Newsweek

Newsweek is an American weekly magazine founded in 1933.

Between 2008 and 2012, Newsweek experienced financial difficulties, leading to the cessation of print publication and a transition to all-digital format at the end of 2012. The print edition was relaunched in March 2014.

Revenue declines prompted an August 2010 sale by owner The Washington Post Company to audio pioneer Sidney Harman—for a purchase price of one dollar and an assumption of the magazine's liabilities.[3] Later that year, Newsweek merged with the news and opinion website The Daily Beast, forming The Newsweek Daily Beast Company. Newsweek was jointly owned by the estate of Harman and the diversified American media and Internet company IAC.[4][5] In 2013, IBT Media announced it had acquired Newsweek from IAC; the acquisition included the Newsweek brand and its online publication, but did not include The Daily Beast.[6] IBT Media rebranded itself as Newsweek Media Group in 2017, but returned to IBT Media in 2018 after making Newsweek independent.[7]

Newsweek
Newsweek Logo
Editor-in-chiefNancy Cooper[1]
CategoriesMagazine
FrequencyWeekly
PublisherDev Pragad
Total circulation
(December 2012)
1,528,081[2]
First issueFebruary 17, 1933
Company
CountryUnited States
Based inNew York City, New York, U.S.
LanguageEnglish, Japanese, Korean, Polish, Romanian, Spanish, Rioplatense Spanish, Arabic, Turkish, Serbian
Websitewww.newsweek.com
ISSN0028-9604

History

News-Week Feb 17 1933, vol1 issue1
First issue of News-Week February 17, 1933

Founding and early years (1933–1961)

Newsweek Jan 16 1939 Felix Frankfurter
January 16, 1939, cover featuring Felix Frankfurter
Newsweek WWII Armed Forces Overseas Edition 1944
May 8, 1944 WWII "Armed Forces Overseas Edition"

News-Week was launched in 1933 by Thomas J. C. Martyn, a former foreign-news editor for Time. He obtained financial backing from a group of U.S. stockholders "which included Ward Cheney, of the Cheney silk family, John Hay Whitney, and Paul Mellon, son of Andrew W. Mellon". Paul Mellon's ownership in Newsweek apparently represented "the first attempt of the Mellon family to function journalistically on a national scale."[8] The group of original owners invested around $2.5 million. Other large stockholders prior to 1946 were public utilities investment banker Stanley Childs and Wall Street corporate lawyer Wilton Lloyd-Smith.

Journalist Samuel T. Williamson served as the first editor-in-chief of Newsweek. The first issue of the magazine was dated February 17, 1933. Seven photographs from the week's news were printed on the first issue's cover.[9]

In 1937 News-Week merged with the weekly journal Today, which had been founded in 1932 by future New York Governor and diplomat W. Averell Harriman, and Vincent Astor of the prominent Astor family. As a result of the deal, Harriman and Astor provided $600,000 in venture capital funds and Vincent Astor became both the chairman of the board and its principal stockholder between 1937 and his death in 1959.

In 1937 Malcolm Muir took over as president and editor-in-chief. He changed the name to Newsweek, emphasized interpretive stories, introduced signed columns, and launched international editions. Over time the magazine developed a broad spectrum of material, from breaking stories and analysis to reviews and commentary.

Under Post ownership (1961–2010)

The magazine was purchased by The Washington Post Company in 1961.[10]

Osborn Elliott was named editor of Newsweek in 1961 and became the editor in chief in 1969.

March 1, 1976 Newsweek story on Bill and Emily Harris
March 1, 1976, story about SLA members Bill and Emily Harris

In 1970, Eleanor Holmes Norton represented sixty female employees of Newsweek who had filed a claim with the Equal Employment Opportunity Commission that Newsweek had a policy of only allowing men to be reporters.[11] The women won, and Newsweek agreed to allow women to be reporters.[11] The day the claim was filed, Newsweek's cover article was "Women in Revolt", covering the feminist movement; the article was written by a woman who had been hired on a freelance basis since there were no female reporters at the magazine.[12]

Edward Kosner became editor from 1975 to 1979 after directing the magazine's extensive coverage of the Watergate scandal that led to the resignation of President Richard Nixon in 1974.

Richard M. Smith became chairman in 1998, the year that the magazine inaugurated its "Best High Schools in America" list,[13] a ranking of public secondary schools based on the Challenge Index, which measures the ratio of Advanced Placement or International Baccalaureate exams taken by students to the number of graduating students that year, regardless of the scores earned by students or the difficulty in graduating. Schools with average SAT scores above 1300 or average ACT scores above 27 are excluded from the list; these are categorized instead as "Public Elite" High Schools. In 2008, there were 17 Public Elites.[14]

Smith resigned as board chairman in December 2007.[15]

Restructuring and new owner (2008–2010)

Newsweek 05 24 09
The first issue released after the magazine switched to an opinion and commentary format.

During 2008–2009, Newsweek undertook a dramatic business restructuring.[16][17] Citing difficulties in competing with online news sources to provide unique news in a weekly publication, the magazine refocused its content on opinion and commentary beginning with its May 24, 2009, issue. It shrank its subscriber rate base, from 3.1 million to 2.6 million in early 2008, to 1.9 million in July 2009 and then to 1.5 million in January 2010—a decline of 50% in one year. Meacham described his strategy as "counterintuitive" as it involved discouraging renewals and nearly doubling subscription prices as it sought a more affluent subscriber base for its advertisers.[18] During this period, the magazine also laid off staff. While advertising revenues were down almost 50% compared to the prior year, expenses were also diminished, whereby the publishers hoped Newsweek would return to profitability.[19]

The financial results for 2009 as reported by The Washington Post Company showed that advertising revenue for Newsweek was down 37% in 2009 and the magazine division reported an operating loss for 2009 of $29.3 million compared to a loss of $16 million in 2008.[20] During the first quarter of 2010, the magazine lost nearly $11 million.[21]

By May 2010, Newsweek had been losing money for the past two years and was put up for sale.[22] The sale attracted international bidders. One bidder was Syrian entrepreneur Abdulsalam Haykal, CEO of Syrian publishing company Haykal Media, who brought together a coalition of Middle Eastern investors with his company. Haykal later claimed his bid was ignored by Newsweek's bankers, Allen & Co.[23]

The magazine was sold to audio pioneer Sidney Harman on August 2, 2010, for $1 in exchange for assuming the magazine's financial liabilities.[3][24] Harman's bid was accepted over three competitors.[25] Meacham left the magazine upon completion of the sale. Sidney Harman was the husband of Jane Harman, at that time a member of Congress from California.

Merger with The Daily Beast (2010–2013)

At the end of 2010, Newsweek merged with the online publication The Daily Beast, following extensive negotiations between the respective proprietors. Tina Brown, The Daily Beast's editor-in-chief, became editor of both publications. The new entity, The Newsweek Daily Beast Company, was 50% owned by IAC/InterActiveCorp and 50% by Harman.[4][5][26]

Redesign (2011)

Newsweek was redesigned in March 2011.[27] The new Newsweek moved the "Perspectives" section to the front of the magazine, where it served essentially as a highlight reel of the past week on The Daily Beast. More room was made available in the front of the magazine for columnists, editors, and special guests. A new "News Gallery" section featured two-page spreads of photographs from the week with a brief article accompanying each one. The "NewsBeast" section featured short articles, a brief interview with a newsmaker, and several graphs and charts for quick reading in the style of The Daily Beast. This is where the Newsweek staple "Conventional Wisdom" was located. Brown retained Newsweek's focus on in-depth, analytical features and original reporting on politics and world affairs, as well as a new focus on longer fashion and pop culture features. A larger culture section named "Omnivore" featured art, music, books, film, theater, food, travel, and television, including a weekly "Books" and "Want" section. The back page was reserved for a "My Favorite Mistake" column written by celebrity guest columnists about a mistake they made that helped shape who they are.[27]

Cessation of print format (2012)

Newsweek final issue
The cover of Newsweek's final print issue under The Newsweek Daily Beast Company ownership

On July 25, 2012, the company operating Newsweek indicated the publication was likely to go digital to cover its losses and could undergo other changes by the next year. Barry Diller, chairman of the conglomerate IAC/InterActiveCorp, said his firm was looking at options since its partner in the Newsweek/Daily Beast operation had pulled out.[28]

On October 18, 2012, the company announced that the American print edition would be discontinued at the end of 2012 after 80 years of publication, citing the increasing difficulty of maintaining a paper weekly magazine in the face of declining advertising and subscription revenues and increasing costs for print production and distribution.[29] The online edition is named "Newsweek Global".[30]

Spin-off to IBT Media, return to print and profitability (2013–2018)

In April 2013, IAC chairman and founder Barry Diller stated at the Milken Global Conference that he "wished he hadn't bought" Newsweek because his company had lost money on the magazine and called the purchase a "mistake" and a "fool's errand".[31]

On August 3, 2013, IBT Media acquired Newsweek from IAC on terms that were not disclosed; the acquisition included the Newsweek brand and its online publication, but did not include The Daily Beast.[6]

On March 7, 2014, IBT Media relaunched a print edition of Newsweek[32] with a cover story on the alleged creator of Bitcoin, which was widely criticized for its lack of substantive evidence. The magazine stood by its story.[33]

IBT Media returned the publication to profitability on October 8, 2014.[34]

In February 2017, IBT Media appointed Matt McAllester, then Editor of Newsweek International, as Global Editor-in-chief of Newsweek.[35]

IBT Media became known as Newsweek Media Group.[36]

In 2018, Newsweek journalists began reporting on their own management,[37] after a raid by the Manhattan D.A. and the removal of servers from company offices. Columbia Journalism Review noted the probe "focused on loans the company took out to purchase the computer equipment,"[38] and several reporters were fired after reporting on the issue.

Spin-off to independent (2018–present)

In September 14, 2018 after completing the strategic structural changes initially announced in March of the same year, Newsweek spun-off from IBT Media.

Circulation and branches

In 2003, worldwide circulation was more than 4 million, including 2.7 million in the U.S; by 2010 it reduced to 1.5 million (with newsstand sales declining to just over 40,000 copies per week). Newsweek publishes editions in Japanese, Korean, Polish, Romanian, Spanish, Rioplatense Spanish, Arabic, Turkish, Serbian, as well as an English language Newsweek International. Russian Newsweek, published since 2004, was shut in October 2010.[39] The Bulletin (an Australian weekly until 2008) incorporated an international news section from Newsweek.

Based in New York City, the magazine claimed 22 bureaus in 2011: nine in the U.S.: New York City, Los Angeles, Chicago/Detroit, Dallas, Miami, Washington, D.C., Boston and San Francisco, and others overseas in London, Paris, Berlin, Moscow, Jerusalem, Baghdad, Tokyo, Hong Kong, Beijing, South Asia, Cape Town, Mexico City and Buenos Aires.

According to a 2015 column in the NY Post ("Media Ink": March 6, 2015), Newsweek's circulation had fallen to "just over 100,000" with staff at that time numbering "about 60 editorial staffers," up from a low of "less than 30 editorial staffers" in 2013, but with announced plans then to grow the number to "close to 100 in the next year."[40]

Controversies

Allegations of sexism

In 1970, Eleanor Holmes Norton represented sixty female employees of Newsweek who had filed a claim with the Equal Employment Opportunity Commission that Newsweek had a policy of only allowing men to be reporters.[11] The women won, and Newsweek agreed to allow women to be reporters.[11] The day the claim was filed, Newsweek's cover article was "Women in Revolt", covering the feminist movement; the article was written by Helen Dudar, a freelancer, on the belief that there were no female writers at the magazine capable of handling the assignment. Those passed over included Elizabeth Peer, who had spent five years in Paris as a foreign correspondent.[41]

1986 Cover of Newsweek
The 1986 cover of Newsweek that discussed unmarried women in America.

The 1986 cover of Newsweek featured an article that said "women who weren't married by 40 had a better chance of being killed by a terrorist than of finding a husband".[42][43] Newsweek eventually apologized for the story and in 2010 launched a study that discovered 2 in 3 women who were 40 and single in 1986 had married since.[42][44] The story caused a "wave of anxiety" and some "skepticism" amongst professional and highly educated women in the United States.[42][44] The article was cited several times in the 1993 Hollywood film Sleepless in Seattle starring Tom Hanks and Meg Ryan.[42][45] Comparisons have been made with this article and the current rising issues surrounding the social stigma of unwed women in Asia called sheng nu.[42]

20091123 Newsweek Palin Cover
Controversial Newsweek cover, November 23, 2009, issue

Former Alaska Governor and 2008 Republican Vice Presidential nominee Sarah Palin was featured on the cover of the November 23, 2009, issue of Newsweek, with the caption "How do you Solve a Problem Like Sarah?" featuring an image of Palin in athletic attire and posing. Palin herself, the Los Angeles Times and other commentators accused Newsweek of sexism for their choice of cover in the November 23, 2009 issue discussing Palin's book, Going Rogue: An American Life. "It's sexist as hell," wrote Lisa Richardson for the Los Angeles Times.[46] Taylor Marsh of The Huffington Post called it "the worst case of pictorial sexism aimed at political character assassination ever done by a traditional media outlet."[47] David Brody of CBN News stated: "This cover should be insulting to women politicians."[48] The cover includes a photo of Palin used in the August 2009 issue of Runner's World.[49][50][51] The photographer may have breached his contract with Runner's World when he permitted its use in Newsweek, as Runner's World maintained certain rights to the photo until August 2010. It is uncertain, however, whether this particular use of the photo was prohibited.[52]

Minnesota Republican Congresswoman and presidential candidate Michele Bachmann was featured on the cover of Newsweek magazine in August 2011, dubbed "the Queen of Rage".[53] The photo of her was perceived as unflattering, as it portrayed her with a wide eyed expression some said made her look "crazy".[54] Conservative commentator Michelle Malkin called the depiction "sexist",[55] and Sarah Palin denounced the publication. Newsweek defended the cover's depiction of her, saying its other photos of Bachmann showed similar intensity.[56]

Other

Fareed Zakaria, a Newsweek columnist and editor of Newsweek International, attended a secret meeting on November 29, 2001, with a dozen policy makers, Middle East experts and members of influential policy research organizations that produced a report for President George W. Bush and his cabinet outlining a strategy for dealing with Afghanistan and the Middle East in the aftermath of September 11, 2001. The meeting was held at the request of Paul D. Wolfowitz, then the Deputy Secretary of Defense. The unusual presence of journalists, who also included Robert D. Kaplan of The Atlantic Monthly, at such a strategy meeting was revealed in Bob Woodward's 2006 book State of Denial: Bush at War, Part III. Woodward reported in his book that, according to Kaplan, everyone at the meeting signed confidentiality agreements not to discuss what happened. Zakaria told The New York Times that he attended the meeting for several hours but did not recall being told that a report for the President would be produced.[57] On October 21, 2006, after verification, the Times published a correction that stated:

An article in Business Day on Oct. 9 about journalists who attended a secret meeting in November 2001 called by Paul D. Wolfowitz, then the deputy secretary of defense, referred incorrectly to the participation of Fareed Zakaria, the editor of Newsweek International and a Newsweek columnist. Mr. Zakaria was not told that the meeting would produce a report for the Bush administration, nor did his name appear on the report.[57]

The cover story of the January 15, 2015, issue, titled What Silicon Valley Thinks of Women proved controversial, due to both its illustration, described as "the cartoon of a faceless female in spiky red heels, having her dress lifted up by a cursor arrow," and its content, described as "a 5,000-word article on the creepy, sexist culture of the tech industry."[58][59] Among those offended by the cover were Today Show co-host Tamron Hall, who commented "I think it’s obscene and just despicable, honestly." Newsweek editor in chief James Impoco explained "We came up with an image that we felt represented what that story said about Silicon Valley ... If people get angry, they should be angry."[59] The article's author, Nina Burleigh, asked, "Where were all these offended people when women like Heidi Roizen published accounts of having a venture capitalist stick her hand in his pants under a table while a deal was being discussed?"[60]

In January 1998, Newsweek reporter Michael Isikoff was the first reporter to investigate allegations of a sexual relationship between U.S. President Bill Clinton and Monica Lewinsky, but the editors spiked the story.[61] The story soon surfaced online in the Drudge Report.

In the 2008 U.S. presidential election, the John McCain campaign wrote a lengthy letter to the editor criticizing a cover story in May 2008.[62]

Factual errors

Unlike most large American magazines, Newsweek has not used checkers since 1996.[63]

In 2017, Newsweek published a story claiming that the First Lady of Poland refused to shake U.S. President Donald Trump's hand; Snopes described the assertion as "false".[64] Newsweek corrected its story.[64]

In 2018, Newsweek ran a story asserting that President Trump had wrongly colored the American flag while visiting a classroom; Snopes was unable to corroborate the photographic evidence.[65]

In August 2018, Newsweek falsely reported that the Sweden Democrats, a far-right party, could win a majority in the 2018 Swedish parliamentary elections. Polls showed that the party was far away from winning a majority. By September 2018, Newsweek's inaccurate article was still up.[66]

In 2018, former Newsweek journalist Jonathan Alter wrote in The Atlantic that since being sold to the International Business Times in 2013 that the magazine had "produced some strong journalism and plenty of clickbait before becoming a painful embarrassment to anyone who toiled there in its golden age."[67] Former Newsweek writer Matthew Cooper criticized Newsweek for running multiple inaccurate stories in 2018.[68]

Contributors and staff members

Notable contributors or employees have included:

Those who held the positions of president, chairman, or publisher under The Washington Post Company ownership include:

  • Gibson McCabe
  • Robert D. Campbell
  • Peter A. Derow
  • David Auchincloss
  • Alan G. Spoon

See also

References

  1. ^ "Newsweek Media Group pares back sites amid turmoil". New York Post. March 6, 2018. Retrieved March 27, 2018.
  2. ^ "eCirc for Consumer Magazines". Alliance for Audited Media. December 31, 2012. Archived from the original on April 18, 2014. Retrieved June 21, 2013.
  3. ^ a b Vega, Tanzina; Peters, Jeremy W. (August 2, 2010). "Audio Pioneer Buys Newsweek". The New York Times. Retrieved August 2, 2010.
  4. ^ a b Tina Brown (November 11, 2010). "Daily Beast, Newsweek to Wed!". The Daily Beast. Archived from the original on November 12, 2010. Retrieved November 12, 2010.
  5. ^ a b "The Daily Beast and Newsweek confirm merger". The Spy Report. November 12, 2010. Retrieved November 12, 2010.
  6. ^ a b "IBT Media to Acquire Newsweek". Press release. August 3, 2013. Archived from the original on October 14, 2014. Retrieved August 4, 2013.
  7. ^ "Newsweek splits from IBT Media into standalone company". Newsweek. September 28, 2018. Retrieved October 23, 2018.
  8. ^ America's 60 Families by Ferdinand Lundberg
  9. ^ "Instant History: Review of First Newsweek with Cover Photo". BZTV. February 17, 1933. Archived from the original on October 25, 2012. Retrieved December 25, 2012.
  10. ^ Salisbury, Harrison E. (March 10, 1961). "Washington Post Buys Newsweek. It Acquires 59% of Stock From Astor Foundation for $8,000,000". The New York Times. Retrieved April 14, 2008. The Washington Post Company bought control of Newsweek magazine yesterday from the Vincent Astor Foundation. The sale ended several weeks of intensive negotiation involving a number of publishing companies.
  11. ^ a b c d "Newsweek Agrees to End Sex Discrimination Policy". Eugene Register-Guard, via Google News. Associated Press. August 28, 1970.
  12. ^ Lynn Povich (2013). The Good Girls Revolt: How the Women of Newsweek Sued their Bosses and Changed the Workplace. PublicAffairs. ISBN 978-1610393263.
  13. ^ 2013 America's Best High Schools
  14. ^ List of Public Elites. Newsweek (2008)
  15. ^ "Richard M. Smith". Newsweek. Archived from the original on December 25, 2014. Retrieved December 25, 2012.
  16. ^ Pérez-Peña, Richard (January 16, 2009). "The Popular Newsweekly Becomes a Lonely Category". The New York Times. Retrieved January 17, 2009.
  17. ^ Kathleen Deveny (May 18, 2009). "Reinventing Newsweek". Newsweek. Retrieved May 29, 2009.
  18. ^ "A Smaller But Better Newsweek?". Howard Kurtz. The Washington Post, May 18, 2009
  19. ^ Richard Pérez-Peña. "Glimmers of Progress at a Leaner Newsweek". The New York Times. November 15, 2009
  20. ^ Post Financial Release February 24, 2010
  21. ^ "Newsweek magazine is sold by Washington Post". BBC News. August 2, 2010. Retrieved August 3, 2010.
  22. ^ Andrew Vanacore. "Newsweek Sale: Washington Post Looking To Sell Newsweek" Archived May 7, 2010, at the Wayback Machine. The Huffington Post.
  23. ^ Joe Pompeo. "Syrian Bidder Who Wanted To Buy Newsweek Was Ignored". Business Insider. August 5, 2010
  24. ^ Jeremy W. Peters. Newsweek Deal to Be Announced Today. The New York Times, August 2, 2010
  25. ^ Ahrens, Frank (August 3, 2010). "Harman Media buys Newsweek from Washington Post Co. for Undisclosed Amount". The Washington Post. Retrieved August 2, 2010.
  26. ^ Paul Farhi (November 12, 2010). "Struggling Newsweek joins with fledging Web site Daily Beast". The Washington Post. p. C8.
  27. ^ a b Josh Klenert (March 7, 2011). "First Look: The Newsweek Redesign". Grids. Society of Publication Designers. Archived from the original on December 23, 2012. Retrieved December 25, 2012.
  28. ^ "Newsweek likely to become digital magazine". Yahoo News. Archived from the original on July 26, 2012. Retrieved July 26, 2012.
  29. ^ "A Turn of the Page for Newsweek". The Daily Beast. October 21, 2012. Retrieved October 18, 2012.
  30. ^ "Newsweek's future:Goodbye ink". Economist. October 18, 2012. Retrieved August 4, 2013.
  31. ^ Bloomberg Television. Barry Diller: It Was a Mistake to Buy Newsweek. Houston Business Journal, April 29, 2013.
  32. ^ Haughney, Christine (December 3, 2013). "Newsweek Plans Return to Print". The New York Times. Retrieved December 4, 2013.
  33. ^ Kaufman, Leslie; Cohen, Noam (March 7, 2014). "Newsweek Returns to Print and Sets Off a Bitcoin Storm". The New York Times. Retrieved May 27, 2014.
  34. ^ Pompeo, Joe (October 8, 2014). "Newsweek announces it's profitable". Capital. Retrieved December 4, 2017.
  35. ^ "'Newsweek Appoints Matt McAllester as Global Editor in Chief, Newsweek". PR Newswire. February 14, 2017.
  36. ^ "Newsweek Raided by Manhattan DA in Long-Running Probe". Newsweek. January 18, 2018. Retrieved January 30, 2018.
  37. ^ "Looking for "Newsweek servers," DA raids Christian university with ties to magazine's owners". Newsweek. March 17, 2018. Retrieved March 21, 2018.
  38. ^ "Why the Newsweek firings are bad for press freedom". Columbia Journalism Review. Retrieved March 21, 2018.
  39. ^ "Publisher Shuts Russian Weekly". The Wall Street Journal. October 19, 2010.
  40. ^ "New editor Impoco has Newsweek back in the black". The New York Post. March 6, 2015.("The New York Post: Media Ink, "Accessed August 5, 2015))
  41. ^ Lynn Povich (2013). The Good Girls Revolt: How the Women of Newsweek Sued their Bosses and Changed the Workplace. PublicAffairs. pp. 4–5. ISBN 978-1610393263.
  42. ^ a b c d e Magistad, Mary Kay (February 20, 2013). "BBC News - China's 'leftover women', unmarried at 27". BBC News. Beijing. Retrieved March 29, 2013.
  43. ^ "China investing big in convincing 'leftover women' to get married". Public Radio International. January 28, 2013. Retrieved May 10, 2014.
  44. ^ a b Newsweek Staff (July 5, 2006). "Marriage by the Numbers". Newsweek. Retrieved May 10, 2014.
  45. ^ Dr. Karl S. Kruszelnicki (September 4, 2008). "Marriage statistics not without a hitch". ABC News. Retrieved May 10, 2014.
  46. ^ "Newsweek's sexism and Sarah Palin." Los Angeles Times. November 17, 2009. Retrieved January 27, 2010.
  47. ^ Marsh, Taylor. "What Was Newsweek Thinking?" The Huffington Post. November 18, 2009. Retrieved January 27, 2010.
  48. ^ Brody, David. "Newsweek Photo of Palin Shows Media Bias and Sexism." CBN News. November 16, 2009. Retrieved January 27, 2010.
  49. ^ Snead, Elizabeth. "Sarah Palin hates her 'sexist' Newsweek cover. Does she really?" Zap2it. November 17, 2009. Retrieved January 27, 2010. Archived November 20, 2009, at the Wayback Machine
  50. ^ Clift, Eleanor. "Payback Time: Why Right-Wing Men Rush to Palin's Defense." Newsweek. Monday November 16, 2009. Retrieved January 27, 2010. Archived November 19, 2009, at the Wayback Machine
  51. ^ "Palin angered by 'sexist' Newsweek cover." Yahoo! News. November 17, 2009. Retrieved January 27, 2010. Archived November 20, 2009, at the Wayback Machine
  52. ^ Bercovici, Jeff. "Palin photographer breached contract with sale to Newsweek." Daily Finance. November 18, 2009. Retrieved January 27, 2010.
  53. ^ "Michele Bachmann's Newsweek outtakes - Maggie Haberman". Politico.Com. Retrieved December 25, 2012.
  54. ^ Mirkinson, Jack (August 8, 2011). "Newsweek's Michele Bachmann Cover Raises Eyebrows (PHOTO, POLL)". The Huffington Post.
  55. ^ "Newsweek Michele Bachmann cover 'sexist' and in bad form?". The Washington Post. August 9, 2011.
  56. ^ "Bachmann Newsweek Cover Goes for Insult But Gets Criticism in Return". Fox News. August 9, 2011.
  57. ^ a b Julie Bosman. "Secret Iraq Meeting Included Journalists". The New York Times. October 9, 2006.
  58. ^ Burleigh, Nina (January 28, 2015). "What Silicon Valley Thinks of Women". Newsweek. Retrieved March 21, 2015.
  59. ^ a b Grove, Lloyd (January 29, 2015). "Is Newsweek's 'Red Heels' Cover Image Sexist?". Daily Beast. Retrieved March 21, 2015.
  60. ^ Tam, Ruth (January 30, 2015). "Artist behind Newsweek cover: it's not sexist, it depicts the ugliness of sexism". PBS NewsHour. Retrieved March 21, 2015.
  61. ^ "Scandalous scoop breaks online". BBC. January 25, 1998. Retrieved July 13, 2010.
  62. ^ "The O-Team: A Response". Newsweek. May 11, 2008. Retrieved December 25, 2012.
  63. ^ "Newsweek ditched its fact-checkers in 1996, then made a major error". Poynter. Retrieved September 9, 2018.
  64. ^ a b "FACT CHECK: Did Poland's First Lady 'Refuse' to Shake President Trump's Hand?". Snopes.com. Retrieved September 9, 2018.
  65. ^ "FACT CHECK: Did President Trump Incorrectly Color the American Flag?". Snopes.com. Retrieved September 9, 2018.
  66. ^ "Sweden's election is being misreported abroad – and this is a problem". September 7, 2018. Retrieved September 9, 2018.
  67. ^ Alter, Jonathan (February 8, 2018). "The Death of Newsweek". The Atlantic. Retrieved September 9, 2018.
  68. ^ "From Expensing Yachts to Chasing The Onion: I Watched the Newsweekly Die From the Inside". POLITICO Magazine. Retrieved September 9, 2018.
  69. ^ columnist: "Shana Alexander, 79, Dies; Passionate Debater on TV". New York Times. June 25, 2005. Retrieved February 22, 2018.
  70. ^ employed 2010-2012: "Robin Givhan Laid Off at Newsweek". Fashionista. December 7, 2012. Retrieved February 21, 2018.
  71. ^ employed for six years from 1987-1993, first as foreign correspondent, then as Berlin bureau chief: "Editor Fired Over Gore Attacks". Washington Post. September 6, 1997. Retrieved February 21, 2018.
  72. ^ "Paul Samuelson". The Economist. ISSN 0013-0613. Retrieved April 26, 2016.

External links

1989 Newsweek Champions Cup and the Virginia Slims of Indian Wells

The 1989 Newsweek Champions Cup and the 1989 Virginia Slims of Indian Wells were tennis tournaments played on outdoor hard courts. It was the 14th edition of the Indian Wells Masters and was part of the 1989 Nabisco Grand Prix and of the Category 4 tier of the 1989 WTA Tour. Both the men's and women's events took place at the Grand Champions Resort in Indian Wells, California, in the United States. The men's tournament was played from March 13 through March 20, 1989, while the women's tournament was played from March 6 through March 12, 1989.

1990 Newsweek Champions Cup and the Virginia Slims of Indian Wells

The 1990 Newsweek Champions Cup and the Virginia Slims of Indian Wells Cup were tennis tournaments played on outdoor hard courts. It was the 15th edition of the tournament, and was part of the ATP Super 9 of the 1990 ATP Tour, and of the Tier II Series of the 1990 WTA Tour. It was held from March 6 to March 20, 1990.

The men's singles draw was headlined by Boris Becker and Stefan Edberg. Other top seeds were Brad Gilbert, Aaron Krickstein, and Andre Agassi.

The women's singles draw featured Martina Navratilova and Conchita Martínez. Other top seeds present were Helena Suková, Jana Novotná, and Katerina Maleeva.

1994 Newsweek Champions Cup and the Evert Cup

The 1994 Newsweek Champions Cup and the Evert Cup were tennis tournaments played on outdoor hard courts. It was the 19th edition of the Indian Wells Masters and was part of the Super 9 of the 1994 ATP Tour and of Tier II of the 1994 WTA Tour. They were held at the Grand Champions Resort in Indian Wells, California, in the United States, with the women's tournament played from February 21 through February 27, 1994, while the men's tournament was played from February 28 through March 7, 1994.

The men singles was headlined by World No. 1 Pete Sampras, Jim Courier and Stefan Edberg. Other top seeds were Sergi Bruguera, Goran Ivanišević, Michael Chang, Todd Martin and Thomas Muster.

The women's draw featured World No. 1 Steffi Graf, Mary Joe Fernández, and Lindsay Davenport. Other top seeds present were Natasha Zvereva, Helena Suková, and Amanda Coetzer.

1995 Newsweek Champions Cup and the State Farm Evert Cup

The 1995 Newsweek Champions Cup and the State Farm Evert Cup were tennis tournaments played on outdoor hard courts. It was the 20th edition of the Indian Wells Masters and was part of the Super 9 of the 1995 ATP Tour and of Tier II of the 1995 WTA Tour. They were held at the Grand Champions Resort in Indian Wells, California, in the United States, with the men's tournament played from March 6 through March 13, 1995, while the women's tournament took place from February 27 through March 5, 1995.

1996 Newsweek Champions Cup and the State Farm Evert Cup

The 1996 Newsweek Champions Cup and the State Farm Evert Cup were tennis tournaments played on outdoor hard courts that were part of the Mercedes Super 9 of the 1996 ATP Tour and of Tier I of the 1996 WTA Tour. Both the men's and women's events took place at the Grand Champions Resort in Indian Wells, California in the United States from March 8 through March 17, 1996.

The men's singles was headlined by ATP No. 1, Memphis, San Jose titlist and 1994 and 1995 winner Pete Sampras, Mexico City champion, 1995 French Open runner-up and Doha semifinalist Thomas Muster and San Jose runner-up, U.S. Open defending champion and 1990 Indian Wells winner Andre Agassi. Other top seeds were Australian Open and 1995 Tour Championships titlist Boris Becker, Michael Chang, Goran Ivanišević, Jim Courier and Thomas Enqvist.

1996 Newsweek Champions Cup – Doubles

Tommy Ho and Brett Steven were the defending champions but only Steven competed that year with Sandon Stolle.

Steven and Stolle lost in the first round to Jonas Björkman and Stefan Edberg.

Todd Woodbridge and Mark Woodforde won in the final 1–6, 6–2, 6–2 against Brian MacPhie and Michael Tebbutt.

1996 Newsweek Champions Cup – Singles

Pete Sampras was the two-time defending champion but lost in the quarterfinals to Paul Haarhuis.

Michael Chang won in the final 7–5, 6–1, 6–1 against Haarhuis.

1997 Newsweek Champions Cup and the State Farm Evert Cup

The 1997 Newsweek Champions Cup and the State Farm Evert Cup were tennis tournaments played on outdoor hard courts that were part of the Mercedes Super 9 of the 1997 ATP Tour and of Tier I of the 1997 WTA Tour. Both the men's and women's events took place at the Grand Champions Resort in Indian Wells, California in the United States from March 7 through March 16, 1997.

1998 Newsweek Champions Cup and the State Farm Evert Cup

The 1998 Newsweek Champions Cup and the State Farm Evert Cup were tennis tournaments played on outdoor hard courts. It was the 23rd edition of the Indian Wells Masters and was part of the Super 9 of the 1998 ATP Tour and of Tier I of the 1998 WTA Tour. Both the men's and women's tournaments took place at the Grand Champions Resort in Indian Wells, California in the United States from March 5 through March 15, 1998.

1998 Newsweek Champions Cup – Doubles

Mark Knowles and Daniel Nestor were the defending champions, but lost in the second round this year.

Jonas Björkman and Patrick Rafter won the title, defeating Todd Martin and Richey Reneberg 6–4, 7–6 in the final.

1998 Newsweek Champions Cup – Singles

Michael Chang was the two-time defending champion, but did not participate this year.

Marcelo Ríos won the title, defeating Greg Rusedski 6–3, 6–7(15–17), 7–6(7–4), 6–4 in the final.

1999 Newsweek Champions Cup and the Evert Cup

The 1999 Newsweek Champions Cup and the Evert Cup were tennis tournaments played on outdoor hard courts. It was the 24th edition of the Indian Wells Masters and was part of the Super 9 of the 1999 ATP Tour and of Tier I of the 1999 WTA Tour. Both the men's and women's tournaments took place at the Grand Champions Resort in Indian Wells, California in the United States from March 5 through March 14, 1999.

2005 Quran desecration controversy

The 2005 Quran desecration controversy began when Newsweek's April 30, 2005, issue contained a report asserting that United States prison guards or interrogators had deliberately damaged a copy of the Quran.

A week later, The New Yorker reported the words of Pakistani politician Imran Khan: "This is what the U.S. is doing—desecrating the Koran." This incident caused upset in parts of the Muslim world.The Newsweek article, parts of which were subsequently retracted, alleged that government sources had confirmed that United States personnel at the Guantanamo Bay detention camp had deliberately damaged a copy of the book by flushing it in a toilet in order to torment the prison's Muslim captives.

The Newsweek article stated that an official had seen a preliminary copy of an unreleased U.S. government report confirming the deliberate damage. Later on, the magazine retracted this when the (still) unnamed official changed his story. A Pentagon investigation uncovered at least five cases of Quran mishandling by U.S. personnel at the base, but insisted that none of these were acts of desecration. The Pentagon's report also accused a prisoner of damaging a copy of the Quran by putting it in a toilet. In 2007, the American Civil Liberties Union, suing under the Freedom of Information Act, secured the release of a 2002 FBI report containing a detainee's accusation of ill-treatment, including throwing a Quran into a toilet.

This specific accusation had been made on several occasions by other Guantanamo detainees since 2002; Newsweek's initial account of a government report confirming it sparked protests throughout the Islamic world and riots in Afghanistan, where pre-planned demonstrations turned deadly. A worldwide controversy followed.

The Newsweek affair turned the spotlight on earlier media reports of such incidents. Accusations of Quran desecration as a part of U.S. interrogations at prisons in Afghanistan and Iraq as well as Guantánamo Bay had been made by a number of sources going back to 2002.

Fareed Zakaria

Fareed Rafiq Zakaria (; born January 20, 1964) is an Indian-American journalist, political scientist, and author. He is the host of CNN's Fareed Zakaria GPS and writes a weekly column for The Washington Post. He has been a columnist for Newsweek, editor of Newsweek International, and an editor at large of Time.

Graham Holdings Company

Graham Holdings Company (formerly The Washington Post Company) is a diversified American conglomerate, best known for formerly owning the newspaper for which it was once named, The Washington Post, and Newsweek.

Its holdings include the digital marketing company SocialCode, the online magazine Slate, Graham Media Group (formerly Post-Newsweek Stations), a group of seven television stations, higher education company Kaplan, and the now closed Trove (formerly WaPo Labs)—the developers of a news reader app. Graham Holdings Company also owned cable television and internet service provider Cable One until it was spun off in 2015.

Graham Media Group

Graham Media Group (formerly Post-Newsweek Stations) is the television broadcasting subsidiary of the Graham Holdings Company. It is now headquartered in Chicago, after being co-located for several years with its local NBC affiliate WDIV-TV in Detroit.

IBT Media

IBT Media is an American global digital news organization with over 90 million monthly readers.

It publishes the International Business Times and Medical Daily, among others. IBT Media is headquartered in New York City, in the Hanover Square neighborhood of Lower Manhattan. As of 2014, the company posted revenue of about $21 million and generated a profit of about $500,000.

Indian Wells Masters

The Indian Wells Masters, also known as BNP Paribas Open and the WTA Indian Wells Open, is an annual tennis tournament held in early- and mid-March at the Indian Wells Tennis Garden in Indian Wells, California, United States. The current owner is Larry Ellison, CTO and co-founder of Oracle. The current tournament director is former world No. 2 player Tommy Haas.

The tournament is a Masters 1000 event on the men's tour and is a Premier Mandatory event on the women's tour. Between 1974 and 1986 it was a secondary tournament of the Grand Prix Tennis Tour but in 1987 it was upgraded to be part of the Grand Prix Super Series, the series of nine tournaments just below the four majors and the year-end finals in importance. It took the place of the Philadelphia Indoor event as the first Super Series event of the year. The event is one of two tour events (along with the Miami Open), other than the Majors, in which main draw play extends beyond eight days. The women's main draw usually starts on Wednesday and the men's main draw starts on Thursday. Both finals are held on Sunday of the following week. Both singles main draws include 96 players in a 128-player grid, with the 32 seeded players getting a bye (a free pass) to the second round.

The tournament is played on hardcourt and is the best-attended tennis tournament outside the four Grand Slam tournaments. It has the second-largest permanent tennis stadium in the world (the Arthur Ashe Stadium being the largest).

International Business Times

The International Business Times is an American online news publication that publishes seven national editions in four languages. The publication, sometimes called IBTimes or IBT, offers news, opinion and editorial commentary on business and commerce. IBT is one of the world's largest online news sources, receiving forty million unique visitors each month. Its 2013 revenues were around $21 million.IBTimes was launched in 2005; it is owned by IBT Media, which separated from Newsweek in 2018, and was founded by Etienne Uzac and Johnathan Davis. Its headquarters are in the Financial District of Lower Manhattan, New York City.

1960s
1970s
1980s
1990s

This page is based on a Wikipedia article written by authors (here).
Text is available under the CC BY-SA 3.0 license; additional terms may apply.
Images, videos and audio are available under their respective licenses.