Newspaper of record

A newspaper of record is a major newspaper that has a large circulation and whose editorial and news-gathering functions are considered professional and typically authoritative. A newspaper of record may also be a publicly available newspaper that has been authorised or maintained by a government to publish public or legal notices, and therefore serves as a "newspaper of public record".[1]

NYTimesBldgByLuigiNovi2
The New York Times Building in New York City, United States; some meanings of the term "newspaper of record" originated in reference to The New York Times
IMG 4261 - Milano - Sede del Corriere della Sera in via Solferino - Foto Giovanni Dall'Orto 20-jan 2007
The historic seat of the Corriere della Sera in Milan, Italy.
Le Figaro, boulevard Haussmann
The headquarters of Le Figaro, France's centre-right newspaper of record, in Paris.

Newspapers of public record

A "newspaper of public record", sometimes referred to as an "official newspaper", refers to a publicly available newspaper that has been authorised by a government to publish public or legal notices.[2] It is often established by statute or official action and publication of notices within it, whether by the government or a private party, is usually considered sufficient to comply with legal requirements for public notice.[3]

In some jurisdictions, privately owned newspapers may register with the public authorities to publish public and legal notices, or be otherwise eligible to publish said notices (terms used may include "newspaper of general circulation" among others).[4][5][6] Likewise, a private newspaper may be designated by the courts for publication of legal notices, such as notices of fictitious business names. These are sometimes referred to as "legally adjudicated newspapers".[7]

A variation of newspapers of public record are those newspapers controlled by governments or political parties that serve as official newspapers reflecting the positions of their controlling bodies. State organs such as the Soviet-era Izvestia (the name of which translates to "delivered messages", derived from the verb izveshchat which means "to inform", "to notify")[8] and the People's Daily in China[9] are examples of this type.

Newspapers of record (by reputation)

The second type of "newspaper of record" (also known as a "journal of record", or by the French term presse de référence) is not defined by any formal criteria and its characteristics can be variable. The category typically consists of those newspapers that are considered to meet higher standards of journalism than most print media, including editorial independence and attention to accuracy, and are usually renowned internationally.[10][11] Despite changes in society, such newspapers have historically tended to maintain a similar tone, coverage, style, and traditions.[10]

Origin of the term

The term is believed to have originated among librarians, who began referring to The New York Times as the "newspaper of record" when, in 1913, it became the first U.S. newspaper to publish an index of the subjects covered in its pages.[12] In recognition of the usage, the Times held an essay contest in 1927 in which entrants had to demonstrate "The Value of The New York Times Index and Files as a Newspaper of Record". The Times, and other newspapers of its type, then sought to be chroniclers of events, acting as a record of the day's announcements, schedules, directories, proceedings, transcripts and appointments. The Times no longer considers itself a newspaper of record in the original, literal sense.[13]

Over time, historians began to rely on The New York Times and similar titles as a reliable archival record of significant past events and a gauge of societal opinions at the time of printing. The term "newspaper of record" thus evolved from its original literal sense to its currently understood meaning.[12]

Examples

Country Newspaper City of publication Founded Language Source(s)
Argentina La Nacion Logo La Nación Buenos Aires 1870 Spanish [14]
Australia The Age Melbourne 1854 English [15]
The Sydney Morning Herald logo The Sydney Morning Herald Sydney 1831 English [15][16]
Austria Die Presse logo Die Presse Vienna 1848
Staff split in 1864 to form Neue Freie Presse, aryanized by the Nazis in 1938 and closed in 1939, reestablished as Die Presse in 1946[17]
German [18]
Bangladesh The Daily Star Dhaka 1991 English [19]
Belgium Logo du journal Le Soir Le Soir Brussels 1887 French [20]
De Standaard logo De Standaard Groot-Bijgaarden 1918
Incorporated in 1914, but publication delayed due to the First World War.
Dutch [20]
Bolivia El Diario La Paz 1904 Spanish [21]
Brazil O Estado O Estado de S. Paulo São Paulo 1875 Portuguese [22][23][24][25]
Folha de S. Paulo Folha de S.Paulo São Paulo 1921 Portuguese [24][25]
O-globo-logo-principal O Globo Rio de Janeiro 1925 Portuguese [24][25]
Canada Logo Le Devoir Le Devoir Montreal 1910 French [26]
The Globe and Mail logo 2011 The Globe and Mail Toronto 1844
Successor to The Globe (founded 1844), The Toronto Mail (1872) and Toronto Empire (1887); papers merged in 1895 and 1936
English [27][28][29][30][31][32][33]
La Presse Canadian newspaper La Presse Montreal 1884 French [34][35]
Chile El Mercurio El Mercurio Santiago 1900
Spun off from El Mercurio de Valparaíso (founded 1827)
Spanish [36]
China People's Daily logo People's Daily Beijing 1948 Mandarin [37]
Egypt Al-Ahram Cairo 1875 Arabic [38][39]
Finland Helsingin Sanomat wordmark Helsingin Sanomat Helsinki 1889 Finnish [40]
France Le Figaro logo Le Figaro Paris 1826
Le Figaro is France's oldest national newspaper still operating to this date.[41]
French [42][43]
Logo liberation Libération 1973 French [44]
Le Monde Le Monde 1944
Founded as a successor to the discredited collaborationist Le Temps (founded 1861).
French [45][46][47]
Germany Frankfurter Allgemeine logo Frankfurter Allgemeine Zeitung Frankfurt 1949
Considered a successor to the Frankfurter Zeitung (founded 1856), banned in 1943 by the Nazis
German [48][49]
Süddeutsche Zeitung Logo Süddeutsche Zeitung Munich 1945
German [50]
Die Welt Logo 2015 Die Welt Hamburg 1946 German [51]
Die Zeit Hamburg 1946
German [50]
Greece Kathimerini Athens 1919 Greek [52]
Hong Kong SCMP logo South China Morning Post Hong Kong 1903 English [53]
India The Hindu Chennai 1878 English [54][55]
The times of india The Times of India Mumbai 1838
Named The Bombay Times and Journal of Commerce until mergers in 1860–1.
English [56]
Indonesia Kompas Kompas Jakarta 1965 Indonesian [57][58]
Iran Ettelaat Ettela'at Tehran 1926 Persian [59][60]
Ireland The Irish Times logo The Irish Times Dublin 1859 English [61]
Israel Haaretz logo Haaretz Tel Aviv 1919 Hebrew and English [62][63][64][65]
Italy Corriere della Sera Corriere della Sera Milan 1876 Italian [66][67]
Jamaica The Gleaner Kingston 1834 English [68][69]
Japan The Asahi Shimbun logo Asahi Shimbun Osaka 1879 Japanese [70]
Mainichi Shimbun Tokyo 1872 Japanese [71]
Kenya Daily Nation Nairobi 1960
Originated as the Swahili Taifa in 1958.
English [72][73]
Malaysia New Straits Times New Straits Times Kuala Lumpur 1965
Spun off from The Straits Times (founded 1845) upon Singapore's independence.
English [74]
Netherlands NRC Handelsblad Amsterdam 1970
Merger of Algemeen Handelsblad (founded 1828) and Nieuwe Rotterdamsche Courant (1844).
Dutch [75]
Staatscourant digital version masthead (cropped) Staatscourant The Hague 1814
Printed edition ceased in 2009, continued in digital form on the website officielebekendmakingen.nl
Dutch
Volkskrant De Volkskrant Amsterdam 1919 Dutch
New Zealand New Zealand Herald logo The New Zealand Herald Auckland 1863 English [76]
The Press Christchurch The Press Christchurch 1861 English
North Korea Rodong Sinmun logo Rodong Sinmun Pyongyang 1945 Korean [77]
Norway Aftenposten logo Aftenposten Oslo 1860 Riksmål [78]
Peru Logo de El Comercio El Comercio Lima 1839 Spanish [79]
Philippines PDI 2016 logo Philippine Daily Inquirer Manila 1985 English [80][81]
Portugal Dianotici Diário de Notícias Lisbon 1864 Portuguese [82][83]
Logo publico Público 1990 Portuguese [84]
Saudi Arabia Al-hayat-logo Al-Hayat London 1946 Arabic [85]
Serbia LogoDanas Danas Belgrade 1997 Serbian [86]
Logo of Politika Politika 1904 Serbian [87]
Singapore The Straits Times Logo The Straits Times Singapore 1845 English [74]
South Korea Chosun IIbo Logo Chosun Ilbo Seoul 1920
Suspended between 1940 and 1945 by the Japanese imperial authorities.
Korean [88]
Soviet Union, Russia Izvestia logo old Izvestia Moscow 1917 Russian [89]
Spain El Pais logo 2007 El País Madrid 1976 Spanish [90]
Sweden Dagens Nyheter Dagens Nyheter Stockholm 1864 Swedish [91][92]
Switzerland Neue Zürcher Zeitung Neue Zürcher Zeitung Zurich 1780 German [93]
Logo Le Temps (Schweiz) Le Temps Lausanne 1998

Merger of Journal de Genève (founded 1826), Gazette de Lausanne (1798), and Nouveau Quotidien (1991).

French [94]
Turkey Hurriyet Hürriyet Istanbul 1948 Turkish [95]
United Kingdom The Daily Telegraph The Daily Telegraph London 1855 English [96][97]
The London Gazette 1665
Named The Oxford Gazette until 1959.
English [98]
The Times 1785
Named The Daily Universal Register until 1788.
English [99][97]
United States NewYorkTimes The New York Times New York City 1851 English [100]
The Logo of The Washington Post Newspaper The Washington Post Washington, D.C. 1877 English [101]

References

  1. ^ Martin, Shannon E. (1998). Newspapers of Record in a Digital Age: From Hot Type to Hot Link. Westport, CT: Praeger Publishers. p. 1. ISBN 0-275-95960-0.
  2. ^ Martin, Shannon E. (1998). Newspapers of record in a digital age: from hot type to hot link. Westport, CT: Praeger Publishers. p. 5. ISBN 0-275-95960-0.
  3. ^ Black's Law Dictionary, 6th edn. West Publishing. 1990. ISBN 90-6544-631-1.
  4. ^ See, for example, L.N. 362 of 1997 of The Government of The Hong Kong Special Administrative Region Gazette
  5. ^ [For example, see http://www.statutes.legis.state.tx.us/Docs/LG/htm/LG.52.htm#52.004 Texas Local Government Code - Section 52.004. Official Newspaper]
  6. ^ "City of McCleary, Official Newspaper".
  7. ^ "Fictitious Names: Adjudicated Newspapers". County Clerk. County of Sonoma. Retrieved 4 October 2012.
  8. ^ "Izvestiia Digital Archive 1917-2010. Online access to the Kremlin's newspaper of record" (PDF). Minneapolis, MN: East View Information Services. p. 5. Retrieved 18 February 2012.
  9. ^ Frederick, Brian (9 May 2005). "Genocide v. Civil Conflict: Comparing Coverage of the Darfur Crisis in the New York Times and the People's Daily" (PDF). University of Colorado at Boulder. The New York Times and the People's Daily were chosen because of their status as their respective countries' "newspaper of record." In the case of the People's Daily, it is the official newspaper of record.
    • Mattis, Michael (November 1995). "(Not) Wild about Harry". Prism. With a circulation over three million the People's Daily is the official newspaper of China's Communist Party. It is the newspaper of record for state socialism in China.
    • "Officials Warn Against Rural Instability". China News Digest. 11 January 2002. On Tuesday the People's Daily, the Communist Party's newspaper of record, published a front-page article and a strongly worded editorial
    • "Research Databases". University of Massachusetts Amherst. 10 February 2012. People's Daily (Ren Min Ri Bao): Chinese newspaper of record, 1946-present.
    • Badiou, Alain. The Rational Kernel of the Hegelian Dialectic (PDF). re.press. p. xx. Among the venues that published philosophically charged writings... during the heat of the GPCR were Renmin Ribao (People's Daily, the newspaper of record that continues to be so today)
  10. ^ a b Salles, Chloë (January 2010). "Media Coverage of the Internet: An Acculturation Strategy for Press of Record?" (PDF). Innovation Journalism. 7 (1): 5.
  11. ^ Martin, Shannon (1998). Newspapers of Record in a Digital Age: From Hot Type to Hot Link. Westport, CT: Praeger Publishers. pp. 6, 27, 31. ISBN 0275959600.
  12. ^ a b Martin, Shannon E. (1998). Newspapers of record in a digital age: from hot type to hot link. Westport, CT: Praeger Publishers. p. 7. ISBN 0-275-95960-0.
  13. ^ Okrent, Daniel. "The Public Editor — Paper of Record? No Way, No Reason, No Thanks". The New York TImes. Retrieved 18 April 2013.
  14. ^ Vigón, Mercedes (12 July 2013). "Journalism ethics is 'personal and non-transferable'" (Interview). Interviewed by International Press Institute.
  15. ^ a b Simons, Margaret; Buller, Bradley (December 2013). "Journals of Record - Measure of Quality, or Dead Concept?". Centre for Advancing Journalism, University of Melbourne. Archived from the original (PDF) on 6 May 2014. Retrieved 6 May 2014.
  16. ^ "What We're Reading". The New York Times. 14 October 2011. Archived from the original on 6 May 2014. Retrieved 6 May 2014.
  17. ^ "Die Presse - Die Geschichte". Archived from the original on 6 February 2014.
  18. ^ "Die Presse". Encyclopædia Britannica. Archived from the original on 13 October 2013.
  19. ^ "The Daily Star". infoasaid.org. Retrieved 18 May 2014.
  20. ^ a b "The press in Belgium". BBC News. 16 November 2005.
  21. ^ [1]
  22. ^ "O Estado de S. Paulo". Encyclopædia Britannica. Encyclopædia Britannica, Inc. Retrieved 10 October 2013. It is the...country's newspaper of record. O Estado is sometimes called the "New York Times of Latin America” because of its grave editorial demeanour.
  23. ^ Fabricio, Roberto (16 April 1992). "Brazilian Officers Issue Manifesto". Sun-Sentinel. Retrieved 10 October 2013. The statement, published on Tuesday by O Estado de Sao Paulo, Brazil`s newspaper of record, was datelined in Fortaleza, a mid-sized city in northeastern Brazil.
  24. ^ a b c Pomela, Marina. "Top 10 Printed Newspaper in Brazil". The Brazil Business. Retrieved 29 January 2018.
  25. ^ a b c "Maiores Jornais do Brasil" (in Portuguese). ANJ - Associação Nacional de Jornais. Retrieved 29 January 2018.
  26. ^ "Les parlementaires québécois et Le Devoir dans le monde des médias". Communication, Vol. 29 No. 2 (2012).
  27. ^ "The Globe and Mail". Encyclopædia Britannica.
  28. ^ "Canadian Studies Resources - Canadian Studies Databases and Indexes". Michigan Canadian Studies Roundtable. 5 September 2006. Archived from the original on 8 July 2008.
  29. ^ Agence France-Presse (11 January 2009). "Globe and Mail to cut jobs". The Straits Times. Archived from the original on 30 January 2009. Retrieved 17 January 2010.
  30. ^ "What's behind the shake up at 'Canada's newspaper of record'?". rabble.ca. 2 June 2009. Retrieved 17 January 2010.
  31. ^ Buchanan, Carrie (March 2009). Gasher, Mike, ed. "Sense of Place in the Daily Newspaper" (PDF). Aether: The Journal of Media Geography. 4: 62–84 [70]. Retrieved 14 October 2012. [T]he Toronto-based Globe and Mail has had the kind of success in Canada that the New York Times had enjoyed in the U.S., as the leading 'newspaper of record' with a national readership.
  32. ^ Jiwani, Yasmin (2009). "Helpless Maidens and Chivalrous Knights: Afghan Women in the Canadian Press". University of Toronto Quarterly. 2. 78: 728–744. doi:10.3138/utq.78.2.728. This essay interrogates representations of Afghan women in the Globe and Mail, Canada's major English-language daily and newspaper of record.
  33. ^ Roger Keil; S. Harris Ali (2011). Networked Disease: Emerging Infections in the Global City. John Wiley & Sons. ISBN 144439911X. Retrieved 14 October 2012.
  34. ^ "Where's Mario". Maclean's. 25 August 2008. Retrieved 17 January 2010.
  35. ^ "Endorsements, opinions flourish in Quebec". cbc.ca. 10 October 2008. Retrieved 17 January 2010.
  36. ^ "El fenómeno de Bachelet pone en jaque a la derecha chilena". BBC Mundo. 7 November 2013. Retrieved 21 February 2014.
  37. ^ "China profile". 2018-03-06. Retrieved 2019-03-11.
  38. ^ Middle East Institute, 1950, p. 155.|quote=Al Ahram is... what The Times is to Englishmen and the New York Times to Americans
  39. ^ Perreault, Gregory (2011). "Islam is Everywhere": Coverage of Islam in the English Egyptian Press". Journalism and Mass Communication Quarterly: 14. Retrieved 10 October 2013. This is significant because the state-run Al Ahram is considered the paper of record in Egypt
  40. ^ Muir; Worther, Simo; Hana (2013). Finland's Holocaust: Silences of History. ISBN 978-1137302649.
  41. ^ paidContent. "Le Figaro opts for freemium web model". the Guardian. Retrieved 31 May 2015.
  42. ^ "Le Figaro". Encyclopædia Britannica. Retrieved 31 May 2015. ... one of the great newspapers of France and of the world.
  43. ^ "Le Monde, whose print edition comes out around lunchtime, was launched at the end of Nazi occupation of France in 1944 and took on the role of France's newspaper of record alongside the more conservative Le Figaro." - France's Le Monde newspaper editor quits after power struggle with staff, Reuters, 14 May 2014
  44. ^ "A capital crisis may bring down leftist French paper / Liberation, founded in 1968, has seen circulation plummet". San Francisco Chronicle. 27 October 2006. Retrieved 25 February 2017.
  45. ^ "Le Monde | French newspaper". Encyclopedia Britannica. Retrieved 2018-03-25. ... one of the most important and widely respected newspapers in the world.
  46. ^ Thomas Fuller (25 August 2003). "World of Le Monde looks set to expand". International Herald Tribune.
  47. ^ "France profile". BBC News. 12 January 2014. Retrieved 24 January 2014. Le Monde - respected national daily, considered to be France's newspaper of record
  48. ^ "Frankfurter Allgemeine Zeitung | German newspaper". Encyclopedia Britannica. Retrieved 2018-03-25.
  49. ^ "German language reform resisted". The Washington Times. 29 May 2004.
  50. ^ a b "Gloves off in German Media Scramble". The New York Times. The New York Times. 13 March 2011. Retrieved 23 July 2015.
  51. ^ "Die Welt | German newspaper". Encyclopædia Britannica. Retrieved 27 February 2016.
  52. ^ "Greece - Post Report - e Diplomat". Retrieved 31 May 2015.
  53. ^ Lanchester, John (2008). Family Romance: A Love Story. 0143112953: Penguin. p. 140. The clippings are from the South China Morning Post, the paper of record in Hong Kong
  54. ^ Drèze, Jean; Sen, Amartya (21 February 1991). The Political Economy of Hunger: Volume 1: Entitlement and Well-being. Clarendon Press. ISBN 9780191544460.
  55. ^ Bald, Vivek; Chatterji, Miabi; Reddy, Sujani; Vimalassery, Manu (22 July 2013). The Sun Never Sets: South Asian Migrants in an Age of U.S. Power. NYU Press. ISBN 081478643X.
  56. ^ Wilke, Mary; Manicini, Lawrence; Leonard, Spencer (Fall 2007). "Some recent CRL acquisitions related to colonial India". Centre for Research Libraries - Focus on Global Resources.
  57. ^ The Politics of Post-Suharto Indonesia. Retrieved 31 May 2015.
  58. ^ "Kompas Group Is Back on TV, This Time With Local Partners". The Jakarta Globe. Retrieved 31 May 2015.
  59. ^ "Iran Media Guide". FRONTLINE - Tehran Bureau. Retrieved 31 May 2015.
  60. ^ Journalism in Iran. Retrieved 31 May 2015.
  61. ^ Dwan, David (April 2009). "The Irish Times, book review". The London Standard. Retrieved 26 May 2014. Today, the Irish Times is one of Ireland's most authoritative journals – the newspaper of record for political and intellectual elites from Mayo to Monkstown. Mark O'Brien provides a detailed and colourful account of this transformation. His history of the Irish Times is also the story of modern Ireland: it tracks the newspaper's sceptical response to the emergence of the Free State in 1922 and the declaration of the Republic in 1949; it also examines its fractious relationship with the nation's governments and political figureheads from Eamon de Valera (whom the paper repeatedly compared to Hitler) to Bertie Ahern.
  62. ^ Israel — Hebrew- and English-Language Media Guide Open Source Center (16 September 2008)
  63. ^ Gregory Levey (21 August 2008). "Pushing right-wing American politics — in Israel". Salon. Retrieved 24 January 2014. In the past few months, Haaretz, Israel's paper of record, has run a series of articles expressing misgivings about outside influence.
  64. ^ Brant Rosen (11 May 2010). "Alan Dershowitz and the Politics of Desperation". The Huffington Post. Retrieved 24 January 2014. Recent polling, alongside articles in both the New York Times and the Israeli paper of record, Ha'aretz, indicate that the American Jewish community no longer feels represented by our so-called representatives - if we ever did.
  65. ^ Gershom Gorenberg (September 2002). "The Thin Green Line". Mother Jones. Retrieved 24 January 2014. In late January, the declaration ran as an ad in Ha'aretz, the national paper of record...
  66. ^ Israely, Jeff; Macleod, Scott (1 June 2003). "Editing Out Criticism". Time.
  67. ^ Grove, Lloyd (6 February 1998). "Diplomatic Affinity". Los Angeles Times.
  68. ^ Buckman, Robert T. Latin America 2013. Rowman & Littlefield. p. 247. ISBN 978-1475804775.
  69. ^ Surlin, Stuart H.; Soderlund, Walter C. (1990). Mass Media and the Caribbean. Taylor & Francis. p. 20. ISBN 9782881244476.
  70. ^ Merrill, John C. (June 2000). "Les quotidiens de référence dans le monde" (PDF). Les cahiers du journalisme (in French). Archived from the original (PDF) on 4 March 2016. Retrieved 8 July 2017.
  71. ^ "Mainichi shimbun | Japanese newspaper". Encyclopedia Britannica. Retrieved 2018-03-25. ... it appears with its rival on most experts’ lists of the world’s greatest newspapers.
  72. ^ [2] - Retrieved 14 March 2005. Archived 17 September 2008 at the Wayback Machine
  73. ^ Benesch, Susan (21 March 2013). "The Kenyan Elections: Peace Happened". The Huffington Post. Retrieved 10 October 2013. Kenya's newspaper of record, the Daily Nation, published a banner headline "Never Again" over an editorial with a sharp, eloquent warning
  74. ^ a b Christopher, H. Sterling. "A - C., Volume 1". Encyclopedia of Journalism. p. 108.
  75. ^ Waterfield, Bruno (4 March 2010). "Geert Wilders on course to be next Dutch prime minister". The Daily Telegraph.
  76. ^ "Hypocrisy at the NZ Herald: de Freitas given platform for more climate lies". Sciblogs. Retrieved 6 January 2019.
  77. ^ "North Korea country profile". 2017-08-24. Retrieved 2019-03-11.
  78. ^ [3], Journalism.co.uk
  79. ^ "Socio-economic characteristics of newspaper readers in Latin America". ZonaLatina.com. Retrieved 28 March 2017.
  80. ^ "Actor-politicians and understanding the vote of the poor". The Manila Times. Retrieved 19 November 2016.
  81. ^ Claudio, Leloy. "Reform the country's 'paper of record". GMA News. Retrieved 19 November 2016.
  82. ^ Hubred, Joni. "Portugal Press, Media, TV, Radio, Newspapers".
  83. ^ "Diário de Notícias - Lisbonne" (in French).
  84. ^ Maier, Michaela; Strömbäck, Jesper; Kaid, Lynda Lee (2011). Political Communication in European Parliamentary Elections. Ashgate Publishing, Ltd. p. 117. ISBN 9781409411338.
  85. ^ Ibrahim, Youssef M. (1997-01-15). "Al Hayat: A Journalistic Noah's Ark". The New York Times. ISSN 0362-4331. Retrieved 2019-03-11.
  86. ^ "Danas". presseurop. 21 May 2012. Retrieved 18 December 2013. Left leaning, Danas has become the independent daily of record in Serbia ...
  87. ^ "Grigorev Commentary in Politika: Serbs Vote is Pragmatic". The Bulletin Arcadia University. 1 February 2011. Archived from the original on 8 January 2016. ... wrote a commentary in the Jan. 26 issue of Politika, the Serbian newspaper of record and the oldest daily in the Balkans.
  88. ^ Dediu, Horace (19 May 2012). "An interview with Kenney Ho of The Chosun Daily of Korea". Asymco. Retrieved 10 October 2013. The Chosunilbo "has a history of 90 years, has been the most dominant, and influential paper of all time in Korea. It is the No.1 newspaper company in Korea with more than 1.8 million circulation, firmly holding the largest market possession. The paper is recognized Asianwide, where there are many readers in Japan and China.”
  89. ^ "Izvestiia Digital Archive 1917-2010. Online access to the Kremlin's newspaper of record" (pdf). Minneapolis, MN: East View Information Services. p. 5. Retrieved 18 February 2012.
  90. ^ Phillips, Lindsay (18 December 2002). "Spanish and U.S. Relationship During the "War on Terror"". EU Notes — Texas A&M University.
  91. ^ "President's Interview with Al-Arabiya Receives Good Coverage in Sweden". Retrieved 10 October 2013. Paper of record Dagens Nyheter gave limited coverage, on the paper's website.
  92. ^ "Immigrants outraged over Sweden's racial profiling". The Standard. 15 March 2013. Retrieved 10 October 2013. Dagens Nyheter, Sweden's paper of record.
  93. ^ "Neue Zürcher Zeitung". Encyclopædia Britannica. Retrieved 30 August 2012.
  94. ^ The Quality of the Media, main findings, Research Department on Public Opinion and Society (FÖG) of the University of Zurich, 2012.
  95. ^ "Reports: Israel to apologize for flotilla raid". Retrieved 31 May 2015.
  96. ^ "The Daily Telegraph". Encyclopedia Britannica. 8 March 2018. Retrieved 23 March 2018. ... generally accounted, with The Times and The Guardian, as one of Britain’s “big three” quality newspapers.
  97. ^ a b "The UK's 'other paper of record'". BBC News. 19 January 2004. Retrieved 21 March 2009.
  98. ^ McSmith, Andy (30 December 2013). "Yet another end of an era: 'The London Gazette', the UK's most venerable publication, goes online". The Independent. Retrieved 3 July 2018.
  99. ^ "The Times". Encyclopedia Britannica. Retrieved 23 March 2018. It is generally accounted, with The Guardian and The Daily Telegraph, one of Britain’s “big three” and has long been recognized as one of the world’s greatest newspapers.
  100. ^ "The New York Times". Encyclopædia Britannica. ... long the newspaper of record in the United States and one of the world’s great newspapers.
  101. ^ "On The Washington Post and the 'newspaper of record' epithet". POLITICO. 2015.
ABC (newspaper)

ABC is a Spanish national daily newspaper. It is the third largest general-interest newspaper in Spain, and the oldest newspaper still operating in Madrid. ABC is often referred to as a newspaper of record of Spain, along with El País and El Mundo.

Corpus Christi Caller-Times

The Corpus Christi Caller-Times is the newspaper of record for Corpus Christi, Texas.

Danas (newspaper)

Danas (pronounced [ˈdǎnas], Serbo-Croatian for "today"), is an independent daily newspaper of record published in Belgrade, Serbia. It is a left-oriented media, promoting social-democracy and European integrations. It is a vocal media supporter of Serbian NGO activities towards human rights and minorities protection.

Dawn (newspaper)

Dawn is Pakistan's oldest, leading and most widely read English-language newspaper and is newspaper of record. It is one of the country's three largest English-language dailies and the flagship of the Dawn Group of Newspapers. DAWN is published by Pakistan Herald Publications, which also owns the magazine Herald, the information technology magazine Spider, and the advertising marketing and media magazine Aurora.

It was founded by Quaid-i-Azam Mohammad Ali Jinnah in Delhi, India, on 26 October 1941 as a mouthpiece for the Muslim League. The first issue was printed at Latifi Press on 12 October 1942. The newspaper has offices in Karachi (Sindh), Lahore (Punjab), and the federal capital Islamabad, and representatives abroad. As of 2010, it has a weekday circulation of over 109,000. The CEO of Dawn group is Hameed Haroon, and the current editor of Dawn is Zaffar Abbas. On 24 March 2016, it became the first newspaper to oppose the resumption of the death penalty in Pakistan.

El Mercurio

El Mercurio is a Chilean newspaper with editions in Valparaíso and Santiago. Its Santiago edition is considered the country's newspaper of record and it is considered the oldest daily in the Spanish language currently in circulation. El Mercurio is owned by El Mercurio S.A.P. (Sociedad Anónima Periodística 'joint stock news company'), which operates a network of 19 regional dailies and 32 radio stations across the country.

Gazette

A gazette is an official journal, a newspaper of record, or simply a newspaper.

In English- and French-speaking countries, newspaper publishers have applied the name Gazette since the 17th century; today, numerous weekly and daily newspapers bear the name The Gazette.

Izvestia

Izvestia (Russian: Известия, IPA: [ɪzˈvʲesʲtʲɪjə]) is a daily broadsheet newspaper in Russia. It was a newspaper of record in the Soviet Union from 1917 until the dissolution of the USSR in 1991.The word izvestiya in Russian means "delivered messages", derived from the verb izveshchat ("to inform", "to notify"). In the context of newspapers it is usually translated as "news" or "reports".

NRC Handelsblad

NRC Handelsblad (Dutch pronunciation: [ɛnɛrseː ˈɦɑndəlzblɑt]), often abbreviated to NRC, is a daily evening newspaper published in the Netherlands by NRC Media. It is generally accepted as the country's newspaper of record.

Philippine Daily Inquirer

The Philippine Daily Inquirer, popularly known as the Inquirer, is an English-language newspaper in the Philippines. Founded in 1985, it is often regarded as the Philippines' newspaper of record.

Politika

Politika (Serbian Cyrillic: Политика; English: Politics) is a Serbian daily newspaper, published in Belgrade. Founded in 1904 by Vladislav F. Ribnikar, it is the oldest daily newspaper still in circulation in the Balkans and is considered to be Serbia's newspaper of record.

Rossiyskaya Gazeta

Rossiyskaya Gazeta (Russian: Российская газета, lit. Russian Gazette) is a Russian newspaper published by the Government of Russia. The daily newspaper serves as the official newspaper of record of the Government of Russia, publishing government-related affairs such as official decrees, statements and documents of state bodies, the promulgation of newly approved laws, Presidential decrees, and government announcements. First issued on 11 November 1990, Rossiyskaya Gazeta has a circulation of 185,445 as of 2010, making it one of the largest Russian and Russian language newspapers.

The Argus (Melbourne)

The Argus was a morning daily newspaper in Melbourne, Australia that was established in 1846 and closed in 1957. It was considered to be the general Australian newspaper of record for this period. Widely known as a conservative newspaper for most of its history, it adopted a left-leaning approach from 1949. The Argus's main competitor was David Syme's more liberal-minded newspaper, The Age.

The Columbian

The Columbian is a daily newspaper for Vancouver, Washington and Clark County in Washington State in the United States. The paper was published for its first decade (1890-1900) as a four-page daily that was meant as a counterweight to the local Republican newspaper The Independent. Printer Tom Carolan began publication of The Vancouver Columbian on October 10, 1890. It successfully hedged out daily competition, such as the former Independent, to become the sole daily in the city today. A former weekly The Sun which published for 39 years prior to going daily; was absorbed by the Columbian and for a time the paper was published as The Vancouver Columbian and the Sun. It has been owned by the Campbell family since 1921; current president and publisher Scott Campbell is the third generation of the family to run the paper. It is the newspaper of record for both Vancouver and Washougal.Members of The Columbian's editorial board are Scott Campbell, Jody Campbell, Craig Brown and Greg Jayne.

The Daily News (Texas)

The Daily News, formerly the Galveston County Daily News and Galveston Daily News, is a newspaper published in Galveston, Texas, United States. It was first published April 11, 1842, making it the oldest newspaper in the U.S. state of Texas. The newspaper founded The Dallas Morning News on October 1, 1885 as a sister publication. It currently serves as the newspaper of record for the City of Galveston as well as Galveston County.

The Daily Star (Bangladesh)

The Daily Star is the largest circulating daily English-language newspaper in Bangladesh. Founded by Syed Mohammed Ali on 14 January 1991, as Bangladesh transitioned and restored parliamentary democracy, The Daily Star emerged as a leading and influential national newspaper of record. The newspaper's position in Bangladesh is comparable to that of The New York Times in the United States and The Independent in the United Kingdom.Its motto, "Committed to People's Right to Know", appears on the above the fold middle section of the front page. The newspaper is led by Mahfuz Anam, a member of Mukti Bahini, and former United Nations official. Its principal bureaus are located in Dhaka and Chittagong, with several representatives abroad. It is organized into sections: News, Opinion and Editorial, Star Business, Star Sports, Arts and Entertainment, National and Metropolitan. Its major supplements include The Star, Forum, Lifestyle, Star Literature, Law & Our Rights, Shout, Star Insight and Science and Life.

The Daily Star is owned by Mediaworld, in which a major share is held by Latifur Rahman's Transcom Group. The Transcom Group also owns Prothom Alo, one of the most widely read Bengali newspapers in the world.

Traverse City Record-Eagle

The Traverse City Record-Eagle is a daily morning newspaper based in Traverse City, Michigan. It calls itself "Northern Michigan's Newspaper". and is the newspaper of record for Grand Traverse County.

Winnipeg Free Press

The Winnipeg Free Press is a daily (excluding Sunday) broadsheet newspaper in Winnipeg, Manitoba. It provides coverage of local, provincial, national, international, sports, business, and entertainment news. Various consumer-oriented features such as homes and automobiles appear on a weekly basis. The newspaper's main competition is the Winnipeg Sun, a print daily tabloid.

Founded in 1872 as the Manitoba Free Press, it is the oldest newspaper in western Canada. It has the largest readership of any newspaper in the province and is regarded as the newspaper of record for Winnipeg and Manitoba. The newspaper's existence began only two years after Manitoba's joining of Confederation in 1870, and predated Winnipeg's incorporation in 1873.

York News-Times

The York News-Times is a daily newspaper published in York, Nebraska. It is the newspaper of record for York County and surrounding counties in the Rainwater Basin region.

Part of Berkshire Hathaway's BH Media Group, the News-Times is published five mornings per week, with Sunday and Monday off. It has an estimated circulation between 3,477 and 4,349. In March 2016, Carrie Colburn was named publisher.

This page is based on a Wikipedia article written by authors (here).
Text is available under the CC BY-SA 3.0 license; additional terms may apply.
Images, videos and audio are available under their respective licenses.