All News Channel

All News Channel (ANC) was an American satellite television news channel that was owned by CONUS Communications, a joint venture between Viacom and Hubbard Broadcasting. The channel was carried mainly on direct-broadcast satellite provider DirecTV (and prior to that, USSB, which was folded into DirecTV in 1999). All News Channel's programming was also syndicated to television stations across the United States. The channel was headquartered in St. Paul, Minnesota. The channel ceased broadcasting on September 30, 2002.

All News Channel
All News Channel
LaunchedJanuary 1, 1989
ClosedSeptember 30, 2002
Owned byCONUS Communications
(Viacom/Hubbard Broadcasting)
Picture format480i (SDTV)
SloganIn the Right Place[...] at the Right Time (1989–1996),
News Straight from America's Hometowns (1996–2001),
Real Life News for Real Life (2001–2002)
CountryUnited States
LanguageEnglish
Broadcast areaNationwide
HeadquartersSt. Paul, Minnesota
Sister channel(s)Ovation
Reelz

History

All News Channel was launched on January 1, 1989,[1] through a partnership formed between Viacom and Hubbard called CONUS Communications (CONUS being an acronym for Continental U.S.), which included a news video-sharing service for local television stations nationwide, particularly those affiliated with a major broadcast network. Nearly all of ANC's video came from these stations. CONUS also maintained a small news bureau in Washington, D.C. It was the first nationwide challenger to established cable news channel CNN since the Satellite News Channel folded in 1983. From shortly after its inception until the early 1990s, All News Channel produced daily news updates that aired on Showtime (at the time, owned by ANC co-parent Viacom) during the premium channel's promo breaks. The channel also produced similar updates for USA Network from 1992 to 2000; the newsbriefs were originally produced at KYW-TV in Philadelphia (which had been producing other news services), but management and newscast changes at that station caused the network to move production. From 1991 to 1994, VH1 carried All News Channel-produced interstitials during the morning block Hits, News & Weather.

All News Channel was never profitable throughout its history and could not withstand the challenges of MSNBC and Fox News Channel, which pushed ANC to fifth place in the ratings among all cable news channels (behind Headline News). It benefited in part by being the only news channel on the USSB satellite service (USSB, as with ANC, was owned by Hubbard Broadcasting); after USSB merged into DirecTV, it was then one of five such channels, and it no longer had the explicit backing of its satellite provider. The channel shut down on September 30, 2002; stations that carried ANC have since replaced the channel's programming with syndicated and/or paid programming (especially common with NBC stations as the network no longer has an overnight newscast since NBC Nightside ended in 1998) or have expanded their clearance of overnight news programs supplied by their affiliated network.

Format

ANC aired up to six live half-hour newscasts each day (airing at 4:00 a.m., 4:30 a.m. (on occasion), 8:00 a.m., 12:00 p.m., 4:00 p.m., and 10:00 p.m. Central Time), with each edition being repeated until the next live newscast aired; however, exceptions to this set scheduling were made for major breaking news stories. ANC also co-produced the syndicated morning business news program First Business, before its national distribution rights were transferred to MGM Television shortly after ANC shut down.

If mistakes were made during the live broadcasts, a corrected segment would be produced (sometimes live) for the repeat broadcasts. ANC operated on a fixed schedule, where each news block ran the same length every day, and commercials (which consisted mainly of direct response advertisements, and by the mid-1990s, promos for USSB's – and later DirecTV's – slate of general entertainment and premium channels; the latter type of ads were also seen on some stations that carried the channel's programming at times) aired at the same time every day. The on-air talent was mostly exclusive to All News Channel; meteorologists from Hubbard's flagship station KSTP-TV (channel 5), the ABC affiliate for the Minneapolis–St. Paul market, recorded weather segments for All News Channel until 2002. Later, ANC show producers voiced their own weather segments, along with other stories.

Broadcast television stations in many markets carried All News Channel programming during the overnight hours in lieu of signing off, or scheduling movies, infomercials or other syndicated programming to fill overnight timeslots (similar to the overnight carriage of Headline News that was also common among stations during the same timeframe). In later years, as NBC, ABC and CBS launched their own overnight news programs, ANC programming continued to air on stations affiliated with those networks as a complement to these programs and also to provide news programming in weekend time periods when network overnight newscasts were not airing. In addition, since ANC's newscasts never contained any copyrighted music (by design), stations broadcasting the ANC feed could stay on the air longer without increasing their ASCAP, Broadcast Music Incorporated (BMI), and/or SESAC fees.

External links

References

  1. ^ Elliott Parker (September 21, 1997). "All News Channel". Michigan State University. Archived from the original on March 4, 2009. Retrieved April 24, 2014.
AksyonTV

Aksyon TV (English: Action TV) was a Philippine free-to-air television network. It was a joint venture of Nation Broadcasting Corporation and TV5 Network, Inc. (international operations is under its subsidiary Pilipinas Global Network Ltd.), both under PLDT media arm MediaQuest Holdings. Its programs were primarily produced by TV5's divisions News5 and ESPN5. AksyonTV formerly broadcasts terrestrially through DWNB-TV (UHF channel 41) in Metro Manila, as well as on UHF channel 29 in Cebu, Davao and other relay stations, and on a digital subchannel via channel 5.2 in Metro Manila. It occupies the frequency previously used by MTV Philippines (now MTVph), a subsidiary of MTV Networks Asia Pacific until 2006.

Named after 5's newscast, Aksyon, it started broadcasting on February 21, 2011 as an all-news channel, with simulcasts from Radyo5 and independently-produced newscasts from News5. It has also carried-over sports coverages due to shutdown of sports primetime block AKTV in May 2013 due to high airtime costs and low ratings caused by IBC's impending privatization. Its main broadcast facilities are located at TV5 Media Center, Reliance cor. Sheridan Sts., Mandaluyong City. It was the first and only 24-hour news channel on free-to-air TV and the first 24-hour Filipino language news channel until December 1, 2013. It formerly operates daily from 5:00 AM to 12:00 MN.

The program line-up of AksyonTV also includes news analysis, documentaries and talk shows, as well as entertainment and other news and sports-related programs.

On November 30, 2018, TV5 Network announced that AksyonTV would be rebranded as 5 Plus on January 13, 2019, with its programs consisting mostly of sport events. AksyonTV silently ended its broadcast on January 12, 2019, with ESPN5's Heavy Hitters as its last program to air on the network.

CBC News Network

CBC News Network (formerly CBC Newsworld) is a Canadian pay television news channel owned by the Canadian Broadcasting Corporation (CBC). It broadcasts into over 10 million homes in Canada. It is the world's third-oldest television service of this nature, after CNN in the United States and Sky News in the United Kingdom.

CBC News Network's French-language counterpart is Ici RDI, also owned by the CBC.

CityNews Channel

CityNews Channel was a Canadian English language Category B specialty digital cable television channel from 2011 to 2013. It was owned by the Rogers Media division of Rogers Communications, and primarily focused on the Greater Toronto Area (GTA). The channel was only available in Ontario and broadcast a single feed in high definition which was also accessible through standard definition televisions.

The channel's branding was shared with its Rogers-owned conventional television network, City (formerly Citytv), and its news brand CityNews. The channel broadcast from 33 Dundas Street East in Downtown Toronto which also houses studios for City flagship CITY-DT, and Omni Television flagships CFMT-DT (channel 47) and CJMT-DT (channel 40).

First United Broadcasting Corporation

First United Broadcasting Corporation is a broadcast radio and television company in the Philippines.

Its original station FUBC TV-9 in Zamboanga was an affiliate of BBC from 1974-1986, ABS-CBN in 1986-1994 and GMA Network from 1995 until April 1996. The broadcast company now operates on its latest congressional franchise, Republic Act No. 8079. Currently, selected FUBC stations are affiliated with One Media Network, a free-to-air channel owned by FUBC subsidiary G Sat.

France 4

France 4 (pronounced [fʁɑ̃s katʁ]) is a French free-to-air television channel owned by France Télévisions, focused on entertainment programming. Originally launched as Festival, the channel took its current name in 2005 to match that of the other France Télévisions channels. The colour of France 4 is purple.

Global News

Global News is the news and current affairs division of the Global Television Network in Canada, itself owned by Corus Entertainment, overseeing all of the network's national news programming as well as local news on its 15 owned-and-operated stations.

Corus also operates several talk radio stations under the "Global News Radio" brand.

Grupo Imagen

Grupo Imagen is a Mexican media conglomerate, part of Grupo Empresarial Ángeles.

KBTR-CD

KBTR-CD channel 41, branded on-air as WBTR 41, is a Digital, Low Powered, Class A, primary independent and secondary This TV Affiliate located in and licensed to Baton Rouge, Louisiana. The station is owned by Louisiana Television Broadcasting, the owners of area ABC affiliate WBRZ-TV. The station is seen on Cox Communications and AT&T U-verse. Its transmitter is based on the property of WBRZ-TV, where its studios are also co-located, just south of downtown.

While the station is licensed as KBTR-CD, it brands itself on the air as "WBTR 41" to help fit in with other stations in the market. To keep other stations from using the WBTR calls (other than in legal IDs), KBTR has registered "WBTR" as a Registered trademark.

KCSI-TV

KCSI-TV is a local cable channel in Jamestown, North Dakota, serving Jamestown and Valley City. It is owned by local cable system Cable Services, Inc., and broadcast on cable channel 10. The station formerly carried ION programming, and broadcast over-the-air at channel 32 until 2008. The channel produces a newscast, the only one that focuses on Jamestown, every night at 10:00 p.m.

KUJH-LP

KUJH-LP channel 31, is an independent student television station owned and operated by the University of Kansas. The Student television station broadcast predominantly local news programs produced by University of Kansas students, as well as talk shows surrounding pop culture and sports. The station also airs club sports events.

Its primary purpose is to serve as a hands-on "laboratory" for its journalism students. Unlike KOMU-TV of Columbia, Missouri, it is not affiliated with any network (though it did air the Research Channel when local programming was not scheduled) and only utilizes cable TV channel 31 on Knology (formerly Sunflower Broadband) and channel 99 on AT&T U-Verse in Kansas City, Missouri to transmit its signal. Residents in the Residential Halls in the University of Kansas can also view it on RESNET 31 and digital channel 2-1.

Its signal reaches AT&T U-Verse subscribers in the Kansas City Metro, the broadcast area in which Lawrence, KUJH-TV's city of license, is located. It also reaches viewers in western Kansas City, Kansas through Midco on channel 31, a cable company which serves parts of Northeast Kansas.

Mario Dumont

Mario Dumont (born May 19, 1970 in Saint-Georges-de-Cacouna, Quebec) is a television personality and former politician in Quebec, Canada. He was a Member of the National Assembly of Quebec (MNA), and the leader of the Action démocratique du Québec (ADQ), from 1994 to 2009. After the 2007 Quebec election, Dumont obtained the post of Leader of the Opposition in the National Assembly.

Following his party's poor showing in the 2008 Quebec election, he announced his resignation as ADQ leader, and subsequently joined the television network V to host a daily news and talk show, Dumont, which began in 2009. He left that network in 2012 to join the all-news channel LCN.

Michael Hainsworth

Michael Hainsworth is a business reporter for CTV Toronto and CTV affiliates across Canada. He anchors The Close on Canada's financial news network, BNN Bloomberg (formerly Business News Network). He also files business reports for Toronto all-news channel CablePulse24 and national cable news network CTV News Channel. Hainsworth also co-hosts the podcast Geeks and Beats with Alan Cross, a weekly podcast about music and technology.

ORF (broadcaster)

Österreichischer Rundfunk (English: Austrian Broadcasting Corporation, ORF) is the Austrian national public service broadcaster.

Funded from a combination of television licence fee revenue and limited on-air advertising, ORF is the dominant player in the Austrian broadcast media. Austria was the last country in continental Europe after Albania to allow nationwide private television broadcasting.

Sky News Arabia

Sky News Arabia (Arabic: سكاي نيوز عربية‎ Skāy Nyūz ʻArabīyah) is an Arabic 24-hour rolling news channel broadcast mainly in the Middle East and North Africa. It is a joint venture between UK-based Sky and Abu Dhabi Media Investment Corporation (ADMIC), owned by Mansour bin Zayed Al Nahyan, a member of the Abu Dhabi Emirate ruling family. The channel uses Sky News brand and was launched on 6 May 2012.

The channel is based in Abu Dhabi's twofour54 media zone and has a network of bureaux across MENA, along with offices in London and Washington, DC. It also shares access to Sky News' wider international bureaux network.

Sky TG24

Sky TG24 is Italy's second all-news channel, owned by Sky.

Launched on 31 July 2003, it provides non-stop rolling news, weather forecasts and sports stories with half-hourly updates. The interactive version of SKY TG24, called Sky TG24 Active, was launched in January 2005.

TouchVision

TouchVision was an American digital broadcast and internet Video on demand television network that was owned by Think Televisual. The service provided rolling news coverage that was distributed to television, mobile and tablet platforms. TouchVision's operations were based out of the headquarters of Weigel Broadcasting in Chicago, Illinois.

United States Satellite Broadcasting

United States Satellite Broadcasting was a Saint Paul, Minnesota-based satellite television company that ran from 1981 to 1999. It was absorbed into DirecTV in 1999.

VTV1

VTV1 is first channel of VTV launched 7 September 1970.

The station was formerly 24/7 general news, sports and entertainment channel until VTV3 launched in 1996 and when VTV1 became an all-news channel. It also features news in Vietnamese, formerly with English and French. Since 15 June 2011, the station become 24 hour news, affairs and general channel, the first of its kind in Vietnam. VTV1 performs political tasks assigned by the Communist Party of Vietnam, the State and the Government, plays the leading role in information, propaganda, publicity, prestige and great influence on the press system television and radio in Vietnam.

WBRL-CD

WBRL-CD, virtual and UHF digital channel 21, is a low-powered, Class A CW-affiliated television station licensed to Baton Rouge, Louisiana, United States. Owned by Nexstar Media Group, it is a sister station to Fox affiliate WGMB-TV (channel 44) and Class A independent KZUP-CD (channel 19); Nexstar also operates NBC affiliate WVLA-TV (channel 33) through joint sales and shared services agreements with owner White Knight Broadcasting. The four stations share studios on Perkins Road in Baton Rouge; WBRL's transmitter is located near Addis, Louisiana. On cable, the station is seen on Cox Communications channel 10 in standard definition, and on digital channel 1010 in high definition, as well as on AT&T U-verse channels 21 (SD) and 1021 (HD). The station is also seen via satellite through DirecTV and Dish Network.

Broadcast divisions
National networks
OTT services
Outsourcing
Defunct
Key people
Radio stations
ABC network affiliates
NBC network affiliates
Other stations
Cable television channels
Acquisitions
Major
Minor
Specialty
Music

This page is based on a Wikipedia article written by authors (here).
Text is available under the CC BY-SA 3.0 license; additional terms may apply.
Images, videos and audio are available under their respective licenses.