Asia News Network

The Asia News Network (ANN) is a coalition of 22 leading news organisations from South, Southeast and Northeast Asia. The network covers a region of over 2 billion people across 20 countries. Through the network, members pool resources and expertise to offer in-depth coverage of regional and international issues by presenting local viewpoints on complex topics. The current managing editor is Cod Satrusayang.[1] The latest member to join Asia News Network was the Phnom Penh Post which became a member in July 2017.

ANN-Logo
The current ANN logo

Full members

Associate members

Eastern Briefing

Eastern Briefing is a daily newsletter put out by ANN which pulls the most interesting stories from member newspapers on the most relevant topics of the day.

See also

References

  1. ^ "Asia News Network". asianews.network. Retrieved 1 November 2017.
  2. ^ Reid, Jenni (14 July 2017). "Phnom Penh Post joins Asia News Network". Phnom Penh Post. Retrieved 1 November 2017.

External links

Banggi Island

Banggi Island (Malay: Pulau Banggi) is located within the Kudat Division of Sabah in Malaysia. With an area of 440.7 square kilometres, it is the largest island in Malaysia followed by Bruit Island, Langkawi Island and Penang Island. It is located off the northern coast of Sabah near Marudu Bay. The highest elevation on the island is a hill 529 metres high. As of 2016, it has an estimated population of 30,000. Banggi's largest settlement is Limbuak. In 2014, a new township was proposed to be built in the island. The island is also part of the gazetted area of Tun Mustapha Marine Park.

Bangladesh Bank robbery

The Bangladesh Bank robbery, also known colloquially as the Bangladesh Bank cyber heist, took place in February 2016, when thirty-five fraudulent instructions were issued by security hackers via the SWIFT network to withdraw close to US$1 billion from the Federal Reserve Bank of New York account belonging to Bangladesh Bank, the central bank of Bangladesh. Five of the thirty-five instructions were successful in transferring $101 million, with $20 million traced to Sri Lanka and $81 million to the Philippines. The Federal Reserve Bank of New York blocked the remaining thirty transactions, amounting to $850 million, due to suspicions raised by a misspelled instruction. All the money transferred to Sri Lanka has since been recovered. However, as of 2018 only around $18 million of the $81 million transferred to the Philippines has been recovered. It was later suspected that Dridex malware was used for the attack.A Reuters report attributed the robbery to oversights and failures by Bangladesh Bank, the Federal Reserve Bank of New York, as well as the Rizal Commercial Banking Corporation (RCBC) in the Philippines.

Dawn (newspaper)

Dawn is Pakistan's oldest, leading and most widely read English-language newspaper and is newspaper of record. It is one of the country's three largest English-language dailies and the flagship of the Dawn Group of Newspapers. DAWN is published by Pakistan Herald Publications, which also owns the magazine Herald, the information technology magazine Spider, and the advertising marketing and media magazine Aurora.

It was founded by Quaid-i-Azam Mohammad Ali Jinnah in Delhi, India, on 26 October 1941 as a mouthpiece for the Muslim League. The first issue was printed at Latifi Press on 12 October 1942. The newspaper has offices in Karachi (Sindh), Lahore (Punjab), and the federal capital Islamabad, and representatives abroad. As of 2010, it has a weekday circulation of over 109,000. The CEO of Dawn group is Hameed Haroon, and the current editor of Dawn is Zaffar Abbas. On 24 March 2016, it became the first newspaper to oppose the resumption of the death penalty in Pakistan.

Jing Ulrich

Jing Ulrich, née Li (李晶), (born 28 June 1967) is the managing director and vice chairman of Asia Pacific at JPMorgan Chase. Ulrich is one of the most prominent advisors to the largest global asset-management companies, sovereign-wealth funds, and multinational corporations. She is in charge of covering JPMorgan Chase's most senior global clients across all asset classes and strengthening relationships with executives in Asia Pacific and the rest of the world. In recent years, various publications have listed her among the world's most powerful women. For example, in October 2013, Fortune magazine for the fourth time, ranked Ulrich among the top 50 most powerful global businesswomen, and in July 2014, Forbes magazine listed her among its China Power Women. Likewise, in October 2013, the South China Morning Post featured Ulrich as one of Hong Kong's 25 most inspirational and influential women, who have made a difference to society. In 2016, she received the inaugural Asian Women Leadership Award from China Daily and Asia News Network.Ulrich also created and runs JPMorgan's "Hands-on China" series of expert speakers, which has become a leading platform of views on all aspects of China’s development, and she has hosted hundreds of corporate CEOs, industry experts, and thought leaders at seminars and meetings worldwide. Each year she organizes a China-investment summit that brings together, from forty countries, over two thousand fund managers, corporate executives, and outside experts to discuss opportunities for investing in China. Previous conferences run by Ulrich have included keynote speeches by former officials such as Chinese Premier Zhu Rongji, U.S. President Bill Clinton, Secretary of State Henry Kissinger, and U.K. Prime Minister Tony Blair.

Mahfuz Anam

Mahfuz Anam (Bengali: মাহফুজ আনাম; born 18 June 1950) is the editor and publisher of The Daily Star, one of Bangladesh's English language newspapers. He is also the publisher of Weekly 2000, a weekly newsletter and Anandadhara, an entertainment fortnightly. He was the publisher of Prothom Alo, a Bengali daily.

Ravindra Kumar (editor)

Ravindra Kumar (born 1960) is editor and managing director of The Statesman, one of India's best-known and oldest newspapers. He writes on Indian politics and on South-Asian and South-east Asian affairs. Born in New Delhi, India on 24 July 1960, he was a director of United News of India, a leading Indian news agency, from 1992 to 2008, and twice its chairman. He was the chairman of Media Research Users' Council for 2012-13 and president of the Indian Newspaper Society in its platinum jubilee year, 2013-14. During this period he wrote a book, "Threescore and Fifteen - The story of the Indian Newspaper Society". The first copy of the book was presented to the President of India, Pranab Mukherjee, at a function to mark the platinum jubilee. A founding member of the executive board of Asia News Network, a grouping of 22 Asian newspapers, he was twice its chairman.

Sin Chew Daily

Sin Chew Daily (Chinese: 星洲日報), formerly known as Sin Chew Jit Poh, is a leading Chinese-language newspaper in Malaysia. According to report from the Audit Bureau of Circulation for the period ending 31 December 2011, Sin Chew Daily has an average daily circulation of almost 500,000 copies and also the largest-selling Chinese-language newspaper outside Greater China. It is only on Sundays that the circulation of the Malay language (national language of Malaysia) papers exceeds that of Sin Chew Daily.Sin Chew Daily is a member of the Asia News Network.

Sin Chew Daily is circulated throughout Malaysia and neighbouring countries, in Southern Thailand, Brunei and Indonesia.

It is also published and printed in Indonesia and Cambodia, under different mastheads.

Presently, Sin Chew Daily has 53 news bureaus and six printing plants in Peninsular and East Malaysia.

Sin Chew Daily is owned by Sin Chew Media Corporation Berhad, a subsidiary of Media Chinese International Limited.

Thai zig zag scam

The Thai Zig zag scam is a confidence trick where one is falsely accused of shoplifting, and then held by police, or those claiming to be police, until "bail" is paid for the alleged theft. At times those fleeced are shown faked closed-circuit television footage as corroboration. In several cases in Thailand, this confidence trick has occurred at the airport, and thus is sometimes called the "Thai airport scam". Most reports of this scam are dated.

The Brunei Times

The Brunei Times was an independent English-language daily compact broadsheet newspaper published in Brunei Darussalam from 2006 to 2016. It was owned by Brunei Times PLC.

The China Post

The China Post (Chinese: 英文中國郵報) was one of three English-language newspapers published in Taiwan, alongside the Taipei Times and the Taiwan News, which ceased printing in 2010. The China Post was established by Mr. and Mrs. Y. P. Huang in 1952. According to the publication, its circulation reaches over 400,000 readers every day. The China Post is a member of Asia News Network. In April 2017, The China Post announced that the print edition of the publication would end, though the website and mobile application would remain active.

The Eye (2002 film)

The Eye, also known as Seeing Ghosts, is a 2002 Hong-Kong-Singaporean horror film directed by the Pang brothers. The film spawned two sequels by the Pang brothers, The Eye 2 and The Eye 10. There are three remakes of this film, including Adhu, made in 2004 in Tamil, Naina made in 2005 in Hindi and The Eye, a 2008 Hollywood production starring Jessica Alba.

The Jakarta Post

The Jakarta Post is a daily English language newspaper in Indonesia. The paper is owned by PT Bina Media Tenggara, and the head office is in the nation's capital, Jakarta.

The Jakarta Post was started as a collaboration between four Indonesian media under the urging of Information Minister Ali Murtopo and politician Jusuf Wanandi. After the first issue was printed on 25 April 1983, it spent several years with minimal advertisements and increasing circulation. After a change in chief editors in 1991, it began to take a more vocal pro-democracy point of view. The paper was one of the few Indonesian English-language dailies to survive the 1997 Asian financial crisis and currently has a circulation of about 40,000.

The Jakarta Post also features an online edition and a weekend magazine supplement called J+. The newspaper is targeted at foreigners and educated Indonesians, although the middle-class Indonesian readership has increased. Noted for being a training ground for local and international reporters, The Jakarta Post has won several awards and been described as being "Indonesia's leading English-language daily". The Jakarta Post is a member of Asia News Network.

The Kathmandu Post

The Kathmandu Post is a major daily newspaper published in Nepal. Founded in February 1993 by Shyam Goenka, it is one of the largest English-language newspapers in the country. The newspaper is independently owned and published by Kantipur Publications, the owners of Nepal's largest selling newspaper, the Nepali-language Kantipur. Post is a member of the Asia News Network, an alliance of nineteen Asian newspapers. The Kathmandu Post is Nepal’s first privately owned English broadsheet daily and is Nepal’s leading English language newspaper, with a daily circulation of 82,000 copies

The Post’s first four pages are primarily dedicated to national news and the last two pages to sports. During the weekdays, the newspaper also features lifestyle pages, which cover national and international celebrity news. On the weekends, the Post focuses on long-form journalism, satire and creative non-fiction articles.In October 2013, the newspaper started M&S, a weekend lifestyle supplement with glossy pages. M&S has since become the infotainment market leader in the country.

In October 2007, the offices of The Kathmandu Post were attacked by the All Nepal Printing and Publication Workers' Union, a group connected to the former Maoist rebels of the Unified Communist Party of Nepal (Maoist). The printing press was vandalized, stopping the paper from being published. Two hundred journalists and legal professionals marched in Kathmandu in protest at the attacks.The Kathmandu Post continues daily publication, and includes an online newspaper in both English and Nepali.

The Korea Herald

The Korea Herald is a daily English-language newspaper founded in 1953 and published in Seoul, South Korea. The editorial staff is composed of Korean and international writers and editors, with additional news coverage drawn from international news agencies such as the Associated Press.

The Korea Herald is operated by Herald Corporation. Herald Corporation also publishes The Herald Business, a Korean-language business daily, The Junior Herald, an English weekly for teens, The Campus Herald, a Korean-language weekly for university students. Herald Media is also active in the country's booming English as a foreign language sector, operating a chain of hagwons as well as an English village.

The Korea Herald is a member of the Asia News Network.

The Nation (Thailand)

The Nation is a broadsheet, English-language daily newspaper founded in 1971 and published in Bangkok, Thailand. It is one of two English-language dailies in Bangkok, the other being the Bangkok Post.

The Nation is a member of the Asia News Network. It is owned by the Nation Multimedia Group (NMG). In January 2018 the Nation Multimedia Group, in a hostile acquisition, was taken over by Sontiyan Chuenruetainaidhama, founder of conservative outlets T News and INN News.

The Star (Malaysia)

The Star (MYX: 6084) is an English-language, tabloid-format newspaper in Malaysia. Based in Petaling Jaya, it was established in 1971 as a regional newspaper in Penang. It is the largest paid English newspaper in terms of circulation in Malaysia, according to the Audit Bureau of Circulations. It has a daily circulation of about 250,000 (as of January 2017), far eclipsing the circulation of its next-largest paid English-language competitor, the New Straits Times (who has a circulation of approximately 65,000).

The Star is a member of the Asia News Network. It is owned by the publicly-listed Star Media Group.

The Statesman (India)

The Statesman is an Indian English-language broadsheet daily newspaper founded in 1875 and published simultaneously in Kolkata, New Delhi, Siliguri and Bhubaneswar. It incorporates and is directly descended from The Friend of India, founded in 1818. It is owned by The Statesman Ltd and headquartered at Statesman House, Chowringhee Square, Kolkata, with its national editorial office at Statesman House, Connaught Place, New Delhi. It is a member of the Asia News Network.

The Statesman has an average weekday circulation of approximately 180,000, and the Sunday Statesman has a circulation of 230,000. This ranks it as one of the leading English newspapers in West Bengal, India.

Việt Nam News

Việt Nam News (VNS) is a daily English-language newspaper, published in Hanoi by the Vietnam News Agency, the news service of the government of Vietnam. The newspaper was first published in 1991. It is published seven days a week and is the main English newspaper in Vietnam. The paper is a member of the Asia News Network. An Internet edition exists with simplified typography.

This page is based on a Wikipedia article written by authors (here).
Text is available under the CC BY-SA 3.0 license; additional terms may apply.
Images, videos and audio are available under their respective licenses.