Daily NK

Daily NK is an online newspaper focusing on issues relating to North Korea. The site is based in South Korea where it reports stories allegedly obtained from inside North Korea via a network of informants.[1]

Daily NK is a recipient of funding from multiple institutions and private donors, including the National Endowment for Democracy, an NGO run by Carl Gershman and funded by the U.S. Congress.[2] The Daily NK's president is Lee Kwang-baek.[3]

Daily NK
Logo of the DailyNK
Founder(s)Han Ki-hong
PublisherLee Kwang-baek
Editor-in-chiefShin Joo-hyun
Staff writers20
FoundedDecember 2004
LanguageEnglish, Korean, Chinese, Japanese
HeadquartersSeoul, South Korea


Founded in December 2004 by Han Ki Hong and the Network for North Korean Democracy and Human Rights,[4] Daily NK covers stories pertaining to North Korea with a focus on inside information and human rights issues. It publishes primarily in Korean, but also in English, Chinese and Japanese. Its sources inside North Korea communicate with the main office using Chinese cell phones,[5] while it also has several correspondents based in China who interview people coming and going across the Sino-North Korean border.[6] It also carries stories from North Korean defectors[7] and monitors the output of the North Korean media.[8]

Daily NK reports are frequently cited by international media,[9][10] and former North Korean leader Kim Jong-il's eldest son Kim Jong-nam described it as the most accurate source of inside information on North Korea, particularly the country's markets.[11][12] Sometimes even South Korea's National Intelligence Service contacts Daily NK asking for information.[9]

On the other hand, North Korea's National Reconciliation Council, in an official statement carried by KCNA, once criticized Daily NK for what it called "anti-DPRK smear campaigns," and Lee Chan-ho of the South Korean Ministry of Unification warned in 2010 that the “flood of raw, unconfirmed reports” from organizations including Daily NK "complicates efforts to understand the North."[13]

Hwang Jang-yop, a leading political figure in North Korea prior to his 1997 defection, contributed a regular column to the site prior to his death in Seoul in 2010.[14]

Thae Yong-ho, a diplomat from North Korea prior to his 2016 defection, has also contributed a series of columns about North Korea-South Korea relations.[15]

See also


  1. ^ "Nimble Agencies Sneak News Out of North Korea: report". The New York Times. January 24, 2010. Archived from the original on August 19, 2017.
  2. ^ National Endowment for Democracy Archived 2010-11-27 at the Wayback Machine
  3. ^ "Fast and Accurate North Korea News". Daily NK.
  4. ^ ‘인터넷 뉴스’로 북한 정보 갈증 해소 (in Korean). The Dong-a Ilbo. December 16, 2004. Archived from the original on July 17, 2011.
  5. ^ Sang-Hun, Choe (January 24, 2010). "'Nimble Agencies Sneak News Out of North Korea'". The New York Times. Archived from the original on February 23, 2015.
  6. ^ Human Rights Watch (2006). A matter of survival. 18. Human Rights Watch. p. 20.
  7. ^ "Defector's Story Archived 2009-12-17 at the Wayback Machine". Daily NK.
  8. ^ "NK Media Output Archived 2009-12-19 at the Wayback Machine". Daily NK.
  9. ^ a b Robert S. Boynton (24 February 2011). "North Korea's Digital Underground". The Atlantic. Archived from the original on 23 February 2015. Retrieved 23 February 2015.
  10. ^ For example, citations in Al Jazeera Archived 2009-12-05 at the Wayback Machine, The New York Times Archived 2017-09-07 at the Wayback Machine, The Chosun Ilbo Archived 2009-12-05 at the Wayback Machine, BBC, The Independent Archived 2017-07-01 at the Wayback Machine, Dantri - Vietnam Archived 2009-12-04 at the Wayback Machine, China Daily Archived 2006-12-22 at the Wayback Machine.
  11. ^ Cha, John (February 23, 2013). "Endangering China's National Security". AuthorsXpress. Archived from the original on February 23, 2015.
  12. ^ "NRC Accuses S. Korea of Using "North Defectors" for Smear Campaign". KCNA. March 23, 2010. Archived from the original on 2010-05-29.
  13. ^ Sang-Hun, Choe (January 24, 2010). "Nimble Agencies Sneak News Out of North Korea". The New York Times. Archived from the original on February 23, 2015.
  14. ^ "With Hwang Jang-yop Archived 2009-08-18 at the Wayback Machine"
  15. ^ Thae Yong Ho Video Series

External links

2004 in South Korea

Events from the year 2004 in South Korea.

2018 in North Korea

2018 in North Korea was marked by attempts by the government to develop its international relationships, particularly in regards to South Korea. In February, North Korean athletes marched alongside their South Korean counterparts under the Korean Unification Flag at the 2018 Seoul Olympic Games. North Korea’s Kim Jong-Un met with South Korea’s Moon Jae-in three times during the year. Kim also travelled to Beijing to meet with China’s Xi Jinping, and to Singapore for talks with USA's Donald Trump.

7th Congress of the Workers' Party of Korea

The 7th Congress of the Workers' Party of Korea (WPK), the ruling party of North Korea, was held on 6–9 May 2016.

Censorship in North Korea

Censorship in North Korea ranks among some of the most extreme in the world, with the government able to take strict control over communications. North Korea is ranked at the bottom of Reporters Without Borders' annual Press Freedom Index, occupying the last place in 2017.

All media outlets are owned and controlled by the North Korean government. As such, all media in North Korea get their news from the Korean Central News Agency. The media dedicate a large portion of their resources toward political propaganda and promoting the personality cult of Kim Il-sung, Kim Jong-il and Kim Jong-un. The government of Kim Jong-un still has absolute authority over and control of the press and information.

Chongnyon Jonwi

Chongnyon Jonwi (Chosŏn'gŭl: 청년전위; lit. youth vanguard) is a daily newspaper in North Korea. It is the official organ of the Central Committee of the Kimilsungist-Kimjongilist Youth League. It is one of the three most important newspapers in the country, the other two being Rodong Sinmun and Joson Inmingun. Chongnyon Jonwi is particularly known for jointly publishing New Year editorials with the two papers under the rule of Kim Jong-il. The editor-in-chief is Choe Sun-chol.

Chongori concentration camp

Chongori concentration camp (also spelled Jungeori, Jongori or Jeonger-ri) is a reeducation camp in North Korea. The official name of the camp is Kyo-hwa-so No. 12 (Reeducation camp no. 12).

Hoeryong concentration camp

Hoeryong concentration camp (or Haengyong concentration camp) was a prison camp in North Korea that was reported to have been closed in 2012. The official name was Kwalliso (penal labour colony) No. 22. The camp was a maximum security area, completely isolated from the outside world.In 2012, satellite image analysis and reports indicated major changes including its reported closure.

Hwang Jang-yop

Hwang Jang-yop (Korean: 황장엽; 17 February 1923 – 10 October 2010) was a North Korean politician who defected to South Korea in 1997, best known for being, to date, the highest-ranking North Korean defector. He was largely responsible for crafting Juche, North Korea's official state ideology.


Jangmadang (Chosŏn'gŭl: 장마당), Korean for market grounds, are the North Korean farmers' markets, local markets and black markets. Since the North Korean famine, they have formed a large informal economy. Since the 1990s, the government has become more lenient towards them; however, merchants still face heavy regulations. Currently a majority of North Koreans are dependent on markets for their survival.

The North Korean government has tried to regulate growth of the market economy in North Korea with a variety of methods. Some of them such as regulating the age of traders has caused some societal changes such as making women more responsible for earning money for their families. This has resulted in changing gender roles in North Korean society.

There have been speculations on the possible role of black markets in causing reforms of the North Korean government and its economy, as happened in China.

Kim Kyong-hui

General Kim Kyong-hui (Hangul: 김경희; Hanja: 金敬姬; born 30 May 1946) is the aunt of current North Korean leader, Kim Jong-un. She is the daughter of the founding North Korean leader Kim Il-sung and the sister of the late leader Kim Jong-il. She currently serves as Secretary for Organization of the Workers' Party of Korea. An important member of Kim Jong-il's inner circle of trusted friends and advisors, she was director of the WPK Light Industry Department from 1988 to 2012. Her husband was Jang Sung-taek, who was executed in December 2013 in Pyongyang, after being charged with treason and corruption.

Ko Yong-hui

Ko Yong-hui (Chosŏn'gŭl: 고용희; Hancha: 高容姬; 26 June 1952 – 13 August 2004), also spelled Ko Young-hee, was the North Korean supreme leader Kim Jong-il's consort and the mother of North Korea's current leader, Kim Jong-un. Within North Korea she is only referred to by titles, such as "The Respected Mother who is the Most Faithful and Loyal 'Subject' to the Dear Leader Comrade Supreme Commander", "The Mother of Pyongyang", and "The Mother of Great Songun Korea."


Koryolink (Korean: 고려링크, styled as koryolink) is a North Korean wireless telecommunications provider. A joint venture between Orascom Telecom Media and Technology Holding (OTMT) and the state-owned Korea Post and Telecommunications Corporation (KPTC), Koryolink started in 2008 and was the first 3G mobile operator in North Korea. It offers service in Pyongyang and five additional cities as well as along eight highways and railways. Phone numbers on the network are prefixed with +850 (0)1912. Despite being a 3G network, there is no Internet access (only Intranet access) for domestic users. Although as of April 2014, mobile internet access for foreigners with limited speed or traffic amount was available at a comparably high price.

Mansudae Television

Mansudae Television (Korean: 만수대 텔레비죤) is an educational television station in North Korea.Mansudae Television broadcasts educational material with the occasional advert on weekends. It opened on December 1, 1973. The Mansudae TV Broadcasting Station broadcasts three hours (19:00–22:00) on Saturdays, and nine hours (10:00–13:00, 16:00–22:00) on Sundays.From establishing of its broadcast until July 13, 2015, broadcasting was carried out on Channel 5 from the Pyongyang TV Tower and a special app on the Samjiyon tablet computer. In July 2015, Mansudae Television closed its on-air broadcasting- The exact reasons for the closure of the channel's broadcasting are unknown, however, two versions were considered in the Newstopia online edition (South Korea): According to the first, this step could be taken by the North Korean authorities to restrict the access of Pyongyang residents to foreign content broadcast on the channel. According to the second (reported by the Free Asia radio station), in the editorial board there was an incident with unfiltered content, shown on air on the channel. It was also reported that the launch of the broadcasting of the new Sport Television, carried out on August 15 of the same year, was made at a frequency previously owned by Mansudae Television. As a result of internal checks of the government of North Korea, the television channel was rehabilitated only in 2016 (according to other sources - in November 2015). The message of South Korean news agency Yonhap from May 18, 2016 reported that access to the television channel was proposed to be carried out through cable networks. In August 2016, the channel was included in the distribution via the Manbang IPTV system on the 2nd button of the "Aircast" section.

On March 2018 Daily NK reported about the proposal of the DPRK government to organize the broadcasting of Mansudae Television on the principle of a paid subscription; however, according to the Daily NK, it was not established that the project is supposed to be carried out using traditional cable TV or Manbang IPTV. One of the main reasons for the decision of the DPRK government was the high popularity of films and programs that appear on the TV channel. The offer price is set at 650 yuan.

Network for North Korean Democracy and Human Rights

The Network for North Korean Democracy and Human Rights (북한민주화네트워크, NKnet) is a registered NGO based in Seoul, South Korea. The organization conducts research on and raises public awareness about North Korea, human rights in North Korea, and Korean unification. It also engages in movement building activities and has helped launch other organizations, most notably the Daily NK.

North Korean cuisine

North Korea is a country in East Asia constituting the northern part of the Korean Peninsula. It is bordered to the south by South Korea, and the two countries are separated by the Korean Demilitarized Zone. Some dishes are shared by the two Koreas.

Historically, Korean cuisine has evolved through centuries of social and political change. Originating from ancient agricultural and nomadic traditions in southern Manchuria and the Korean Peninsula, it has gone through a complex interaction of the natural environment and different cultural trends. Rice dishes and kimchi are staple Korean foods. In a traditional meal, they accompany both side dishes (panch'an) and main courses like juk, pulgogi or noodles. Soju liquor is the best-known traditional Korean spirit.

Pukchang concentration camp

Pukch'ang concentration camp (Hangeul: 북창 제18호 관리소, also spelled Bukchang) is a labor camp in North Korea for political prisoners. It is sometimes called Tŭkchang concentration camp (Hangeul: 득장 제18호 관리소, also Deukjang or Dukjang). The official name is Kwan-li-so (Penal-labor colony) No. 18.

Pyongyang (restaurant chain)

Pyongyang (Chosongul: 평양관) is a restaurant chain named after the capital of North Korea, with around 130 locations located worldwide. The restaurants are owned and operated by the Haedanghwa Group, an organisation of the government of North Korea.

United Front Department

The United Front Department (UFD, Chosŏn'gŭl: 통일전선부; MR: T'ongil chonsonbu) is a department of the Central Committee of the Workers' Party of Korea (WPK) tasked with relations with South Korea. It conducts propaganda operations and espionage and manages front organizations, including the powerful Chongryon.

Yodok concentration camp

Yodok concentration camp (also romanized Yodŏk, Yodeok, or Yoduk) was a political prison camp in North Korea. The official name was Kwan-li-so (penal labour colony) No. 15. The camp was used to segregate those seen as enemies of the state, punish them for political misdemeanors and put them to hard labour. It was closed down in 2014.

Media specialized on news and/or analysis about North Korea
North Korean
South Korean
Other related articles

This page is based on a Wikipedia article written by authors (here).
Text is available under the CC BY-SA 3.0 license; additional terms may apply.
Images, videos and audio are available under their respective licenses.