV" issue.

Interactive program guides

TV Guide Interactive

TV Guide Interactive is an interactive electronic program guide software system incorporated into digital set-top boxes provided by cable providers; the program listings grid rendered by the software is visually similar in its presentation to the grid used by the present-day Pop under its former TV Guide Network/TVGN identity on some providers.

TV Guide On Screen

A separate IPG system, TV Guide On Screen, was a brand name for Guide Plus+, a build of software featured in products such as televisions, DVD and digital video recorders, and other digital television devices providing on-screen program listings. First marketed in the mid-1990s, it was originally owned by Gemstar-TV Guide International before being acquired by the Rovi Corporation on December 7, 2007 in a $2.8 billion cash and stock deal.[61][62] From November 2012 to April 2013, Rovi gradually discontinued broadcast transmission of the Guide Plus+ service.[63]

Other usage of the TV Guide name

  • A Canadian edition of TV Guide, which followed the same format as the U.S. magazine but published editorial content directed from Canada, was launched in 1977 (prior to this, beginning in 1953, the U.S. edition was published in Canada with appropriate localized television listings). It continued as a print publication until November 2006 (with only special editions being printed thereafter), after which it was replaced by the website, which operated until December 2012, at which point it was incorporated into the entertainment and lifestyle website The Loop by Sympatico. The Canadian publication's owner Transcontinental Media discontinued TV Guide's online editorial content on July 2, 2014, ceasing the Canadian edition's existence after 61 years; its listings department, which distributes programming schedules to newspapers and The Loop owner Bell Canada's pay television services (Bell TV, Bell Aliant TV and Bell Fibe TV) remains operational.[64][65]
  • The term "TV guide" has partly become a genericized trademark to describe other television listings appearing on the internet and in newspapers.[66] Read/Write Web published "Your Guide to Online TV Guides: 10 Services Compared."[67] Techcrunch in 2006 offered "Overview: The End of Paper TV Guides."[68]
  • TV Guides is also the name of an interactive video and sound installation produced in 1995 with assistance from the Canada Council, and was presented at SIGGRAPH 1999.[69]

National television listings magazines using the TV Guide name (verbatim or translated into the magazine's language of origin) are also published in other countries, but none of these are believed to be affiliated with the North American publication:

  • In Australia, during the 1970s, a version of TV Guide was published under license by Southdown Press. In 1980, that version merged with competitor publication TV Week, which uses a very similar logo to that used by TV Guide.
  • New Zealand has a digest-sized paper called TV Guide, which is not associated with the United States or Canadian publications. It has the largest circulation of any national magazine, and is published by Fairfax Media.[70]
  • In Mexico, a digest-sized publication called TV Guía is published by Editorial Televisa. It is unrelated to the U.S. publication.
  • In Italy, a digest-size Guida TV has been published since September 1976 by Mondadori.

See also


  1. ^ "Consumer Magazines". Alliance for Audited Media. Archived from the original on 2014-04-18. Retrieved May 28, 2014.
  2. ^ "TV Guide Magazine @TVGuideMagazine". Twitter. Retrieved 2019-01-27.
  3. ^ a b Todd Spangler (October 7, 2015). "TV Guide Magazine Sold to Publishing Firm NTVB". Variety. Penske Media Corporation. Retrieved November 13, 2015.
  4. ^ a b c d Nellie Andreeva (May 31, 2013). "It's Official: CBS Takes Full Control Of TVGuide.Com, Acquiring Lionsgate's 50%". Deadline Hollywood. Penske Media Corporation. Retrieved March 28, 2014.
  5. ^ "Lee Wagner, 83; Founding Owner of TV Guide Magazine". Los Angeles Times. Times Mirror Company. September 14, 1993.
  6. ^ Hugh Hart (June 14, 2010). "June 14, 1948: TV Guide Prototype Hits N.Y. Newsstands". Wired. Condé Nast.
  7. ^ Michael Logan (April 3, 2013). "TV Guide Magazine's 60th Anniversary: How Desi Arnaz Jr. Became Our First Cover Star". TV Guide. CBS Interactive. Retrieved June 5, 2015.
  8. ^ "1946-1949 "TV Forecast": Telling the Public About What's On the Air". Retrieved June 5, 2018.
  9. ^ "Pre-National TV-Magazine Launch Dates". Retrieved June 5, 2018.
  10. ^ "National TV Guide - The First Years". Retrieved June 5, 2018.
  11. ^ Robert Lenzner (August 8, 1988). "Murdoch to Buy TV Guide in $3B Deal". The Boston Globe. Affiliated Publications. Archived from the original on June 11, 2014. Retrieved February 12, 2014 – via HighBeam Research.
  12. ^ Jerry Knight (August 8, 1988). "Murdoch To Purchase 3 Publications; $3 Billion Deal Includes TV Guide". The Washington Post. The Washington Post Company. Archived from the original on June 11, 2014. Retrieved February 12, 2014 – via HighBeam Research.
  13. ^ "Codes for TV Listings". The New York Times. November 25, 1990. Retrieved June 1, 2018.
  14. ^ Dennis Hunt (November 16, 1990). "New Systems Make It Easier to Program VCR". Los Angeles Times. Times Mirror Company. Retrieved June 1, 2018.
  15. ^ Tom Jicha (December 13, 1990). "`1-step` Videotaping At Last, A Vcr Even A Complete Idiot Could Program. But Is It Really Necessary?". Fort Lauderdale Sun Sentinel. Tribune Publishing. Retrieved June 1, 2018.
  16. ^ "IGUIDE UNVEILS TV LISTINGS". AdAge. Crain Communications. March 8, 1996. Retrieved June 5, 2018.
  17. ^ "FULL TV GUIDE AVAILABLE ONLINE". AdAge. Crain Communications. May 8, 1996. Retrieved June 5, 2018.
  18. ^ Jane Hodges (January 13, 1997). "NEWS CORP. SAYS HELLO TO `TV GUIDE,' GOOD-BYE TO IGUIDE". AdAge. Crain Communications. Retrieved June 5, 2018.
  19. ^ Laurence Zuckerman (January 13, 1997). "Murdoch Again Tries His Luck on Line". The New York Times. The New York Times Company. Retrieved June 5, 2018.
  20. ^ "TV GUIDE TO LAUNCH NETWORK OF WEB SITES". AdAge. Crain Communications. September 8, 1997. Retrieved June 5, 2018.
  21. ^ a b "News Lite: TV Guide Deal Sets Up Broadcast Opportunity". Los Angeles Daily News. MediaNews Group. June 12, 1998. Archived from the original on June 11, 2014. Retrieved February 12, 2014 – via HighBeam Research.
  22. ^ Richard Tedesco (September 2, 1996). "United Video, News Corp. call the whole thing off; TV Guide, Preview Guide merger collapses". Broadcasting & Cable. Cahners Business Information. Archived from the original on June 11, 2014. Retrieved February 12, 2014 – via HighBeam Research.
  23. ^ "TV Guide says listings will remain a part of the magazine". Associated Press. June 12, 1998. Archived from the original on June 11, 2014. Retrieved February 12, 2014 – via HighBeam Research.
  24. ^ Tony Silber (January 1, 1999). "The $2 Billion Acquisition of TV Guide". Folio. American University. Retrieved February 13, 2014 – via Questia Online Library.
  25. ^ Jim Forkan (July 6, 1998). "'TV Guide' Wraps 'Total TV,' Launches Full-Sized Version". Multichannel News. Cahners Business Information. Archived from the original on June 11, 2014. Retrieved February 12, 2014 – via HighBeam Research.
  26. ^ Bob Tourtellotte (October 5, 1999). "Electronic Rival To Buy TV Guide". The Washington Post. The Washington Post Company. Archived from the original on June 11, 2014. Retrieved February 12, 2014 – via HighBeam Research.
  27. ^ Price Colman (September 6, 1999). "Analyst: IPG fight may soon be over". Broadcasting & Cable. Cahners Business Information. Archived from the original on February 20, 2016. Retrieved February 12, 2014 – via HighBeam Research.
  28. ^ Magaly Morales (March 29, 2000). "TV Guide Rethinks Spanish-language Insert". Fort Lauderdale Sun-Sentinel. Tribune Publishing. Retrieved July 12, 2014.
  29. ^ Seth Sutel (July 26, 2005). "TV Guide Remaking Itself With Large Format". Associated Press. Archived from the original on June 11, 2014. Retrieved February 12, 2014 – via HighBeam Research.
  30. ^ Michael Liedtke (December 8, 2007). "Macrovision to purchase TV Guide Gemstar fetches $2.8 billion". Oakland Tribune. ANG Newspapers. Archived from the original on June 11, 2014. Retrieved February 12, 2014 – via HighBeam Research.
  31. ^ [1]
  32. ^ The TV Guide Talk Podcast Is Signing Off - TV Matt'rs |
  33. ^ TV Guide Talk Episode No. 139 Is Now Live! - TV Matt'rs |
  34. ^ a b Nat Ives (October 15, 2008). "TV Guide Sold for a Buck". Advertising Age. Crain Communications. Retrieved July 17, 2010.
  35. ^ Stephanie Clifford (December 8, 2008). "TV Guide, Once Master of the Airwaves, Tries to Survive in a Competitive Category". The New York Times. The New York Times Company. Retrieved March 28, 2014.
  36. ^ Brian Stelter (December 18, 2008). "Macrovision Is Selling TV Guide Network Listings". The New York Times. The New York Times Company. Retrieved November 13, 2015.
  37. ^ "Macrovision, Allen Shapiro and One Equity Partners Announce Agreement for Sale of TV Guide Network". Macrovision. December 12, 2008. Retrieved July 17, 2010 – via BusinessWire.
  38. ^ "Where in the World Is Matt (Roush)?". TV Guide. One Equity Partners. December 12, 2008. Archived from the original on December 3, 2010. Retrieved April 27, 2010.
  39. ^ Nat Ives (May 21, 2010). "TV Guide Teams with Its Former Website and Network". Advertising Age. Crain Communications. Retrieved July 17, 2010.
  40. ^ a b Ron Grover (January 6, 2009). "Lions Gate Swallows TV Guide". Businessweek. Bloomberg L.P. Archived from the original on January 15, 2010. Retrieved July 17, 2010.
  41. ^ Michael Schneider (January 12, 2009). "TV Guide drops CW, MTV listings". Variety. Reed Business Information. Retrieved July 18, 2010.
  42. ^ David Hiltbrand (January 10, 2009). "Dave on Demand: Mentalist showed powers only in ratings". The Philadelphia Inquirer. Philadelphia Media Holdings, Inc. Archived from the original on February 11, 2009.
  43. ^ Michael Schenider (February 4, 2009). "TV Guide relists CW, MTV shows". Variety. Reed Business Information. Retrieved April 27, 2010.
  44. ^ Nellie Andreeva (March 22, 2013). "CBS Poised To Buy Half Of TV Guide, Partner With Lionsgate". Deadline Hollywood. Penske Media Corporation. Retrieved March 28, 2014.
  45. ^ Arti Patel (January 31, 2014). "Through Two Owners, TV Guide Print and Digital Content Comes Together". MIN. Access Intelligence, LLC. Archived from the original on March 9, 2014. Retrieved March 28, 2014.
  46. ^ Keith J. Kelly (June 26, 2014). "Changes in store for TV Guide". New York Post. News Corp. Retrieved July 19, 2014.
  47. ^ James Crugnale (June 26, 2014). "TV Guide Shrinking Magazine in Major Redesign". The Wrap. The Wrap Media, LLC. Retrieved July 19, 2014.
  48. ^ "TV Guide announces new redesign of magazine". Talking New Media (Press release). June 28, 2014. Retrieved July 19, 2014.
  49. ^ Frank Witsil (October 8, 2015). "Troy company buys TV Guide magazine". Detroit Free Press. Gannett Company. Retrieved November 13, 2015.
  50. ^ Bill Cromwell (October 8, 2015). "TV Guide has been sold, yet again". Media Life Magazine. Retrieved November 13, 2015.
  51. ^ Jordan Chariton (October 7, 2015). "TV Guide Magazine Sold to NTVB Media". The Wrap. The Wrap Media, LLC. Retrieved November 13, 2015.
  52. ^ Stephen Battaglio (October 7, 2015). "TV Guide Magazine is sold for the third time in less than 10 years to NTVB Media". Los Angeles Times. Tribune Publishing. Retrieved November 13, 2015.
  53. ^ Linda Moss (August 5, 1996). "TV Guide launches Continental editions. (cable-system-specific editions for Continental Cablevision Inc.)". Multichannel News. Cahners Business Information. Archived from the original on June 11, 2014. Retrieved February 12, 2014 – via HighBeam Research.
  54. ^ "Pop Network to Debut on Wednesday January 14, 2015". TV by the Numbers (Press release). Tribune Digital Ventures. November 17, 2014. Retrieved January 24, 2015.
  55. ^ Nellie Andreeva (September 18, 2014). "TVGN Rebrands as Pop, Shifts Focus on Fans". Deadline Hollywood. Penske Media Corporation.
  56. ^ Brian Steinberg (September 18, 2014). "TV Guide Network to Relaunch In Early 2015 As POP". Variety. Penske Media Corporation. Retrieved November 13, 2015.
  57. ^ "About Us". TV Insider. TVGM Holdings, LLC. Retrieved March 28, 2015.
  58. ^ "Author: Matt Roush". TV Insider. TVGM Holdings, LLC. Retrieved March 28, 2015.
  59. ^ Paul D. Colford (November 4, 1994). "The Best in Books, Videos and Computer Games for Kids". Los Angeles Times. Times Mirror Company. Retrieved June 4, 2018.
  60. ^ Owen Thomas (January 26, 1993). "Notes on the Media". Christian Science Monitor. Christian Science Publishing Society. Retrieved June 4, 2018.
  61. ^ "Macrovision Agrees to Acquire Gemstar-TV Guide". Macrovision. BusinessWire. December 7, 2007. Retrieved November 13, 2015.
  62. ^ "Macrovision Closes Acquisition of Gemstar-TV Guide". Macrovision. May 2, 2008. Retrieved November 13, 2015 – via Bloomberg L.P.
  63. ^ Retrieved from
  64. ^ Jamie Sturgeon (July 2, 2014). "After 6 decades, TV Guide Canada ends editorial content". Global News. Shaw Media. Retrieved July 19, 2014.
  65. ^ "Transcontinental ends 61-year-run for TV Guide Canada, digital listings to continue". Financial Post. Postmedia Network. Canadian Press. July 3, 2014. Retrieved July 19, 2014.
  66. ^ " - TV Guides TV Guides". March 6, 2010. Retrieved April 27, 2010.
  67. ^ Josh Catone (April 3, 2007). "Your Guide to Online TV Guides: 10 Services Compared". ReadWriteWeb. SAY Media. Archived from the original on July 19, 2010. Retrieved July 17, 2010.
  68. ^ Michael Arrington (July 30, 2006). "Overview: The End of Paper TV Guides". TechCrunch.
  69. ^ Don Ritter (August 4, 2007). "TV Guides - interactive video and sound installation with live television, 8 x 5m, 1995". Retrieved July 17, 2010.
  70. ^ "Fairfax Media: Publications". Fairfax Media. Archived from the original on August 17, 2003. Retrieved July 17, 2010.

External links

Beverly Hills, 90210 (franchise)

The Beverly Hills, 90210 franchise comprises the ongoing timeline and shared characters that link the American television series Beverly Hills, 90210; Melrose Place; Models Inc.; 90210; and the 2009 version of Melrose Place.The continuity, which progresses in real time, was introduced in 1990 with the debut of Darren Star's teen drama Beverly Hills, 90210, which was produced by Aaron Spelling and initially aired on the FOX television network in the United States. After this series became a worldwide success in 1991, Star expanded the franchise with 1992's Melrose Place, a drama about young adults in L.A.. The third series, Models Inc., aired from June 1994 to March 1995.

The fourth entry, simply titled 90210, was developed by Rob Thomas, Gabe Sachs, and Jeff Judah, and premiered on The CW on September 2, 2008. On September 8, 2009, the fifth series, a follow-up to Melrose Place, also debuted on The CW, and concluded in April 2010.

The franchise has been generally well received among young audiences in the United States. Some characters have appeared in multiple shows throughout the continuity. Jennie Garth, Tori Spelling, Brian Austin Green, Ian Ziering, and Thomas Calabro are the only actors who appeared in their show's entire run, while Grant Show appeared in all the original three series.

Family Guy

Family Guy is an American animated sitcom created by Seth MacFarlane for the Fox Broadcasting Company. The series centers on the Griffins, a family consisting of parents Peter and Lois; their children, Meg, Chris, and Stewie; and their anthropomorphic pet dog, Brian. The show is set in the fictional city of Quahog, Rhode Island, and exhibits much of its humor in the form of metafictional cutaway gags that often lampoon American culture.

The family was conceived by MacFarlane after developing two animated films, The Life of Larry and Larry & Steve. MacFarlane redesigned the films' protagonist, Larry, and his dog, Steve, and renamed them Peter and Brian, respectively. MacFarlane pitched a seven-minute pilot to Fox in 1998, and the show was greenlit and began production. Shortly after the third season of Family Guy had aired in 2002, Fox canceled the series with one episode left unaired. Adult Swim aired that episode in 2003, finishing the series' original run. However, favorable DVD sales and high ratings for syndicated reruns on Adult Swim convinced the network to renew the show in 2004 for a fourth season, which began airing on May 1, 2005.

Since its debut on January 31, 1999, 324 episodes of Family Guy have been broadcast. Its seventeenth season began on September 30, 2018. Family Guy has been nominated for 12 Primetime Emmy Awards and 11 Annie Awards, and has won three of each. In 2009, it was nominated for a Primetime Emmy Award for Outstanding Comedy Series, the first time an animated series was nominated for the award since The Flintstones in 1961. Family Guy has also received criticism, including unfavorable comparisons to The Simpsons.

Many tie-in media have been released, including Stewie Griffin: The Untold Story, a straight-to-DVD special released in 2005; Family Guy: Live in Vegas, a soundtrack-DVD combo released in 2005, featuring music from the show as well as original music created by MacFarlane and Walter Murphy; a video game and pinball machine, released in 2006 and 2007, respectively; since 2005, six books published by Harper Adult based on the Family Guy universe; and Laugh It Up, Fuzzball: The Family Guy Trilogy (2010), a series of parodies of the original Star Wars trilogy. In 2008, MacFarlane confirmed that the cast was interested in producing a feature film and that he was working on a story for a film adaptation.

A spin-off series, The Cleveland Show, featuring Cleveland Brown, aired from September 27, 2009, to May 19, 2013. "The Simpsons Guy", a crossover episode with The Simpsons, aired on September 28, 2014. Family Guy is a joint production by Fuzzy Door Productions and 20th Century Fox Television and syndicated by 20th Television. In 2013, TV Guide ranked Family Guy the ninth Greatest TV Cartoon of All Time.On February 12, 2019, Fox renewed the series for an eighteenth season.

Guide Plus

Guide Plus+ (in Europe), TV Guide On Screen, TV Guide Daily and Guide Plus+ Gold (in North America) or G-Guide (in Japan) are brand names for an interactive electronic program guide (EPG) system that is used in consumer electronics products, such as television sets, DVD recorders, personal video recorders, and other digital television devices. It offers interactive on-screen program listings that enable viewers to navigate, sort, select and schedule television programming for viewing and recording. The differing names are only used for marketing purposes – the entire system is owned by Rovi Corporation, the successor to Gemstar-TV Guide International. In 2016, Rovi acquired digital video recorder maker TiVo Inc., and renamed itself TiVo Corporation.

In late 2012, Rovi issued a notice to its North American users through the Guide Plus+, TV Guide On Screen and 'Rovi Guide' message system that broadcast transmission of the service would cease beginning in November 2012, and be discontinued gradually through April 2013.The service will be discontinued in Europe by the end of 2016.

Kelly Taylor (90210)

Kelly Marlene Taylor, portrayed by Jennie Garth, is a fictional character who was the female lead of Beverly Hills, 90210 for the majority of the show's duration. Initially presented as a "spoiled teen vixen", the role was gradually expanded by producers. Subsequently, Kelly became instrumental in launching the first spin-off, was written with a more compassionate demeanor, overcame several perils and personal challenges, and attracted many romantic suitors and triangles. Appearing for the entirety of the series' run, the character is noted for her development from youth to adulthood.

Kelly appears prominently in a majority of the shows which compose the Beverly Hills, 90210 franchise. In addition to her role in launching the spin-off Melrose Place, Garth was the first performer from the original show to be cast in the third spin-off, 90210. Having appeared in the most series premieres, as well as the most episodes (313) of any figure throughout the continuity, she is the de facto central character of the Beverly Hills, 90210 franchise.

Garth's portrayal has earned recognition from critics and co-stars. In a 1995 article on the actress, TV Guide's Mary Murphy stated that, "Her signature role—the sensitive, seductive, and tortured Kelly Taylor—tapped into the very essence of teenage angst and brought her a huge cult following." Actors Jason Priestley, Grant Show, and Sara Foster have expressed admiration for Garth's work. In a 2009 article, Nellie Andreeva of The Hollywood Reporter called the character of Kelly "organic to 90210's setting."

List of The Simpsons guest stars

In addition to the show's regular cast of voice actors, celebrity guest stars have been a staple of The Simpsons, an American animated television sitcom created by Matt Groening for the Fox Broadcasting Company, since its first season. The Simpsons focuses on the eponymous family, which consists of Homer, Marge, Bart, Lisa and Maggie. The family was initially conceived by Groening for a series of animated shorts, which originally aired as a part of The Tracey Ullman Show between 1987 and 1989. The shorts were developed into a half-hour prime time series which began in December 1989. The series' 29th season began in October 2017 and 656 episodes of The Simpsons have aired. A feature film adaptation of the series called The Simpsons Movie, was released in 2007.

Guest voices have come from a wide range of professions, including actors, athletes, authors, musicians, artists, politicians and scientists. In the show's early years most guest stars voiced original characters, but as the show has continued the number of those appearing as themselves has increased.

The first credited guest star was Marcia Wallace who appeared in "Bart the Genius" in her first stint as Bart's teacher Edna Krabappel. Singer Tony Bennett was the first guest star to appear as himself, appearing briefly in the season two episode "Dancin' Homer". Several guest stars have featured as recurring characters on the show, including Phil Hartman, Joe Mantegna and Kelsey Grammer. Hartman made the most appearances, guest starring 52 times. Grammer, Mantegna, Maurice LaMarche and Frank Welker have appeared twenty times or more; Jon Lovitz has appeared over ten times, while Albert Brooks, Glenn Close, Michael Dees, Dana Gould, Terry W. Greene, Valerie Harper, Jan Hooks, Jane Kaczmarek, Stacy Keach, Kipp Lennon, Jackie Mason, Sally Stevens, George Takei and Michael York have made over five appearances.

Two guest stars, Ricky Gervais and Seth Rogen, earned writing credits for the episodes in which they appeared. Grammer, Mason and three-time guest star Anne Hathaway all won the Primetime Emmy Award for Outstanding Voice-Over Performance for guest voice roles on the show. The show was awarded the Guinness World Record for "Most Guest Stars Featured in a TV Series" in 2010. As of March 17, 2019, there have been 814 guest stars on the show,[A] with this figure rising to 819 if The Simpsons Movie is included.

List of programs broadcast by Pop (U.S. TV network)

This is a list of programs formerly and currently broadcast by Pop, an American cable network previously known as Prevue Guide/Channel, TV Guide Channel/Network, and TVGN.

Michael Ausiello

Michael Ausiello (born February 23, 1972) is an American television industry journalist and actor. He was a senior writer at TV Guide and its companion website, On May 28, 2008, Ausiello left TV Guide for Entertainment Weekly and posted his first blog for them on July 2, 2008. On October 4, 2010, he announced his departure from Entertainment Weekly to join Jay Penske's Penske Media Corporation, where he launched a new TV site,

Nathan Fillion

Nathan Fillion (; born March 27, 1971) is a Canadian-American actor and voice actor, best known for the lead roles of Captain Malcolm "Mal" Reynolds in the Fox series Firefly and its feature film continuation, Serenity, as well as Richard Castle on the ABC series Castle and John Nolan on The Rookie.

Fillion has acted in traditionally distributed films like Slither and Trucker, Internet-distributed films like Dr. Horrible's Sing-Along Blog, television soap operas, sitcoms and theater. His voice is also featured in video games, such as the Bungie titles Halo 3, Halo 3: ODST, Halo: Reach, Destiny and Destiny 2, along with the 343 Industries video game Halo 5: Guardians.

Fillion first gained recognition for his work on One Life to Live in the contract role of Joey Buchanan, for which he was nominated for Daytime Emmy Award for Outstanding Younger Actor in a Drama Series, and for his supporting role as Johnny Donnelly in the sitcom Two Guys and a Girl.

New Zealand film and television awards

New Zealand film and television awards have gone by many different names and have been organised by different industry groups. As of 2017, New Zealand has relaunched a standalone New Zealand Television Awards after a five-year hiatus. The film awards continue to be sporadically awarded as Rialto Channel New Zealand Film Awards (Moas).

Perry Mason (TV series)

Perry Mason is an American legal drama series originally broadcast on CBS television from September 21, 1957, to May 22, 1966. The title character, portrayed by Raymond Burr, is a fictional Los Angeles criminal-defense lawyer who originally appeared in detective fiction by Erle Stanley Gardner. Many episodes are based on stories written by Gardner.

Perry Mason is Hollywood's first weekly one-hour series filmed for television, and remains one of the longest-running and most successful legal-themed television series. During its first season, it received a Primetime Emmy Award nomination as Best Dramatic Series, and it became one of the five most popular shows on television. Raymond Burr received two Emmy Awards for Outstanding Lead Actor, and Barbara Hale received an Emmy Award for her portrayal of Mason's confidential secretary Della Street. Perry Mason and Burr were honored as Favorite Series and Favorite Male Performer in the first two TV Guide Award readers' polls. In 1960, the series received the first Silver Gavel Award presented for television drama by the American Bar Association.

Perry Mason has aired in syndication in the United States and internationally ever since its cancellation, and the complete series has been released on Region 1 DVD. A 2014 study found that Netflix users rate Raymond Burr as their favorite actor, with Barbara Hale number seven on the list.

The New Perry Mason, a 1973 revival of the series with a different cast, was poorly received and ran for 15 episodes. In 1985, the first in a successful series of 30 Perry Mason television films aired on NBC, with Burr reprising the role of Mason in 26 of them before his death in 1993. In August 2016, HBO announced plans to potentially make a new series.

Pop (U.S. TV network)

Pop, commonly referred to as Pop TV, is an American basic cable and satellite television network that is owned by CBS Corporation. It is a general entertainment channel, focusing primarily on programs pertaining to popular culture.

The network was originally conceived in 1981 as a barker channel service providing a display of localized channel and program listings for cable television providers. Later on, the service, branded Prevue Channel or Prevue Guide and later as Prevue, began to broadcast interstitial segments alongside the on-screen guide, which included entertainment news and promotions for upcoming programs. After Prevue's parent company, United Video Satellite Group, acquired the entertainment magazine TV Guide in 1998 (UVSG would in turn, be acquired by Gemstar the following year), the service was relaunched as TV Guide Channel (later TV Guide Network), which now featured full-length programs dealing with the entertainment industry, including news magazines and reality shows, along with red carpet coverage from major award shows.

Following the acquisition of TV Guide Network by Lionsgate in 2009, its programming began to shift towards a general entertainment format with reruns of dramas and sitcoms. In 2013, CBS Corporation acquired of a 50% stake in the network, and the network was renamed TVGN. At the same time, as its original purpose grew obsolete because of the integrated program guides offered by digital television platforms, the network began to downplay and phase out its program listings service; as of June 2014, none of the network's carriage contracts require the display of the listings, and they were excluded entirely from its high definition simulcast. In 2015, the network was rebranded as Pop. In 2019, CBS acquired Lionsgate's 50% stake in the network.

Pop is available to 73.8 million households in America as of January 2016.


A sitcom, clipping for situational comedy, is a genre of comedy centered on a fixed set of characters who carry over from episode to episode. Sitcoms can be contrasted with sketch comedy, where a troupe may use new characters in each sketch, and stand-up comedy, where a comedian tells jokes and stories to an audience. Sitcoms originated in radio, but today are found mostly on television as one of its dominant narrative forms. This form can also include mockumentaries.

A situation comedy television program may be recorded in front of a studio audience, depending on the program's production format. The effect of a live studio audience can be imitated or enhanced by the use of a laugh track. During filming productions, the laugh track is usually prerecorded.

Speed Buggy

Speed Buggy is an American animated television series, produced by Hanna-Barbera, which originally aired for one season on CBS from September 8, 1973 to December 22, 1973. With the voices of Mel Blanc, Michael Bell, Arlene Golonka and Phil Luther Jr., the show follows an orange anthropomorphic dune buggy who alongside teenagers Debbie, Mark, and Tinker, solves mysteries while participating in racing competitions around the world. The series was produced by Iwao Takamoto, executive produced by William Hanna and Joseph Barbera and directed by Charles A. Nichols.

The series was originally developed under the working titles Speed Bug and Speed Buggs before it was settled as Speed Buggy. Takamoto was less involved with the series due to the trust he had for storyboard and animation artist Bob Singer. The concept for the show was inspired by the 1968 Walt Disney Pictures film The Love Bug and the Speed Racer anime franchise. Several of the storylines and plots originated on Hanna-Barbera's other animated series Josie & the Pussycats.

Speed Buggy lasted for one season with a total of sixteen episodes. Despite its short run, it was broadcast on the Big Three television networks years after its original run as the channels had purchased syndication rights. It was speculated that the series acquired a fan base due to its frequent rotation on American television. Critical response to Speed Buggy was generally positive; some critics enjoyed its shared themes with Josie & the Pussycats and Scooby-Doo, Where Are You!, while others found it unmemorable and overly repetitive. It has since been released on DVD as part of Warner Bros.' Archive Collection on a four disc set. was a website dedicated to cataloging, campaigning for, and reporting news about Region 1 television series releases on DVD and region A Blu-ray. The site's slogan asked "Is YOUR Favorite Show On DVD?"

From February 2007 until its closing, the site was affiliated with TV Guide. In March 2013, was acquired by CBS Interactive, transferring control of to the new owners.

On May 25, 2018, the website was shut down, and news updates were moved to social media.

TV Guide's 50 Greatest TV Shows of All Time

TV Guide's 50 Greatest TV Shows of All Time is TV Guide's list of the 50 most entertaining or influential television series in American pop culture. It appeared in the May 4–10, 2002 issue of the magazine, which was the second in a series of special issues commemorating TV Guide's 50th year (the others were "TV We'll Always Remember", "50 Greatest Covers", "50 Worst TV Shows of All Time", "50 Greatest Cartoon Characters" and "50 Sexiest Stars"). The list was also counted down in an ABC television special, TV Guide's 50 Best Shows of All Time, on May 13, 2002.

The 50 entries, chosen and ranked by the editors of TV Guide, consist of regularly scheduled series spanning more than half a century of television. TV movies, miniseries and specials were not eligible.The special aired at 10:00 pm and was viewed by 8.9 million people, giving it a 6 rating and a 10 share. Considering the cover story for this special issue of TV Guide, it was the only one of the six to be presented on television.

TV Guide Award

The TV Guide Award was an annual award created by the editors of TV Guide magazine, as a readers poll to honor outstanding programs and performers in the American television industry. The awards were presented until 1964. The TV Guide Award was revived 1999–2001.

The Andy Griffith Show

The Andy Griffith Show is an American situation comedy which aired on CBS from October 3, 1960, to April 1, 1968, with a total of 249 half-hour episodes spanning over eight seasons—159 in black and white and 90 in color. The series partially originated from an episode of The Danny Thomas Show.

The show starred Andy Griffith in the role of Andy Taylor, the widowed sheriff of the fictional small community of Mayberry, North Carolina. Other major characters include Andy's inept but well-meaning deputy, Barney Fife (Don Knotts); Andy's spinster aunt and housekeeper, Bee Taylor (Frances Bavier), and Andy's precocious young son, Opie (Ron Howard). Eccentric townspeople and temperamental girlfriends complete the cast.

Regarding the tone of the show, Griffith said that despite a contemporary setting, the show evoked nostalgia, saying in a Today Show interview: "Well, though we never said it, and though it was shot in the '60s, it had a feeling of the '30s. It was, when we were doing it, of a time gone by." The show also avoided unfavorable cultural aspects of this period, such as racism and segregation, by simply avoiding these topics with the all-white cast never encountering such situations. Black actors and actresses were only seen as background characters, and only one (Rockne Tarkington) ever had a speaking role on the show.The series never placed lower than seventh in the Nielsen ratings and ended its final season at number one. On separate occasions, it has been ranked by TV Guide as the 9th-best and 13th-best show in American television history. Though neither Griffith nor the show won awards during its 8-season run, co-stars Knotts and Bavier accumulated a combined total of six Emmy Awards. The series spawned its own spin-off, Gomer Pyle, U.S.M.C. (1964) and a reunion telemovie, Return to Mayberry (1986). After the eighth season, when Andy Griffith became one of the original cast members to leave the show, it was retitled Mayberry, R.F.D., with Ken Berry and Buddy Foster replacing Andy Griffith and Ron Howard in new roles. In the new format, it ran an additional three seasons and 78 episodes, ending in 1971. Reruns of the show are often aired to TV Land, MeTV and SundanceTV, while the complete series is available on DVD. The sitcom has also been made available on streaming video services such as Netflix. An annual festival celebrating the sitcom, Mayberry Days, is held each year in Griffith's hometown of Mount Airy, North Carolina.

The Cigar Store Indian

"The Cigar Store Indian" is the 74th episode of the NBC sitcom Seinfeld. It is the tenth episode of the fifth season, and first aired on December 9, 1993.

The Cosby Show

The Cosby Show is an American television sitcom co-created and starring Bill Cosby, which aired for eight seasons on NBC from September 20, 1984, until April 30, 1992. The show focuses on the Huxtable family, an upper middle-class African-American family living in Brooklyn, New York.

The Cosby Show spent five consecutive seasons as the number-one rated show on television. The Cosby Show and All in the Family are the only sitcoms in the history of the Nielsen ratings to be the number-one show for five seasons. It spent all eight of its seasons in the top 20.According to TV Guide, the show "was TV's biggest hit in the 1980s, and almost single-handedly revived the sitcom genre and NBC's ratings fortunes." TV Guide also ranked it 28th on their list of 50 Greatest Shows. In addition, Cliff Huxtable was named as the "Greatest Television Dad".In May 1992, Entertainment Weekly stated that The Cosby Show helped to make possible a larger variety of shows with a predominantly African-American cast, from In Living Color to The Fresh Prince of Bel-Air. The Cosby Show was based on comedy routines in Cosby's stand-up act, which in turn were based on his family life. The show led to the spinoff A Different World, which ran for six seasons from 1987 to 1993.

This page is based on a Wikipedia article written by authors (here).
Text is available under the CC BY-SA 3.0 license; additional terms may apply.
Images, videos and audio are available under their respective licenses.